Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat eivät hyväksy seksuaalista suuntautumista, pitääkö vain luovuttaa?

Vierailija
16.11.2017 |

Olen siis 30+ nainen ja ollut tähän asti suhteessa vain miesten kanssa (nyt viimeisimpänä eroon päätynyt melkein kymmenen vuoden suhde josta osa naimisissa). Olen kuitenkin teini-iästä asti mieltänyt itseni bi-seksuaaliksi, olen ollut ihastunut myös naisiin ja jotain säätöä on ollut naistenkin kanssa. Nyt olen sitten tullut suuntautumiseni kanssa aika ryminällä ulos kaapista ja seurustelen ensimmäistä kertaa elämässäni naisen kanssa. Vanhempani eivät vaan ole yhtä innoissaan, vaan itse asiassa he painostavat lopettamaan suhteen, vihjailevat sen moraalittomuudesta ja eivät aio tavata tyttöystävääni. Olen yrittänyt puhua heille asiasta ja jossain määrin sietänytkin valitusta, mutta en jaksa enää. Onko mitään muuta keinoa kuin pistää välit poikki? Vai saisiko vanhemmat vielä jotenkin tajuamaan, etten ole yhtään kummallisempi kuin ennen eroa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanhemmillesi aikaa, kyllä he tottuvat ajatukseen. Aika harva vanhempi on niin kovasydäminen, että hylkäisi lapsensa. Kyllä he ottavat sinuun myöhemmin yhteyttä, sano, että haluat antaa heille ajatteluaikaa.

Vierailija
2/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät hyväksy sinua sellaisena kuin olet, ei sinullakaan ole velvollisuutta hyväksyä heitä osaksi elämääsi. Minä laittaisin välit ainakin tilapäisesti poikki, en vastaisi puheluihin tai viesteihin. Ehkä muuttavat mieltään, kun tajuavat ettet ole itsestäänselvyys.

t. toinen kolmikymppinen naisista tykkäävä nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ensin aikaa. Älä painosta, mutta kerro missä mennään. Kun pöly on laskeutunut ja he näkevät, että olet vakavissasi uuden kumppanin kanssa, niin yleensä aika moni jäärä taipuu.

Vierailija
4/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vanhemmat varmaan ajan kanssa tokenevat, mutta jos ovat tähän kyvyttömiä, niin se pitää sitten vain hyväksyä. 

Omassa suvussa kakisteltiin jonkun aikaa kun eronnut lapsiperheen äiti toi sukujuhliin uuden naisystävänsä. Olihan siinä sulattelemista, kun tilanne tuli eteen ilman ennakkovaroitusta. Mutta hyvin ovat kaikki ottaneet hänet vastaan, niin perheen lapset kuin vanhat mummelitkin, alkujärkytyksestä toettuaan. Tämä naispari on sittemmin mennyt naimisiin ja heillä on myös yhteinen lapsi. 

Vanhemmat ovat saattaneet siihen ex-vävyyn kiintyä kovasti ja ehkä lapsenlapsistakin on haaveiltu. Heille voi olla kova pala nieltäväksi, että ihannevävy on vaihtunut lesboon ja lapsenlapsia ei ehkä tulekaan. Mutta kyllä he ajan kanssa huomaavat, että oma lapsi on onnellinen ja voihan niitä lapsia nykyisin naisparitkin saada. 

Vierailija
5/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat vanhemmat varmaan ajan kanssa tokenevat, mutta jos ovat tähän kyvyttömiä, niin se pitää sitten vain hyväksyä. 

No itse asiassa ei, ei ole pakko hyväksyä. Verisukulaisuus ei ole velvoite olla tekemisissä, jos kohtelu on huonoa tai syrjivää.

Vierailija
6/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Yhtenä ajatuksena tuli mieleen, että kirjoittaisin vanhemmille kirjeen ja kertoisin että annan heille aikaa sopeutua ratkaisuuni ja että he voivat ottaa yhteyttä heti kun tuntuu siltä. Yritän ymmärtää, että he ovat järkyttyneitä ja ehkä pettyneitäkin, mutta siitä huolimatta elämäni on nimenomaan minun elämäni ja tuntuu pahalta, että vanhemmat eivät hyväksy että olen onnellinen.

ap

Vierailija
7/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu iljettävästä elämäntavastasi äläkä tuota vanhemmillesi turhaa surua.

Vierailija
8/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu iljettävästä elämäntavastasi äläkä tuota vanhemmillesi turhaa surua.

No hehheh.

Vierailija
9/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alennuit miehen kauppatavaraksi ja patjaksi? Raukka. Ei kunniallinen nainen alenna itseään liittoon.

Vierailija
10/10 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan Savage on sanonut tähän hyvin, että voit antaa vanhemmillesi vaikka vuoden tai jonkun muun määritellyn ajan jonka aikana he voivat totutella ajatukseen ja saada kaikki se negatiivisuus pois systeemistään, ja sitten jos sen vuoden päätteeksi vanhempiesi asenteissa ei ole tapahtunut muutosta niin pistät välit poikki. Aikuisen ei tarvitse kestää tuollaista käytöstä vanhemmiltaan vuosikausia.