Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitaisiko vaihtaa tyopaikkaa kesken projektin

Vierailija
14.11.2017 |

Olen ainut tyon tekija tassa projektissa.
Sopimukseni loppuu tammikuussa. Tiedan etta tyot jatkuvat kuitenkin aina ensi syksyyn, mutta kirjoittavat vain 3kk soppareita.
Palkka 10 000€/kk.
Ei mahdollisuutta etatoihin.

Uusi tyopaikka
palkka 11500€/kk
50% etana
kulut 600€ vahemman kuussa
6kk soppari ja jatkoa tiedossa jos homma toimii

Kannattaisiko kusta taa projekti ja missata yksi firma ikiajoiksi, vai kannattaisiko hoitaa homma loppuun

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama. Molemmat vaikuttavat melko epävarmoilta työpaikoilta lyhyiden sopimusten vuoksi mutta muuten ok, hyvä palkka. Itse valkkaisin vain sen kumpi tuntuu mukavammalta nyt.

Vierailija
2/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin uudesta duunista onko mahdollista venyttää aloitusta niin että pystyy tekemään edellisen projektin loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei osoita sitoutumista, jos tekee vain kolmen kuukauden sopimuksen kerrallaan. Lähtisin.

Vierailija
4/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin neuvottelemaan nykyisen kanssa ja ilmoittaisin että lähden jos ei tuu vuoden sopparia. Vedätä vähän ja pelaa kun sulla on kortit

Vierailija
5/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei osoita sitoutumista, jos tekee vain kolmen kuukauden sopimuksen kerrallaan. Lähtisin.

Kylla vakkari sopimuksen saisin. Sitten palkka olisikin 6000€.

Tyopaikkoja tuntuu olevan nyt tarjolla. Viime viikolla tarjottiin 10 eri paikka. Talla viikolla tarjolla myos useita. Ne eivat kylla ole Suomessa.

Vierailija
6/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksin vastuussa projektista, mutta et saa työsopimusta edes projektisi kestoksi vaan pätkittäin? Vai ymmärsinkö väärin? Ei noin heikosti sitoutuneen työnantajan pitäisi ihmetellä, jos nostat kytkintä.

Vierailija
7/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin neuvottelemaan nykyisen kanssa ja ilmoittaisin että lähden jos ei tuu vuoden sopparia. Vedätä vähän ja pelaa kun sulla on kortit

Haluan irti tasta.

Ei eta mahista. Suuri haitta. Ei kuulu firman arsenaaliin.

Projektin piti loppua viime kuussa, mutta se vain laajeni. Paattivat etta huhtikuussa olisi valmista.

Ei kun taas kunnianhimoisempia tavoitteita ja takaraja lokakuuhun. 

Tanaan puhuivat, kuulin sivukorvalla, etta tama on harjoitus ja todellinen jatkuisi sen jalkeen.

Eli en niinkaan pelkaa ettei jatkoa ole. Enemmankin ettei loppua ole.

Jos kusen naihin muroihin niin en enaa paase syomaan naita. Tama on kuitenkin isoin kulho.

Perhe suomessa ja haluaisin eta mahiksen. 

Vierailija
8/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yksin vastuussa projektista, mutta et saa työsopimusta edes projektisi kestoksi vaan pätkittäin? Vai ymmärsinkö väärin? Ei noin heikosti sitoutuneen työnantajan pitäisi ihmetellä, jos nostat kytkintä.

En ole toissa vaan tarjoan konsultaatiota.

Yleista alallani. Tosin yleensa sopparit on 6kk

Vierailija
9/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alallasi minkä kokoiset piirit, kulkeeko jutut? Jos jätät projektin kesken, kulkeutuuko tieto muiden mahdollisten työnantajien tietoon ja tämän jälkeen alalta vaikea saada töitä?

Vierailija
10/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä kesken.. Kokemusta on ja paskaa tuli. Mun skippaaminen vaikutti suoraan uuteen työpaikkaan. Mua ei palkattu siihen mihin hain ja jonka piti olla varma paikka. Mun soppari vedettiin mappi ööhön.

Vierailija
11/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä kesken.. Kokemusta on ja paskaa tuli. Mun skippaaminen vaikutti suoraan uuteen työpaikkaan. Mua ei palkattu siihen mihin hain ja jonka piti olla varma paikka. Mun soppari vedettiin mappi ööhön.

