Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (1071)
Jamppa Tuominen kuumat kyyneleet
Kaija Koon seinäruusu.
Mieheni kuoli ja kuuntelin tätä kappaletta ääneen itkien.
En voi vieläkään vuosien jälkeen kuunnella itkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Se sodassa kuolleiden muistolaulu YouTube tuntematon laulu Hämäläinen . Tää on vähän järkyttävä . Tuntematon meille hän on ....
Täs on ihmeen hieno sävel !
Behmin Auringon suutelema. On niitä muitakin varmasti. Mutta tänään ei itketä itkuvirsiä.🌷
Retropopin Moskovan valot. Mistä lie johtuu mutta aina alkaa silmät vuotaa. Ei siihen mitään muistoja tms. liity mutta on vaan hieno tulkinta.
Evakon laulu ja Veden alla (Emma Salokoski)
jo yli 40vuotta tämä kappale saa vedet silmiin, hymni rakkaudelle, uskomattoman kaunis
Barry Manilow - Could It Be Magic
Costi - Korkojen alla
"ja sun vuode on kuin junan vaunu
sinä matkustat taas
niin kuin sä toivoit
ja peittona sulla
on pehmeää lunta"
Liittyy mulla tärkeän ihmisen poismenoon.
Karjalan kunnailla (isoäiti oli evakko)
Tarja Ylitalo: Mua kuule äiti! Surullinen yksinhuoltajan tilanne, kun lapsi menehtyy😢
Grieg, Solveign laulu, Anna Nebretko
Karjalan kunnailla, Anna Mutanen
Ehkä ei itketä mutta tulee haikea mieli, Kotkan poikii ilman siipii. Muistan lapsuuden lähiön lapset joista osa selvisi, monet ei.
Vierailija kirjoitti:
Evakon laulu ja Veden alla (Emma Salokoski)
...ja vielä Aikakoneen ihana Hiljaisuus. Tuo mieleeni rakkaimman ystäväni, joka osti levyn kummilapselleen esikoiselleni joululahjaksi ja kuoli samaisena Tapaninpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kuuntelette jos pitää parkua.
TYHMÄ !!! Olet varmasti "tunnevammainen" ihminen, toisille kappaleet vain tuovat muistoja mieleen.... 🤔.
Johanna Kurkelan Kulta pieni, Haloo Helsingin Joulun kanssas jaan ja Voiko enkelitkin eksyä. Tyttäreni teki vuosi sitten itsemurhan, ja nämä kappaleet sisältävät juuri sen, mikä tässä kuolemassa on kaikkein pahinta. Ettei pääse enää ikinä halaamaan lastaan.
"Kulta pieni mä tahtoisin ottaa sinut taas syliin
ja puhaltaa pahan pois että kaikki taas hyvin ois"
"Valkoinen maa, antaa sataa
Tahtoisin päästä sua halaamaan"
"Laitan kädet yhteen iltaisin
Jos mä sinut yöllä kohtaisin
Tulisit mua uniin halaamaan
Ja päästäisin sut sitten palaamaan"