Millaisissa tilanteissa harrastat wc-istuimen vuoraamista?
Kommentit (29)
Minä myös teen noin kaikkialla paitsi kotona. Jos vieraat käyttävät vessaa, siivoan vessan ja vaihdan käsipyyhkeet.
En missään. Jos on likaisen näköiset reunat, menen toiseen vessaan. Jos ei ole mahdollista, niin istun niin, etten kosketa pönttöä. Venäjällä oppii. Siellä ei välttämättä ole edes muovirengasta, millä istuisi ja paperikin on sen varassa, mitä on laukkuun ottanut.
Ne muutamat kerrat kun olen yrittänyt vuorailla, olen onnistunut pissaamaan siihen paperiin. Ei kiva.
Kolikkowc:t, junanvessat, ja kaikki sellaiset julkiset vessat, joita putsataan harvoin suhteessa kävijämäärään ja joissa liikkuu hyvin epämääräistäkin porukkaa.
Muualla vain, jos vaikuttaa jotenkin epäsiistiltä. Tai joskus varmuuden vuoksi pyyhkäisen rengasta vähän palalla tai parilla.
Te jotka vaihdatte pyyhkeet vieraiden jälkeen: Eikö teillä ole erikseen vieraspyyhettä, vai ettekö luota siihen, että vieraan pyyhkivät kätensä vieraspyyhkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vaihdatte pyyhkeet vieraiden jälkeen: Eikö teillä ole erikseen vieraspyyhettä, vai ettekö luota siihen, että vieraan pyyhkivät kätensä vieraspyyhkeeseen?
Olen nähnyt muutaman kerran, miten vieras hulauttaa kätensä hanan alla pesemättä niitä kunnolla ja kuivaa ne sitten kasvopyyhkeeseeni.
Minkä taudin saatte perseen ja reiden reunoihin?
Ihmiset joilla on kotona aina siistiä sairastavat eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt muutaman kerran, miten vieras hulauttaa kätensä hanan alla pesemättä niitä kunnolla ja kuivaa ne sitten kasvopyyhkeeseeni.
Moni vieras pumppaa kansi auki, joten vaihdan pyyhkeet ja pesen vessan vieraiden lähdettyä.
Ei tarvitse vuorata, kun on vahvat reidet. Kyykypissa sujuu helposti.
Vain jos vaikuttaa tosi likaiselta ja muuta vaihtoehtoa ei ole.
Aina yleisessä vessassa, koskaan en istu laittamatta paperia alle. Yököttää.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin viimeksi 2015 influenssan, lapsi sairasti keväällä 1:n päivän kuumetta, sitä ennen 2010 oli vatsatauti. Mies sairasti tänä syksynä flunssan, sitä ennen joskus 5 vuotta sitten oli myös flunssassa. Kaverin perheessä, jossa huuhtastaan kädet veden alla jos sitäkään ja siivoushommat täysin retuperällä sairastetaan jatkuvasti kaikki vatsataudeista flunssaan. On ihme, jos heillä ollaan kuukauttakaan koko perhe terveenä.
Hyvin pieni otanta, mutta siisteys ei ole sama kuin ylihygieenisyys ja kaikkien bakteerien tappaminen kloriteilla ja desinfiointiaineilla.
Junassa, lentokoneessa, yleisessä vessassa, jos ei ole sellaista pyörivää istuinrengasta, joka desinfioituu samalla kun vessa vedetään, desinfioin istuinrenkaan. Mulla on aina desinfiointipyyhkeitä tai käsidesiä käsilaukussa, joten niillä ja wc-paperilla pyyhin ensin ennenkuin istun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olet ollut näkemässä, ja vielä useamman kerran?
Ei ihme, että naisten vessaan saa aina jonottaa, kun siellä vuorataan pönttöä wc-paperilla ja kaivetaan ties mitä desinfiointiaineita laukusta.
Riippuu pöntön reunan puhtaudesta. Esim. jossain kirjastossa on yleensä aika puhdasta. Jos reunalla on kirkas pisara, pyyhin sen aina kyllä pois ennen istumista, mutta en laita paperia, jos muuten näyttää puhtaalta.
Ulkohuusseissa, vaikka olisi puhdastakin, saatan hajun vuoksi olla yleisesti "epäluuloinen" ja laittaa paperia alle, vaikka turhaa se varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
No siisti ja puhdas on eri asia. Ammattisiivoojana huomaa ihmisten tietämättömyyden siivousasioissa.
Kaikkialla muualla paitsi kotona. Kun vieraat ovat lähteneet, pesen ensimmäiseksi pöntöt.