Piirit ovat pienet euroopassa. Tosin olen kertonut haluavani seuraavaksi Kanadaan.

Mun tapauksessa kilpailija haluaisi palkata minut. Itse en hakenut. Tyoskentelisin kolleegan kanssa johon tutustuin Itavallassa. Han onkin varmaankin antanut yhteystietoni.

Nyt ollaan kayty silloin talloin viihteella.

Meidan piti menna samaan projektiin Italiaan, mutta koska aloitus venyi niin paadyimme kumpikin Engalntiin.

Vierailija
12/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirit ovat pienet euroopassa. Tosin olen kertonut haluavani seuraavaksi Kanadaan.

Mun tapauksessa kilpailija haluaisi palkata minut. Itse en hakenut. Tyoskentelisin kolleegan kanssa johon tutustuin Itavallassa. Han onkin varmaankin antanut yhteystietoni.

Meidan piti menna samaan projektiin Italiaan, mutta koska aloitus venyi niin paadyimme kumpikin Engalntiin.

Mä siis olin menossa kilpailijalle, joka halus mut. Mutta enpä sit päätynyt kilpailijalle, kun skippasin asiat. Mun salassapitosopimustakin kyseenalaistettiin ihan suoraan. Sulla on eri, kun Kanadan asteilla menisit.. Minä hoidin Fin-Swe akselilla.

Vierailija
13/36 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä siis olin menossa kilpailijalle, joka halus mut. Mutta enpä sit päätynyt kilpailijalle, kun skippasin asiat. Mun salassapitosopimustakin kyseenalaistettiin ihan suoraan. Sulla on eri, kun Kanadan asteilla menisit.. Minä hoidin Fin-Swe akselilla.

Voin olla kirjoittamatta seuraavaa 3kk sopparia. Tama vanhenee tammikuussa. 

Tama siirto tapahtuisi kylla brittien sisalla. 

Brexit ei tule estamaan koulutetun vaen tyoskentelya taalla.

Tassakaan firmassa ei ole edes 5% alkuasukkaita.

Pulaa on tekijoista. Viime viikollakin lennattivat yhden kaverin intasta haastateltavaksi.

Vierailija
14/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo ei helpotanut pohdintaa. Vaihtaminen helpottaisi perhetta, mutta maine menisi ja voisi olla hankalampi saada seuraavaa keikkaa.

Aloitin konsultaatio tyoskentelyn 3 vuotta sitten. Keikkoja on ollut 4 eri firmassa ja keikkojen valit olleet lyhyita. 14 paivaa 1 paiva ja 20 paivaa. 

Eli lyhyet tyosuhteet ei pelota. Enemmankin se etta osaanko sanoa ei huonommalle jobille.

Vierailija
15/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa siirtya tuohon tyotapaan. Viitsitko vinkata minka alan duuneja teet?

Vierailija
16/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole it alalla.

Olen fyysikko. 

Maineen meneminen on ainut mika pitaa tassa jobissa. Ei etta projekti olisi mitenkaan huono, painvastoin. Jollakin valkoisella valheella voisin lahtee livokkaan.

Avioeron uhka jos en saa etamahista jne.

Lapset kasvaa ja kayn vain kotona. Ei kiva.

Vaikka sopparit on lyhyita projektit voivat kestaa vuosia. Kun olin vakitoissa eras tuotekehitys otti 7 vuotta.

Vierailija
17/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun osaamisesi oikein on kun nuin hyvää liksaa?

Vierailija
18/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa siirtya tuohon tyotapaan. Viitsitko vinkata minka alan duuneja teet?

Olen fyysikko jolla 17 vuoden tyokokemus puolijohteista.

Eilen juuri kyseltiin tietaisinko ketaan keta haluaisi tyon. Alalla kova tyovoimapula globaalisti.

Varsinkin jos puolijohteiden kaytos 30GHz alueella on hanskassa.

Jos olet tuttu RF tajuuksien ja nano luokan transistoreiden kanssa anna yhteys tietosi niin saat toita vaikka tanaan. (Ja mina pienen palkkion uudesta ihmisesta)

Vierailija
19/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, miksi kaikista maailman paikoista kysyt juuri täällä?

Vierailija
20/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, miksi kaikista maailman paikoista kysyt juuri täällä?

Jotenkin hellyyttävää, että fyysikko kysyy täältä apua. Jalat maassa -tyyppi, arvelisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan