Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Käytän Housuja : Jokke koiran surumarssi. Ihana fiilistely kappale
Immortality - Celine Dion /BeeGees
Mun sydämeni tänne jää (liittyy äitini kuolemaan)
Unbreak my heart (nuoruuden rakkauteen liittyvä)
Hei mummo, mitä kuuluu sinne teille?
Lapsieni mummo ja pappa asuvat juuri siellä, eli kaukana pk-seudulta ja alkavat olemaan huonokuntoisia. Lomilla mennään aina heidän luokse, niin kauan kuin vielä aikaa on. nytkin tuli kyyneleet, kun ajatteli.
Jenni Vartiainen-Sydän vähän kallellaan. Suren kai alitajuisesti omaa lapsettomuuttani.
Aki Sirkesalon ja Lisa Nilssonin Mysteeri, Mysteriet.
Aina vaan tulee surullinen olo Sirkesalon perheen kohtalosta.
Aki oli niin valoisa persoona ja kappale niin koskettavan kaunis.
Heli Kajo - jos mä kuolen nuorena
Carola Häggkvist Himlen i min famn
Vierailija kirjoitti:
Petri Laaksosen Täällä pohjantähden alla. Olin menossa aamuvuoroon klo 6 bussilla ja kuulin kun uutisissa kerrottiin Estonian uppoamisesta ja sitten alkoi soida tämä. Istuimme kuski ja minä muuten tyhjässä bussissa. Kun jäin pois etuovesta kuski sanoi turvallista työpäivää johon vastasin kiitos samoin. Tuo hetki palaa aina mieleeni ja kyynel nousee silmäkulmaan, kun kuulen kyseisen laulun.
Sama laulu. Olen lapsesta asti harrastanut laulamista, ja laaksosen täällä pohjantähden alla kuului vakiorepertuariin, jota pyydettiin säännöllisesti esittämään kaikenkarvaisissa kissanristiäisissä. Tuolloin ihnetytti, miksi kaikki aikuiset aina vetistelivät kuultuaan laulun. Nykyisin pystyn hädin tuskin itsekään laulamaan sitä ilman että ääni sortuu.
Lounatuulen laulu sen sijaan itketti jo kouluikäisenä.
Annan sut pois
Kipeä avioero takana.
Albinoni Adagio. Monesti hautajaismusiikkinakin käytetty. Surullisista surullisin melodia.
Vierailija kirjoitti:
Suomiräppärit koko tuotanto. (Paitsi Paleface.)
Aina käy itkettämään kun roskaa kuulee.
Ymmärtäisin tuon jos tarkoittaisit cheekkiä, se on poppari.
Ketjun perusteella porukka kuuntelee hyvinkin pitkälle kaikkea muutakin massatuotettua "junttimusiikkia"
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi mysteerilaulu, josta en tiedä, miksi aina itken sen kuultuani. Löysin laulun sattumalta, melodia on hyvin kaunis, mutta sanoista en ymmärrä sanaakaan, koska se lauletaan Walesin kielellä, kymriksi. Esittäjänä nuorten poikien kuoro. Tunteellani kai on jotain tekemistä Euroopan nykytilanteen kanssa, itkettää, kun katson niiden nuorten poikien kuitenkin niin luottavaisia kasvoja.
I don't ask for a luxurious life,
the world's gold or its fine pearls:
I ask for a happy heart,
an honest heart, a pure heart.
Chorus:
A pure heart is full of goodness,
More lovely than the pretty lily:
Only a pure heart can sing -
Sing day and night.
If I wished worldly wealth,
He has a swift seed;
The riches of a virtuous, pure heart,
Will be a perpetual profit.
Late and early, my wish
Rise to heavan on the wing of song,
To God, for the sake of my Saviour,
Give me a pure heart.
Nid wy'n gofyn bywyd moethus,
Aur y byd na'i berlau mân:
Gofyn wyf am galon hapus,
Calon onest, calon lân.
Cytgan:
Calon lân yn llawn daioni,
Tecach yw na'r lili dlos:
Dim ond calon lân all ganu-
Canu'r dydd a chanu'r nos.
Pe dymunwn olud bydol,
Hedyn buan ganddo sydd;
Golud calon lân, rinweddol,
Yn dwyn bythol elw fydd.
Hwyr a bore fy nymuniad
Gwyd i'r nef ar edyn cân
Ar i Dduw, er mwyn fy Ngheidwad,
Roddi i mi galon lân.
Placebon versio Kate Bushin kappaleesta Running up that hill. Niin kaunis ja surullinen kappale minulle äärettömän tärkeältä bändiltä. Biisiä ei voi kuunnella muistamatta edesmenneitä ystäviä.
Juha "Watt" Vainion "Sellaista elämä on" jostain syystä. Ja Haloo Helsinki "Maailman toisella puolen" se kohta "isä olen täällä maailman toisella puolen" koska isäni kuoli kun olin 13-vuotias.
Pitkään oli Rakkauden haudalla Jonna Tervomaan esittämänä. Nykyisin Leevi and the leavingsin Tuhkimo Titanicin kannella. Ihmettelen itsekin, miksi juuri se.
Joululaulut ovat pahoja. Tulkoon joulua en pysty edes ajattelemaan itkemättä.
Pyhimys feat Vesta - Kynnet kynnet
Chisu Mun koti ei oo täällä. tää vain käy minulle!!!
nuha lähtee nussimalla juha wainio
...levoton pirssi täällä odottaa...