Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä toimenpiteitä osaat tehdä autollesi?

nettiukko874376
16.11.2017 |

Arvoisat mammat!

Monella daamilla on oma auto. Monesti muilla palstoilla on ollut keskustelua uusavuttomuudesta autoilun suhteen.
Kertokaa mitä huolto- tai korjausjuttuja osaatte autollenne tehdä.
Jos ette osaa tehdä mitään, opetelkaa. Älkää olko kädettömiä.
Olen siis mies.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjauksia varten on korjaamot keksitty. Miksi itse suttaisin käteni kun voin ulkoistaa homman toisaall?

Minä noudatan miehenä samaa ruuan kanssa, miksi itse tehdä kun kaupasta saa lämmitystä vaille valmiina. Mutta jostain syystä monien mielestä tämä on noloa ja pitäisi olla mestarikokkaaja.

En tajua tällaisia luutumia. Itse naisenakin syön mielelläni ulkona. Tai siis minä syön ulkona ja sinä lämmität, mutta aina ei tarvitse kokata itse.

Vierailija
22/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nettiukko874376 kirjoitti:

Olen threadin aloittaja.

Mitä teette jos rengas puhkeaa?

Selvitän missä rengasliikkeessä rengastani on hyllyssä ja hinausauton lavalla sinne. Ihan käytännössä kokeiltu juttu.

Miksi et paikkaa itse rengasta?

Sinkkumies

En osaa, halua enkä viitsi. Likaista ja tylsää ja epäkiinnostavaa. Soitan mieluummin yhden puhelun, ja annan ammattilaisten hoitaa, kun itse juon kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan lisätä öljyä, jäähdytysnestettä ja lasinpesunestettä ja tarkistaa ilmanpaineet. Esim. renkaita tai polttimoita en ole koskaan itse vaihtanut joten en osaisi nyt tällä hetkellä mutta enköhän oppisi jos joku neuvoisi.

Vierailija
24/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan etsiä osanumerot ja tilata varaosia jotka korjaamo saa laittaa paikoilleen. Itse vaihdan vain lamput, sulakkeet osaisin jos tarvitsee, jäähdytysneste pyyhkijänneste ja jarruneste menee kohdilleen, öljyä lisään. Ilmanpaineet ja ilman lisäys onnistuu. Tankkaus tietysti. T. 13

Vierailija
25/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajaa paikasta a paikkaan b, jos on tuttu reitti. Muuten lähes aina oltava navigaattori. Tankata osaan myös, mutta siihen se jääkin. En osaa lisätä pissapoikaan nestettä, vaihtaa öljyjä tai vaihtaa rengasta. En osaa vaihtaa kellon aikaa kun kesäaika vaihtui. Ajan Prisman parkkipaikalla suosiolla aina kauimpaan parkkiruutuun. Auto ollut mulla 3 kk.

Vierailija
26/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tankata, laittaa lisää tuulilasinpesunestettä, katsoa öljyjen jne tilanteen ja huolehtia ne ja vaihtaa pyyhkimet jos tarvis jne pikkujutut.

Renkaitten vaihtoa en ole jaksanut vielä opetella, isä hoitaa sen. Myönnetään että isosiskoni katsoo kerta kerralta pitempään ja selittää että voisin jo itse alkaa vaihtamaan... vaan kun on laiska niin on laiska x) Ehkä ensi vuonna voisin viitsiä opetella. Kyllä minä sen teoriassa osaan, olen pienenä vierestä katsellut, eli varmaan pakon eessä sujuisi vaikka youtubesta ohjeita vilkaisten jos rengas puhkeaisi tms.

Vierailija
27/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nettiukko874376 kirjoitti:

Olen threadin aloittaja.

Mitä teette jos rengas puhkeaa?

Selvitän missä rengasliikkeessä rengastani on hyllyssä ja hinausauton lavalla sinne. Ihan käytännössä kokeiltu juttu.

Miksi et paikkaa itse rengasta?

Sinkkumies

Vaatisi työtä selvittää vuotokohta, ei välineitä. Muutenkaan en rikkinäistä rengasta haluaisi autossani pitää. Sillon kun hajosi oli haljennut 10cm matkalta jäissä. Ei sitä olisi varmaan kukaan saanut paikattua eikä varsinkaan ilmaa lisättyä tien päällä.

