Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä toimenpiteitä osaat tehdä autollesi?

nettiukko874376
16.11.2017 |

Arvoisat mammat!

Monella daamilla on oma auto. Monesti muilla palstoilla on ollut keskustelua uusavuttomuudesta autoilun suhteen.
Kertokaa mitä huolto- tai korjausjuttuja osaatte autollenne tehdä.
Jos ette osaa tehdä mitään, opetelkaa. Älkää olko kädettömiä.
Olen siis mies.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan tarkastaa öljyt ja lisätä tarvittaessa, pissapojan osaan täyttää, vaihtaa pyyhkijän sulat ja polttimot. Kun mulla oli vielä oma auto, osasin siihen vaihtaa renkaatkin. Miehen autoon en varmaan osaisi, kun tuo käy vaihtaa renkaat kaverillaan jolla on semmoinen ilmanpaine-pultinkiristäjä ja ne on niin perhanan tiukalla ne pultit ettei riittäis ruis ranteessa niiden aukomiseen.

Monta kertaa renkaita käsin vaihtaneena voin kertoa, että usein momenttivarrella+mutterimopolla kiristetyt renkaat on löysemmällä, kuin ne käsivoimin ja "ihan pikkasen käytin jatkovartta apuna" kiristetyt renkaat.

Vierailija
62/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jään miettimään näissän autohuolto/korjauskeskusteluissa, että miten joidenkin miesten mielestä autossa on niin paljon työtä? Jos auto vaatii jatkuvaa korjausta ja rengas puhki harva se päivä, niin olisi ehkä syytä vaihtaa se vuoden -81 Datsun halvimmilla vuonna -95 ostetuilla renkailla johonkin hieman toimivampaan. Oma 12-vuotta vanha autoni käy 1-2 vuoden välein huollossa ja yhtä usein vaihdetaan jokin muu kuluva osa. Renkaat ovat kuusi vuotta vanhat ja menevät vaihtoon ensi vuonna vaikka uraakin on jäljellä, ei kunnossa olevat renkaat niin vain rikkoudu. En näe mitään syytä miksi koskisin autooni enempää kuin tankkauksen verran, kun ammattilainen saa harvoin tehtävät työt rutiinilla? Ei ole nykyaikaa, että ihminen yrittää tehdä kaiken itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nimissäni perheen ainoa auto, jota ajaa ja huoltaa pääasiallisesti mies. Osaan tankata, vaihtaa renkaan tunkin avulla ja katsoa öljyn riittävyyden ja lisätä pissapoikaan vettä ja tuulilasinpesunestettä. Siinäpä ne onkin. Muissa tilanteissa veisin huoltoon.

Vierailija
64/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nimissäni perheen ainoa auto, jota ajaa ja huoltaa pääasiallisesti mies. Osaan tankata, vaihtaa renkaan tunkin avulla ja katsoa öljyn riittävyyden ja lisätä pissapoikaan vettä ja tuulilasinpesunestettä. Siinäpä ne onkin. Muissa tilanteissa veisin huoltoon.

Lisäksi käytän Trafin sivuja ja osaan laittaa auton seisontavakuutukseen, poistaa sieltä ja olen ostanut sekä myynyt auton.

Vierailija
65/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään (paitsi tankata ja ajaa tietty). Auto ilmoittaa mulle jos jotain pitää huoltaa, soitan huoltamoon ja vien sen ammattilaiselle hoidettavaksi. Itse istun sillä aikaa kahvilla ja luen lehteä.

PS. En osaa edes vaihtaa vaihteita. Mulla on automaattivaihteinen auto enkä ole koskaan ajanut manuaalivaihteista autoa. Olen huono ihminen ;)

Vierailija
66/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken. Huollan ihmisten autoja työkseni.

-N23

Vierailija
67/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tankata ja lisätä lasinpesunestettä.  Muuhun ei ole tarvetta.

Osaan myös vaihtaa renkaat, mutta en itse viitsi.

Ja olen vielä mies.

Vierailija
68/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa renkaat, polttimot, turbon ja vaikka mitä. Mutta jos ei tarvitse, joku muu tekee nuo korjaukset ja minä teen sen aikaa töitäni. Etuiskarien ym vaihdot on sen verran ikäviä että ei viitsi. Polttimot vaihtelen itse, vaikka auton saa nykyään purkaa osiin sitä varten.

Vierailija
69/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkoa ikkunat pesäpallomailalla.

Vierailija
70/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiukko874376 kirjoitti:

Olen threadin aloittaja.

Mitä teette jos rengas puhkeaa?

Soitan Autoliiton palvelunumeroon ja teen oloni mahdollisimman mukavaksi renkaanvaihtajaa odotellessani.

Vierailija
71/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pestä, imuroida, tankata, tarkistaa öljyt, vaihtaa renkaat, vaihtaa ajovalon polttimon. Muuta ei ole tarvinnut osata, kun on veli joka rassaa autoja työkseen, ja joka vapaaehtoisesti hoitaa minunkin autoa.

Vierailija
72/72 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa renkaat, lisätä lasinpesunestettä, vaihtaa öljyt +suodattimen ja ilmansuodattimen, pyyhkijänsulat, ladata/vaihtaa akun, vaihtaa jarrupalat (jarrusatuloiden kanssa tarvitsin apua) ja muuta pientä polttimoiden vaihdosta vaihteistoöljyn lisäämiseen (harrasteauto syö sitä huomattavia määriä..). Yleensä fyysinen voimakkuus on esteenä monille hommille, etenkin maatalouskoneiden kanssa. Peltihommiin en ryhdy myöskään, olen aivan umpisurkea hitsari! Miehen kanssa puuhastellaan paljon yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan