Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"perheautot ja joka lapsen harrastukset", lässynlässynLÄÄ.

Vierailija
16.11.2017 |

Kyllä tuntuu tuo "normaalien perheiden" elämä kuin toiselta planeetalta kuuntelisi horinaa. Niin vierasta tällaselle "syrjäytyneelle" ton kaltanen elämä, ja että itse kasaavat sen elämänsä sellaseksi ja sitten valittavat ja kuluttavat koska ei rahkeet enää riitä.
Tuli vain mieleen kun luin alkua tosta jostain jutusta että "ARJEN IHANUUDET, JOTKA VAIN KOLMEN LAPSEN VANHEMMAT TIETÄVÄT". En jaksanut lukea kovin pitkälle, alkoi taas jotenkin niin tökkiä se joku niin.olevinaan normaalius ja teennäisyys samaan aikaan, suoritetaan kaava-elämää ja voivotellaan.

Miksi niille lapsille pitää hankkia harrastuksia, jos ne eivät sinne itse kykene meneään.. missä kohtaa tollanen vouhottajaperhe sitten on kotona ja rauhottuu arkipäivän kiireiden jälkeen.. jos itse hankkii lisää kiireitä, kai se aikuinen päättää mitä pikkulapsi harrastaa ja missä...ja auto pitää tietenkin olla, eihän sitä nyt lapsia voi tehdä ilman AUTOA, auto on varmaan siittänytkin ne lapset.
vauvalehdet ja synnytysvalmennukset pursuavat autopuheita ja automainoksia, aivan kuin se raskaana oleva odottaisi AUTOA.

Tää maailma on kyllä niin outo paikka.. tunnen itseni ihan marsilaiseksi näitten juttujen kanssa välillä. Elän niin eri maailmassa kuin too tollanen esimerkkiperhe.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vauvalehdet ja synnytysvalmennukset pursuavat autopuheita ja automainoksia, aivan kuin se raskaana oleva odottaisi AUTOA.

Kiitos tästä mielikuvasta. Itse kun en ole lisääntynyt, en osaa sanoa onko siellä tosiaan paljon autopuhetta.

Vierailija
2/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä mielikuvasta. Itse kun en ole lisääntynyt, en osaa sanoa onko siellä tosiaan paljon autopuhetta.

Kyllä se autojen markkinointi alkaa heti kun nainen tulee raskaaksi, huomaat jos joskus tulet, jos siis menet siihen syn.valmennukseen ym aika turhiin kissanristiäisiin. 

Ja kaikki missä vain on perhejuttuja ym, esim just lehdet jne..auto liitetään aina asiaan, usein myös ok-talo.. niin kuin ne liittyisi kaikkiin suomalaisiin perheisiin.  Ilmeisesti perhettä ei voi olla ellei asu ok-talossa ja omista PERHEAUTOA. :D

Tai jos on, niin on joku hippiluuseri helsingistä, missään muualla ei voi olla perheitä ilman autoa, kun lapsi syntyy, sen on saatava heti 24/7-autonkuljettaja kera AUTON. 

Miten sitä sinappituubia muuten voi viedä paikasta a paikkaan b ja c ja d ja e.. kun on ne vitun harrastuksetkin heti 1v alkaen.. vauvazumbat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Auto on varmaan siittänytkin ne lapset" :D Ihana kärjistys :D

Vierailija
4/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse introverttinä kammoan kaikkia ohjattuja ryhmäharrastuksia. Koululiikuntaakin inhosin. Onneksi lapsuudessani vanhemmat eivät pakottaneet harrastamaan mitään, vaan sain lukea omassa huoneessani sarjakuvia kaikki illat. Tai tarkemmin ajatellen sarjakuvien keräilyä kyllä harrastin. Nykyään ajat ovat muuttuneet ja jos lapsi ei harrasta mitään ohjattua, yleensä urheilua, se on kai jo melkein lastensuojeluasia, ainakin siltä tuntuu.