Vierailija
28/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, mutta osaan vaihtaa öljyt, vaihteistoöljyt, renkaan vaihdot (myös vanteelle), vaihdan jarrupalat ja jarrulevyt, osaan paikata lommot ja maalata auton, kansiremontin olen joskus tehnyt, puslat vaihtaa, tukivarret vaihtaa... Jatkanko vielä listaa vai riittääkö?

Vierailija
29/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaminen ja tankkaaminen lienevät itsestäänselvyyksiä. Osaan tarkistaa moottori-, vaihde- ja ohjaustehostinöljyt sekä lisätä tarvittaessa, osaan myös ostaa kutakin lisää mikäli tarvitaan. Osaan täyttää pissapojan. Osaan tutkia testerin avulla vikakoodit ja kuitata ne tai tarvittaessa viedä auton korjattavaksi. Osaan vaihtaa renkaat, mutta en viitsi kun ne painaa turhan paljon. Osaan vaihtaa vararenkaan, mutta en viitsi kun saan vakuutuksen piikkiin ammattilaisen hoitamaan homman. Osaan tarkistaa rengaspaineet.

Uskoakseni hallitsen suunnilleen samat toimenpiteet kuin keskiverto miesautoilijakin, omassa autossani toki paremmin kuin satunnainen vastaantulija.

Vierailija
30/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajaa, tankata ja täyttää pissapojan.

Vierailija
31/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apropos, olen juuri perinyt auton. En osaa tehdä sille mitään. En tee sillä mitään. Pistän myyntiin, tosin en osaa myydäkään sitä.

Vierailija
32/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tankkaa mun autoa. Ajelen kyllä päivittäin.

Vierailija
33/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita, neuvotella hinnan ja ostaa, maksaa, hankkia vakuutukset, viedä katsastukseen jos sellainen vuosi osuu kohdalle, viedä huoltoon ja renkaanvaihtoon, kutsua renkaanvaihtajan pihalle rengasrikossa, kutsua hinausyhtiön, vaihtaa sulkia ja lisätä nesteitä ja tarkistaa nestemääriä, tankata, ajaa, peruuttaa, pysäköidä...

Yleensä autoja on täysi-ikäisillä henkilöillä ja nämä osaavat hoitaa asiansa normaalin aikuisen tapaan. 

Vierailija
34/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän merkkihuoltoa ja rengashotellia, pissapojan täytän tarvittaessa. Jos jäisin tien päälle, voisin soittaa vakuutusyhtiön kustantaman hinauksen, puhelinnumero on autossa. Hansikaslokerossa on myös heijastinliivi ja rahaa. En liiku ilman kännykkää enkä pakkaskeleillä ilman lämpimiä päälysvaatteita ja kenkiä.

Viimeksi, kun elämässäni oli miesystävä, pihassani oli hänen Mersunsa ja minun autoni ja oli kova pakkanen.  Illan tullen hän sanoi menevänsa laittamaan auton lämmittimeen.  "Laita se Mersu samalla", hoksautin häntä. 

Vierailija
35/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken.

Vierailija
36/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan purata, kasata ja vaihtaa melkein mitä vaan omiin autoihin. Teen peltitöitä, osaan hitsata, juottaa ja maalata. Penkinpäälliset ja muut tekstiilit osaan tehdä itse.  Sähkötyöt kyllä jätän mielellään muille. 

Vierailija
37/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pyöritellä sitä auton tietokoneen valikkoa siitä viiksestä ja selvittää englanninkielisestä valikosta,  missä on vika, jos jokin merkkivalo palaa ja osaan muuttaa kesä- ja talviajan siitä viiksestä.

Jos lapset ovat lainanneet autoa, osaan säätää peilit ja istuimen itselleni sopivaan asentoon kaikista mahdollisista säädöistä.

Vierailija
38/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Olen käynyt autopuolta koulussa ja ollut alalla töissä.

Vierailija
39/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan enemmän kuin eräs kuuden ällän ylioppilaspoika, joka ei tiennyt, miten auton oven voi avata, kun avaimen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta.

Vierailija
40/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa renkaat ja lisätä/vähentää niistä ilmanpaineen sopivaksi.

Osaan myös pestä ja vahata sen. Lisäksi tarkistan öljyt ja lisään tarvittaessa. Samoin tuulilasinpesunesteen. 

Lamppuja en ole tästää autosta vaihtanut, mutta tiedän miten se tehdään.

Lisäksi käsitän, milloin siinä on vikaa että se täytyy viedä osaavammalle korjattavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme