Olen työtön, ja minulle on määrätty monitehoiset silmälasit; saanko kelasta silmälasiin rahoituksen?
Silmälasit maksavat monta sataa euroa, miten ihmeessä minä niitä pystyn hankkimaan, kun tmt. on kuukaudessa saman verran kuukaudessa kuin halvimmat silmälasit silmälasiliikkeestä.
Pitääkö minun nyt sitten luopua autolla ajamisestakin, kun en enää pärjää ilman kaukolaseja?
Miten työllistyminen huonolla silmien näöllä enää onnistuu?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ajan, mitä täällä turhaan uliset, olisit voinut käyttää menemällä kela.fi/ toimeentulotuki. Sieltä tulee vastaan täydentävä toimeentulotuki, jonka kautta voit anoa rahaa silmälaseihin. Luultavasti tulee kunnan maksusitoumus sulle niihin laseihin.
En viitsi vaivautua, kun mullahan on toi tienaava aviopuoliso, joka pannaan maksamaan kaikki, mitä minäkin tarvitsen.
En ihmettele yhtään, että tässä valtiossamme on erittäin paljon yksin asuvien talouksia noin niin kuin virallisesti, vaikkakin seurustelevia pareja on paljon, mutta käyvät ikään kuin kylästämässä toinen toisillaan vuosikymmeniä.
Kerrotko mikä vaiva estää sinua hakemasta töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä saa toimeentulotukena jos talouden tulot (=miehesi palkka) on riittävä.
Juuri noin, en usko lainkaan, että kela tai sossu mulle mitään silmälasejakaan kustantaa, koska olen avioliitossa sen verran kelan taulukkojen mukaisesti bruttotuloiltaan mukamas isotuloisen kanssa, jonka oletetaan kustantavan minulle myös silmälasit.
Verotus on kuitenkin valtiossamme sitä mitä se nyt on, joten joopajoo.
Ja miksi sä luulet että ne verot on mitä on? No koska niin monen mielestä muiden pitää maksaa niille kaikki silmälaseista alkaen, prkl!
Ihmettelen vaan kovasti, että miksi me Suomen valtion kansalaiset emme ole samanarvoisia silmälasienkaan hankintakustannuksiakin ajatellen???????
Miksi esim. Naapuritalon Liisa, joka käy töissä arkisin klo 8 - 16 välillä (liukuva työaika), ja valtion ollessa Liisan työnantajana, Liisa saa ilmaiset kaksiteholasinsa?
Mutta esim. Naapuritalon Petteri, joka käy yksityisen sektorin työnantajalla töissä (palkka sama kuin edellisellä Liisalla), ei saa ilmaisia silmälaseja lääkärikustannuksineen? Petteri joutuu kustantamaan jopa työttömän avovaimonsa Marketan silmälasikulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ajan, mitä täällä turhaan uliset, olisit voinut käyttää menemällä kela.fi/ toimeentulotuki. Sieltä tulee vastaan täydentävä toimeentulotuki, jonka kautta voit anoa rahaa silmälaseihin. Luultavasti tulee kunnan maksusitoumus sulle niihin laseihin.
En viitsi vaivautua, kun mullahan on toi tienaava aviopuoliso, joka pannaan maksamaan kaikki, mitä minäkin tarvitsen.
En ihmettele yhtään, että tässä valtiossamme on erittäin paljon yksin asuvien talouksia noin niin kuin virallisesti, vaikkakin seurustelevia pareja on paljon, mutta käyvät ikään kuin kylästämässä toinen toisillaan vuosikymmeniä.
Kerroppa sinä ensin sadoilletuhansille muille työtä vailla oleville, missä niitä haettavia töitä on, ja sellaisia, jolla tulee myös ihan itsenäisesti toimeen tässä, eikä tarvitse mennä hakemaan lisätukirahoitusta sieltä sossusta tai kelasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa sinä ensin sadoilletuhansille muille työtä vailla oleville, missä niitä haettavia töitä on, ja sellaisia, jolla tulee myös ihan itsenäisesti toimeen tässä, eikä tarvitse mennä hakemaan lisätukirahoitusta sieltä sossusta tai kelasta?
Korj. ja jatkan vielä tuohon tässä sanan perään lisätäkseni, ...tässä kaikesta kalliisti hinnoitellussa valtiossamme...
Sellainen tuntuma on, että Suomessa joku vetää välistä silmälasien hankintaprosessissakin.
Näyttöpäätelasit ovat lakisääteinen oikeus jos työ tehdään päätteellä ja laseihin on tarve.Ei se ole mikään kiva työsuhde-extra.