Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit nuo rappuhiipparit

Vierailija
16.11.2017 |

Tässä kerrostalossa kuuluu kaikki rapun äänet asuntoon tai ainakin minun asuntoon. Kun joku tulee ulkoa rappuun sen kuulee ja kun menevät kotiovestaan sen kuulee (vaikka ei haluaisikaan). Viime aikoina aika usein on käynyt niin että joku tulee ulkoa mutta kotiovi ei kolahdakaan...kuuluu vaimeita askeleita, pitkä hiljaisuus ja taas vaimeita askeleita minun kerroksestani ja jonkin ajan päästä ovi kolahtaa alemmassa kerroksessa. Tai kuuluu oven takaa jotain pientä ääntä ja pitkän ajan päästä seinänaapuri menee kotiinsa, pari kertaa olen mennyt oman välioven avaamaan ja hän luikahti kotiinsa vauhdilla.

Miten tylsä pitää elämän olla jos kuunnellaan rapussa naapureiden elämää? Vinkkejä millä antaa opetus! Pippurisuihketta postiluukusta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun naapurissa asuu M.M.Penttilä, joka vaanii sua!

Vierailija
22/25 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiha jostain turva -alan yrityksestä kysyä, olisko minikokoista ovikameraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhukset käyvät tarkustuskierroksilla. En tiedä mitä tarkistavat. Saattavat jopa kokea ahdistusta jos eivät pääse kierrokselleen sairastumisen takia.

Sitten on niitä ihan perinteisiä kyyliä, jotka haluavat tietää kaikkien asiat ja jotka keksivät omasta päästä jos mitään ei saa selville. He myös raportoivat ahkerasti havaintojaan.

Vierailija
24/25 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vakio aikaa, iltaisin yleisemmin. Ovisilmä on mutta en jaksaisi siinä päivystää ja eteisen lattia narisee etten pääse ovelle huomaamatta hiipimään.

Minun korvaan kuulostaa että sinä itse olet se pahin naapureiden äänien kyttääjä. Joskus itsekkin ihmetellyt kun joku jää jumittamaan oveni taa ja vilkaissut ovisilmästä niin siellä ne pimeässä ajatuksissaan tuijottaa puhelimiaan. Mutta kyllä se matka on siitä aina jatkunnut eikä ole minua sen kummemmin häirinnyt.

Vierailija
25/25 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En metelöi, päinvastoin. Kuuntelen musiikkiakin usein kuulokkeilla. Ehkä olenkin liian hiljainen ja siksi uteliaita?

Tässä onkin syy sille miksi pitää tulla ihan oven taakse kuuntelemaan.

Itse muistan sellaisen tapauksen, että kovan luokan kerrostalokyylä iski kyntensä hiljaiseen asukkaaseen. Tämä hiljainen oli nuori nainen. Kyylällä oli hirveä hätä. Naapureiltakin kyseli, että mitähän siellä oikein tapahtuu kun ei koskaan kuulu mitään. Yritti jopa saada hänet häädetyksi talosta. Sellainen herttaisen näköinen vanha mummeli oli tämä kyylä.

Sekin talo oli niitä joissa melkein hengitys kuuluu naapuriin.

Tämä sama kyylä kyttäsi myös naapuritaloja. Kiikareilla katsoi ikkunasta. Joskus kertoili pihalla havainnoistaan. Varsinkin niistä puhui, jotka olivat tylsää seurattavaa.

Häntä jostain syystä häiritsi hiljaiset ja rauhalliset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä