Minulla oli 40.3 kuumetta, vastasyntynyt vauva ja 1v10k vilks poika - mies jätti pärjäämään ja lähti toiseen kaupunkin reissuhommiin.
On raksa-alalla, eli ei mikään korvaamaton. Muutettiin vielä samaan aikaan uuteen kotiin, eikä mies ollut purkanut säkkejäkään, kun olin synnytyslaitoksella, vaan jouduin ensitöikseni niitä alkaa purkaamaan vastasyntynyt vauva sylissä. Kuume nous sitten illalla ja aamulla mies sanoi vaan, että koittakaa pärjätä!
Sillä olis ollut aikaa purkaa säkkejä ja laatikoita, kun olis synnärillä kolme vrk. Oli kai ollut vaan viihteellä ja nyt lähti töihin 200 km päähän:(
Kommentit (69)
Jos sinulla oikeasti olisi 40 astetta kuumetta, tilanteesi olisi sama kuin olisit tukevassa kännissä eli kykenemätön huolehtimaan lapsista. Jos totta puhut niin nyt pikaisesti yhteys häkeen ja lapset jonnekin hoitoon.
A)Ei tämä välttämättä ole tapahtunut tänään. Ap ei siis ehkä enää ole niin kipeä, vaan jaksaa jo miettiä mitä tuollaisessa tapauksessa miehestä pitäisi ajatella
B)Mun mies on ollut kaksi kertaa pois töistä, koska olen ollut niin kipeä, etten ole pystynyt huolehtimaan vauvasta. Itse sairastin kummallakin kerralla juurikin nielutulehdusta.
C)En tiedä voisiko tuollaista käytöstä antaa anteeksi.
Mitä jos otat särkylääkettä kuumetta alentamaan. Ja pärjää ne yksinhuoltajatkin, niin miksi et sinäkin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toi meidät kotiin laitokselta ja lähti saman tien 2 kk merireissulle töihin. Mullekin nousi kova kuume kun oli rintatulehdus. Lähin apu oli 100 km päässä.
Miten selvisit tilanteesta? Teillä varmaan oli kuitenkin tiedossa etukäteen, että mies lähtee töihin?
Selviäähän sitä kun pakko on. Ei ollut tiedossa. Olivat aika äkkilähtöjä eikä voinut kieltäytyä karenssin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taija töistä saada saikkua "muija kipeenä" syyllä
Monessa työehtosopimuksessa on tuollaisia tilanteita varten erikseen palkallista tai palkatonta vapaata. Myös lomapäiviä voi käyttää. Haluaisin nähdä työnantajan, joka kieltää työntekijältä poissaolon tuossa tilanteessa.
Reissutyötä tekevä raksamies... työehtosopimus... hah, miten pihalla ihminen voi olla. Noissa hommissa on duunia (ja palkkaa) tasan niin kauan kuin kaveri tulee töihin, jos rupeaa sairastelemaan tai jäämään pois kun vaimo sairastui niin sitten ei enää löydy keikkoja eikä siten palkkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
A)Ei tämä välttämättä ole tapahtunut tänään. Ap ei siis ehkä enää ole niin kipeä, vaan jaksaa jo miettiä mitä tuollaisessa tapauksessa miehestä pitäisi ajatella
B)Mun mies on ollut kaksi kertaa pois töistä, koska olen ollut niin kipeä, etten ole pystynyt huolehtimaan vauvasta. Itse sairastin kummallakin kerralla juurikin nielutulehdusta.
C)En tiedä voisiko tuollaista käytöstä antaa anteeksi.
D) Ap selittelee sekoiluaan trollinsa yksityiskohdissa
Eikö raksamiehesi pidä isyyslomaa?
Miten selvisit tilanteesta? Teillä varmaan oli kuitenkin tiedossa etukäteen, että mies lähtee töihin?