Minulla oli 40.3 kuumetta, vastasyntynyt vauva ja 1v10k vilks poika - mies jätti pärjäämään ja lähti toiseen kaupunkin reissuhommiin.
On raksa-alalla, eli ei mikään korvaamaton. Muutettiin vielä samaan aikaan uuteen kotiin, eikä mies ollut purkanut säkkejäkään, kun olin synnytyslaitoksella, vaan jouduin ensitöikseni niitä alkaa purkaamaan vastasyntynyt vauva sylissä. Kuume nous sitten illalla ja aamulla mies sanoi vaan, että koittakaa pärjätä!
Sillä olis ollut aikaa purkaa säkkejä ja laatikoita, kun olis synnärillä kolme vrk. Oli kai ollut vaan viihteellä ja nyt lähti töihin 200 km päähän:(
Kommentit (69)
Järkevää muuttaa samaan aikaan kun on synnytys. Muutenkin aika erikoinen kokonaisuus, kun lapset ovat noin lähekkäin ja mies tuollainen.
Kannattaisi ottaa miljonäärimies, joka ei joudu tekemään töitä. Ei noista duunareista ole mihinkään. Nehän raataa koko elämänsä eikä saa sillä maksettua kuin ruuan, bensan ja asumisen veroineen.
Hirvee mies!
Mun mies ei ikinä jättäisi mua yksin noin kovassa kuumeessa.
Eihän kukaan nainenkaan jättäisi lapsiaan noin kuumeisen ihmisen kanssa, ei ainakaan kukaan normaali.
No, sun mies ei välitä susta eikä edes lapsistaan. Harkitse eroa!!
1. Pyydä joku läheinen luoksesi
2. Jos ketään läheistä ei ole, soita synnärille/neuvolaan ja pyydä apua.
3. Laita ero vireille.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin itse tuossa tilanteessa miehelle viestiä että lapset on keskenään, itse lähdin hiiteen paranemaan, parempi tulla äkkiä vahtimaan omia pentujaan. Oikesti odottelisin hetken, jotta lapset kerkeää olemaan vaan ihan minimiajan yksinään.
Idioottimainen neuvo. Kyseessä vastasyntynyt ja yksivuotias.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli hieman samanlainen tilanne kun nuorimmainen oli 2 päivää vanha. Yhtäkkiä nousi korkea kuume illalla. Ja pitelin vain vauvaa tiukasti vatsallani kun makasin sohvalla. Sanoin vielä miehelle (olin jo todella tokkurassa) jotain sen tyyppistä, että nyt olen todella kipeä -ota vauva. Ja mies suuttui ja lähti kävelylle! En muista edes milloin minulla on ollut koskaan niin houreisen korkea kuume kuin tuolloin. Muistan hämärästi tajunneeni, että olen nyt yksin. Kaikki pyöri ympärilläni ja oli todella omituista. Kyyneleitäkin taisi vieriä kun olin aika hädissäni. Puristin vain vauvaa rintaani vasten etten vahingossa tiputtaisi, en uskaltanut, enkä oikein pystynytkään, liikahtamaankaan. Hyvä kun en tukehduttanut pientä. Jossain vaiheessa heräsin hyvin tokkuraisena aamuyöstä ja mies oli makuuhuoneessa nukkumassa. Minulla oli tietenkin rintatulehdus, mutta se meni onneksi nopeasti ohi. Olin liian heikossa kunnossa ja liian järkyttynyt pystyäkseni kunnolla 'riitelemään' mieheni kanssa, mutta luottamukseni häneen sai todella kovan särön. Nykyisin olemme eronneet (useamman vuoden jälkeen)...
Luulen, että aika moni avioero johtuu juuri tämän tyyppisestä luottamuksen kuolemasta: että mies häipyy silloin kun nainen tarvitsisi häntä kipeästi. Mun mielestä tämmönen mies ei ole minkään arvoinen. Pahin petos minkä puolisolle voi tehdä. Ei luottamus ja kunnioitus palaa ikinä
Provo. Kuka viitsii kuumeessa roikkua palstalla. Mitäs jos laittaisit energian nyt itseesi ja lapsiin.
Sun tarttee päästä lääkäriin.
Kuume on korkea.
Mä olisin ja olen ollutkin filmi poikki noissa lukemissa.
Sun on ehdottomasti saatava apua.
Älä odota huomiseen.
Parempi että mies on siellä missä on, muuten sulla olis siinä kolme lasta passattavana. Koska miehellehän iskis heti miesflunssa, jos joutuis kotona lapsia ja vaimoa hoivaamaan.
Minä en pysyisi pystyssä tuollaisessa kuumeessa.Olen useamman kerran pyörtynytkin kun noin kova kuume, kerrankin veskiin mennessä pyörryin ja valuin pöydän reunaa pitkin maahan.Siitä mut raahattiin sänkyyn.Tarvitset ehdottomasti jonkun toisen aikuisen avuksesi .Soita ukolle että lähtee kiireesti tulemaan kotia kohti.
Vierailija kirjoitti:
Sun tarttee päästä lääkäriin.
Kuume on korkea.
Mä olisin ja olen ollutkin filmi poikki noissa lukemissa.
Sun on ehdottomasti saatava apua.
Älä odota huomiseen.
Jep.
Rintatulehdus, kohtutulehdus, influenssa.
Jos tämä on aitoa, todella huolestuttavaa ja edesvastuutonta mieheltä jättää tuossa tilanteessa vaimo ja lapset yksin! Jos ei ole tukiverkkoja niin yhteys sosiaalipäivystykseen ja sen jälkeen synnärille takas vauvan kanssa.
huolestunut999 kirjoitti:
Oletko ap vielä linjoilla?
Kehittelee jo seuraavaa provoaan.
Vierailija kirjoitti:
huolestunut999 kirjoitti:
Oletko ap vielä linjoilla?
Kehittelee jo seuraavaa provoaan.
Tai on taju kankaalla.
Toivotaan, että oli vain provo eikä kohta lueta lehdestä tästä tapauksesta...
Mä olen kuullut niin monta juttua miehistä jotka jättää vaimonsa vakavaan hätään mennäkseen itse vaikka juhlimaan, että mikään ei enää yllätä.
Yksikin alkoi räyhätä raskaana olevalle vaimolleen joka sai juhlissa kivuliaita supustuksia ja pyysi miestä viemään hänet sairaalaan. Nainen oli itse lääkäri, eli pystyi arvioimaan tilanteen. No vei sairaalaan, mutta palasi itse bileisiin ja oli harmissaan kun ei vaimo tullut.
Sekopää mies, nyttemmin pari on eronnut.
Mies toi meidät kotiin laitokselta ja lähti saman tien 2 kk merireissulle töihin. Mullekin nousi kova kuume kun oli rintatulehdus. Lähin apu oli 100 km päässä.
En ymmärrä naisia mitkä ruikuttavat miehestään vailla pienintäkään aikomusta jättää moista sikaa. Ei se tilanne valittamalla parane, vaihtamalla ennemminkin. Jotain itsekunnioitusta nyt.
Ap:n tilannehan ei ole "muija kipeenä" vaan ihan muuta (vaikka hän on kaiken päälle vielä kipeä).