Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mausteita 7 kk ikäisen ruokiin?

10.04.2006 |

Kysyisin teiltä viisaammilta minkälaisia mausteita käytätte kasvis/liha/kalasoseisiin? Teen pääasiassa soseet itse, mutta nyt on alkanut tuntua, että ne ovat kovin mauttomia ja mietinkin minkälaisia mausteita te muut olette käyttäneet? En muista koskaan kaupassa katsoa, minkälaisia mausteita kaupan valmissoseissa suositaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se melkein on niin, että vauvan ruokiin ei saisi lisätä mitään mausteita... Suolaa ei ainakaan saa lisätä ennen vuoden ikää ja sitäkin sitten tosi vähän. Vauvoille mausteet ei ole hyvästä. Tämä on vain minun mielipiteeni. Itse en vauvan ruokiin laittaisi mitään ylimääräistä makua.

Vierailija
2/4 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

basilikaa, persiljaa, tilliä jne. Mä laitoin esikoisen ruokiin (muistaakseni noin 8kk alkaen) pikkuisen paprikajauhetta ja valkopippuria. Sipulia on myös valmisruoissa alk 8kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksun ruoat maustetaan tuoreilla tai kuivatuilla yrteillä (esim. basilika, timjami, oregano, persilja), ja kasvisten ja lihan keittoliemeen saatan lisätä mauste- tai mustapippureita ja laakerinlehtiä, jotka poistan sitten ennen soseutusta.

-Tintti

Vierailija
4/4 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kalasörsseleihin usein tilliä ja liharuokiin purjoa.

Käytän myös paljon maissia, joka tuo todella mukavan maun soseisiin.