Teille naisille se säästäminen on siis joku pyhyyden kaltainen olotila?
Että kun kituuttaa ja eli eufemisminä "tulee vähällä toimeen" ja säästää, niin on parempi ihminen? Ihan kuin Topeliuksen saduissa ja Raamatussa.
Kommentit (20)
Tavallaan. Sitä on sanontakin, että sille annetaan, jolla jo on. Säästän, sijoitan ja kas - elelen taloudellisesti paljon turvatummin kuin se, joka laittaa tilipäivänä rahat maailmalle. On mukava matkustella, kun sitä varten ei tarvita lainaa.
Onko palstauli saanut kotiinkin toimivan netin, kun se on jo ties monettako päivää täällä koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Sitä on sanontakin, että sille annetaan, jolla jo on. Säästän, sijoitan ja kas - elelen taloudellisesti paljon turvatummin kuin se, joka laittaa tilipäivänä rahat maailmalle. On mukava matkustella, kun sitä varten ei tarvita lainaa.
Komppaan täysillä! Tämä kasvava osinkovirta on kiva juttu. Jossain vaiheessa olen todellakin niin varakas etten enää työskentele kuin silloin kun haluan. Mitä siihen sanot, heinäsirkka-ap?
Mun puolestani sä voit ihan rauhassa laittaa rahasi maailmalle ap. Minä luultavasti hyödyn siitä että sinä tuhlaat :P.
Ei näköjään nainen osaa tehdä mitään oikein. Jos ei syytetä tuhlaamisesta, niin sitten syytetään kituuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstauli saanut kotiinkin toimivan netin, kun se on jo ties monettako päivää täällä koko ajan?
Eivaan kivikissalla on siellä yksiössään kunnon multipersoonapsykoosi päällä.
Pakko säästää. Teini-ikäiset lapset on. Kohta esikoiselle ajokortti. Joulukin sitä ennen ja lahjat. Milläpä muulla kuin säästöillä noita hankintoja tekee.
En missään nimessä koe olevani parempi ihminen, mutta oma, henkilökohtainen elämäni on parempaa kun säästän ja kituutan. Työelämä on niin epävarmaa, että tarvitsen puskurirahaston. Tykkään myös matkustella ja sitä varten pitää säästää. Tai jos haluan jonkin isomman hankinnan.
Tokihan joillakin on niin isot tulot, että ei tarvitse erikseen säästää jos jotain haluaa.
Koen olevani vapaampi kaikesta, kun en ostele ja hanki koko ajan jotain. Ennen ostelin, ja mitä enemmän sain, sitä enemmän halusin kaikkea. Käsitys siitä, mikä oikeasti on tarpeellista, hämärtyi multa. Koko ajan piti kuluttaa.
Nykyään elän ruoan suhteen niin omavaraisesti kuin vain pystyn (oma kasvimaa), suurimman osan vaatteista ja tavaroista hankin käytettynä ja pyrin elämään mahdollisimman kohtuullisesti ja ekologisesti. Tämä tuo mulle suurta tyydytystä ja on parantanut elämänlaatuani, auttanut laittamaan asioita oikeisiin mittasuhteisiin.
En minä kituuta. Hyvä olla vähän rahaa jemmassa jos haluaa vaikka matkustaa jonnekin tai ostaa taidetta.
mitä tekemistä sukupuolella on säästämisen kanssa. Eiköhän niitä ole ihan kummassakin sukupuolessa, jotka säästävät, tai joille raha polttaa heti reiän taskuun.
Minusta on terveyden eikä niinkään pyhyyden merkki jos pienituloinen suhtautuu positiivisesti säästäväiseen elämään.
Ilo siitä että saa pikkurahoista irti maksimin voi olla paljon suurempi kuin se, että saa kaiken mitä keksii haluta.
Olen kokenut molemmat.
Naiset, nuo/tuo mystinen olomuoto, joka on niin monimuotoinen mutta joista jokainen on kuitenkin samanlainen, samaa mieltä, ja samaa arvomaailmaa. Ei ole olemassa yhtä naista, on vain naiset.
Vasta eilem täällä ihmeteltiin, kuinka naiset käyttävät paljon rahaa älyttömän kalliiseen kosmetiikkaan. Koittakaahan nyt kiltit yleistäjät päättää, mitä ne naiset tekee. Säästää vai tuhlaa?
Ei mulle ole. Säästöön ja sijoitan joka kk x summan, pääomatuloa pukkaa kuitenkin ansiotyön lisäksi. Ihan kivasti kuitenkin tuhlailen itseeni ja perheeni hyväksi. Perhe tykkää, kiittää ja kaikilla on kivaa.
Kenen naisen säästörahat ap:ltä on jäänyt saamatta, kun pitää vääntää aiheesta oikein useampia aloituksia?
Siis naisethan nimenomaan tuhlaavat enemmän, se on peräisin sieltä metsästäjä-keräilijä ajoilta, kun naiset olivat niitä keräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, nuo/tuo mystinen olomuoto, joka on niin monimuotoinen mutta joista jokainen on kuitenkin samanlainen, samaa mieltä, ja samaa arvomaailmaa. Ei ole olemassa yhtä naista, on vain naiset.
Naisvihaa taas pukkaa - tosin hiukan runollisemmassa muodossa. Lajikehitystä?
Sori, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei näköjään nainen osaa tehdä mitään oikein. Jos ei syytetä tuhlaamisesta, niin sitten syytetään kituuttamisesta.
Paras laulaa samaa laulua kun muut että rahat on aina loppu mutta salaa säästää ja sijoittaa rahansa.
Naisten täytyy aina esittää olevansa parempia toisille naisille. Aina.