Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jooga harrastuksena

Vierailija
15.11.2017 |

Kuinka moni täällä harrastaa joogaa? Mitä joogaa ja miten kauan olet joogannut? Mitä muutoksia olet huomannut aloitettuasi joogan, jos tällaista on. Miksi joogaat? :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joogannut noin kolme vuotta. Aloitin flow joogalla ja ying joogalla. Nykyisin harrastan hathajoogaa. Minulle sopii rauhallinen jooga, jota on vaikea "suorittaa" Olen muuten elämässä aika kova suorittaja niin jooga on hyvää tasapainoa tälle. Jooga rauhoittaa ylikierroksilla käyvää kehoa ja mieltä. Olen alkanut syömään kasvispainotteisemmin ja kuuntelen enemmän kehoani. Olen myös tyynempi ja elämään luottavaisempi. Jooga lisää itsetuntemusta ja itsensä kuuntelua. Jooga on parantanut ainakin minun elämänlaatua. Nukun myös paremmin ja olen rentoutuneempi joogan aloitettuani. Jooga on minulle enemmän sisäinen kokemus kuin fyysinen suoritus. Toki kehollisuus liittyy siihen olennaisena osana, koska keho ja mieli on yhtä. Jooga on konkretisoittanut tämän sanonnan minulle.

Vierailija
2/5 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaan koska se rentouttaa ja pysäyttää, irrottaa hetkeksi kaikesta mikä muuten arkisin päässä pyörii. Kropan liikkuvuus myös paranee ja selkäkivut ei vaivaa niin herkästi, lisäksi yleisesti tuntuma omaan kroppaan kehittyy. Paras vaikutus on se että se rauhoittaa ja saa mielen positiiviseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaan, olen joogannut reilu kaksi vuotta sitä ennen oli kymmenen vuoden tauko ja sitä ennen joogasin joitain vuosia. Sama sanat kuin edelliset, lisäksi jooga vahvistaa keskivartaloa ja käsivarsia, etenkin Flow kun sitä tekee kolmestikin viikossa.

Vierailija
4/5 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joogannut yli kymmenen vuotta ja teen sitä siksi, että siitä tulee hyvä ja pirteä olo. Myös mieli on avoin ja kirkas harjoituksen jälkeen. Joogaan ryhmässä ja myös kotona.

Vierailija
5/5 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut astangajoogaa säännöllisemmin muutaman vuoden ja satunnaisesti sitä ja rauhallisempia joogalajeja jo yli 10 vuotta.  Palaan joogan pariin aina uudelleen koska se on vaan ylivertainen laji eikä mikään muu treeni vaikuta yhtä kokonaisvaltaisesti. Jooga auttaa niska-hartiajumeihin,  selän ja lantion jäykkyyteen, univaikeuksiin, stressiin ja huoltaa kehoa monipuolisesti. Parasta joogassa kuitenkin on se tyyneys ja rauha, joka tulee keskittymisestä omaan harjoitukseen. Sellaista flow-tilaa en ole saavuttanut muualla elämässä ja aina kun elämässä on liikaa stressiä ja pyöritystä, kaipaan sitä.