Vinkkejä ientulehduksen hoitoon?
Pari viikkoa on ollut ikenet hemmetin kipeät. Turvotusta ei ole, mutta ikenet tuntuvat siltä kuin ne olisi raavittu vereslihalle, hampaiden harjaus ainakin sähköhammasharjalla on melkoisen epämukavaa ja verta tulee pari kertaa viikossa pesun yhteydessä.
Kävin kesällä hampaiden vuositarkastuksessa, ei ollut mitään kummoisempaa ongelmaa ja hammaskiveä vähän poistettiin. Pesen hampaani aina aamuin ja illoin ja käytän satunnaisesti hammaslankaa, nyt olen koittanut tehohoitoa ja langata päivittäin. Olen myös syömättä mitään ylisuolaista ja juomatta alkoholia tai hiilihapollisia juomia jne (ei tietoa olisiko tarvetta mutta tuntuu siltä että nuo pahentavat tilannetta). Tottakai varaan ajan hammaslääkärille jos tämä jatkuu, mutta yritän vielä viikon tai pari hoitaa asian itse. Lisäideoita mikä voisi auttaa tilannetta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
corsodyl
Corsodyl kuurina ,mutta sitä ei saa käyttää jatkuvasti muistutettiin apteekissa.
Hammastahnoissa on eroa. Ei kannata käyttää "pepsodent/golgate" tyyppisiä. Ostin kesällä Elmex- tahnaa ja heti ikenien kunto alkoi parantua. Toimii.
Saako tuota Elmexiä ihan ruokakaupoista vai pitääkö hakea apteekista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
corsodyl
Corsodyl kuurina ,mutta sitä ei saa käyttää jatkuvasti muistutettiin apteekissa.
Hammastahnoissa on eroa. Ei kannata käyttää "pepsodent/golgate" tyyppisiä. Ostin kesällä Elmex- tahnaa ja heti ikenien kunto alkoi parantua. Toimii.Saako tuota Elmexiä ihan ruokakaupoista vai pitääkö hakea apteekista?
Saa ruokakaupoista.
Hammastahnoissa on eroa. Ei kannata käyttää "pepsodent/golgate" tyyppisiä. Ostin kesällä Elmex- tahnaa ja heti ikenien kunto alkoi parantua. Toimii.