Vierailija
5/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan itsekin vilkaista tuo artikkeli. En aiemmin ole avannut sitä, kun mä nyt olen kohta VAIN kahden lapsen äiti. Aika kummaa, ei mulla ole edes ajokorttia ja hyvin on ainakin vielä selvitty. Ja eipä edes yhdellekään sitä hoitajaa löydy, vaikka senhän pitäisi olla niin helppoa näin vähällä lapsimäärällä.

Muutenkin aika ihmeellistä tekstiä. Perhe-elämä kuvataan jonkinlaisena helvettinä. Mitenköhän mun äiti ikinä selvisi, kun hänellä oli 5 lasta? No, meillä nyt ei ollutkaan juurikaan harrastuksia. Ehkä sitten sillä tavalla selviää hengissä, koska tuon artikkelin perusteella kuulostaisi, että ne lasten harrastukset etenkin tekee arjesta hullun myllyä.

Vierailija
6/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... itse olen kahden lapsen isä ja pärjäsimme ilman autoa lasten päiväkotiajan. Niin Helsingissä kuin sen ulkopuolellakin.

Sitten vaimoni jäi kahden lapsen kanssa yksin puoleksi vuodeksi, niin hankimme sellaisen perheauton kuin Toyota Yaris arkea helpottamaan.

Miksi joidenkin kulutustottumuksen noin paljon närästävät? Ei niin mainoksia ole pakko lukea, varsinkin jos ne ei kosketa itseä.

Vierailija
7/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin elämä on suoritus. Heille on jäänyt kertomatta, että elämässä ei kukaan voita ja kaikki jäävät lopulta ilman kultamitalia.

Vierailija
8/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasten harrastuksista, mutta minulle henkilökohtaisesti auto on harrastus.

Tykkään omistaa sen, pestä ja huoltaa sitä.

Vierailija
9/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse introverttinä kammoan kaikkia ohjattuja ryhmäharrastuksia. Koululiikuntaakin inhosin. Onneksi lapsuudessani vanhemmat eivät pakottaneet harrastamaan mitään, vaan sain lukea omassa huoneessani sarjakuvia kaikki illat. Tai tarkemmin ajatellen sarjakuvien keräilyä kyllä harrastin. Nykyään ajat ovat muuttuneet ja jos lapsi ei harrasta mitään ohjattua, yleensä urheilua, se on kai jo melkein lastensuojeluasia, ainakin siltä tuntuu.

Sama homma, äiti kerran patisti mut harrastamaan, menin sitten posliininmaalauskerhoon jossa kävin noin kaksi kertaa. Muuten tein omia juttujani, tutkin karttoja, piirtelin, piirtelin itse keksimiäni karttoja, luin, kävin ulkona naapurin tenavien kanssa vähän juoksemassa eri pelien parissa..

Miksi nykyajan esimerkkiperheillä on kauhea tarve kokoajan elää jotain suorituselämää, ketä varten? Jotenkin tuntuu että eivät ainakaan itseään varten, vaan koska ajattelevat että ovat sitten sellaisia kuin "kuuluu".. en tiedä, kauhean masentavaa sellanen juokseminen paikasta toiseen ja autolla tietenkin surrataan kuljettelemassa niitä kupeitten hedelmiä.. paljonkohan saasteita tulee yksistään siitä, että näitä pikkukansalaisia kuskataan kuin valtiovieraita ovelta ovelle, mihinkään tollasten perheiden lapset eivät pääse omin toimin kävellen, pyörällä..

Siinä sitä kasvatetaan taas uusi sukupolvi esimerkkikuluttajia, sillähän se maailma pelastuu. 

Vierailija
10/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisilla on tarve esittää miten hakee kuukauden sapuskat kaupasta pyörällä viisi kakaraa tarakalla keikkuen. Hymyssä suin tietenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi