Käytääköhän jotkut muutkin pikkuhousunsuojia kokoajan?
Minä en voi olla hetkeäkään ilman,muuten on pikkarit kokoajana märkänä. Pikkuhousunsuojaa joudun päivän aikana vaihtamaan usein. Öisin annan sitten tavaran tuulettua.
Kommentit (55)
Käytän kankaisia kestopikkuhousunsuojia. Joudun kans käyttämään koko ajan, mutta en voi käyttää kertakäyttösuojia, ne aiheuttaa hiivan/kutinaa alapäähän jatkuvasti käytettyinä. Suosittelen noita kankaisia!
Minä käytän. Olen käyttänyt 13v asti ja täysin terve alapää. Vuoto on yksilöllistä, kuten myös menkkavuoto
N42
Haloo. Valkovuodon määrä ja laatu riippuu HORMONITOIMINNASTA JA KK-KIERRON VAIHEESTA ja mahdollisista sairauksista. Siihen ei voi pikkuhousunsuojilla vaikuttaa.
Mullakin tulee tosi runsaasti valkovuotoa ja pikkuhousunsuojia on pakko käyttää. Istun suurimman osan päivästä ja tuntuu että haarat "muhii", se on todella kiusallista. Tykkään käyttää ihon myötäisiä housuja enkä haluaisi vaihtaa tyyliäni tällaisen takia... Mutta vaikka olisi hame ja sukkahousut (ei niin kireät haaroista) niin silti vuoto on runsasta. :(
Kaikista inhottavinta tässä ei ehkä ole se märkyyden tunne (vaikka sekin on inhottavaa), vaan se että tuntuu että haarani haisevat koko ajan! Todella kuvottavaa, pelkään koko ajan että joku täällä töissä huomaa. Omaan nenään haju tuntuu melkein koko ajan. Ärsyttävä vaiva tämä kyllä on.
Onko kellään muulla tuo haju ollut ongelmana? :/
Kyllä käytän melkein 24/7 ja vaihdan yleensä 2-6 kertaa päivässä varsinkin oviksen aikaan ja silloin jos on kovin vaeltelevia ajatuksia :)
Töissä ja vieraisilla käytän aina. Kotona ja öisin olen ilman. En jaksa raahata alushousuja laukussa mukanani töihin, niin laitan suojat. Töissä on aina paketti, vaihdan kesken päivän tarvittaessa.
Mulla ollut sama vaiva teini-iästä saakka, nyt olen 35v. Muistan ajat kun olin yläasteella ja lukiossa pikkuhousut märkänä. Oikeasti, alushousut menivät haaroista pahimmillaan läpimäriksi. Se märkä tunne on todella epämiellyttävä. Vuoto ei enää tässä iässä ole ihan niin runsasta, mutta Alwaysin normal -pikkuhousunsuojia olen käyttänyt usean vuoden ajan. Ei puhettakaan että menisin töihin ilman suojaa. Kotona olen ilman suojaa ja vaihdan vuodon takia pikkuhousut 1-3 kertaa päivässä. Yöt nukun usein ilman suojaa.
Se on se naisen osa, koko elämä joku suoja housuissa. Vaipoista alkaa ja Tenaan loppuu, hyvin on markkinamiehet myyneet, pitääkin ostaa osakkeita.
En käytä ikinä. Enkä vuoda mitään. Inhottavaa ois olla teippivaippa housussa koko ajan. MIestäkin varmaan ällöttäis..
On se aina niin vaikeaa sen pimperon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käytän nykyisin pikkuhousunsuojia jokapäivä, yöt olen ilman. Yks syy siihen on kun olen ihastunut työkaveriini, välillä kostun monta kertaa päivässä hänen jutuistaan niin paljon että muuten ois kaikki housut märkänä. ;)
Hei Pervo-Pena, kirjoitit tämän saman jutun siihen edelliseenkin pikkuhousunsuojaketjuun. Keksi uusi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä. Enkä vuoda mitään. Inhottavaa ois olla teippivaippa housussa koko ajan. MIestäkin varmaan ällöttäis..
Itseasiassa kuulostaa aika kiihottavalta, että nainen on aina valmiina :)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän aina, koska valkovuoto on niin voimakasta. Aikoinaan, kun en käyttänyt, oli märkänä alushousut, sukkikset ja päällyshousut. Aiheutti myös hajuongelman.
Täällä usien väitetään, että suojien käyttö lisää valkovuotoa. Olen esittänyt tämän väitteen monelle lääkärille, jotka eivät ole moisesta kuulleetkaan.
Noinkohan olet? Kysyhän gynekologilta kun seuraavan kerran käyt.
Vierailija kirjoitti:
Sehän onkin tärkeintä varmistaa ettei miestä vaan ällötä.
Itse käytän lähinnä töissä. En vuoda mitenkään pahasti mutta joskus saattaa pieni läikkä tulla pikkuhousuihin ja sekin jo tekee inhottavan märän olon.
Täälläkin valkovuoto on todella runsasta ja joudun käyttämään aina pikkuhousunsuojia. Olen yrittänyt olla käyttämättä pikkuhousunsuojia, mutta vuoto on niin runsasta, että kosteus pikkuhousuissa on liian häiritsevä.
Kesällä liiallinen pikkuhousunsuojien käyttö aiheutti hiivankin. Mistä liian runsas valkovuoto voi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin valkovuoto on todella runsasta ja joudun käyttämään aina pikkuhousunsuojia. Olen yrittänyt olla käyttämättä pikkuhousunsuojia, mutta vuoto on niin runsasta, että kosteus pikkuhousuissa on liian häiritsevä.
Kesällä liiallinen pikkuhousunsuojien käyttö aiheutti hiivankin. Mistä liian runsas valkovuoto voi johtua?
Hormoneista, sairaudesta, hiivasta.
Mulla vaihtelee kuun kierron mukaan, muutama viikko menee todella minimaalisella valkovuodolla ja ehkä reilu viikko kuusta on sitten ihan kunnon märkyyden tunnetta, niin, että välillä luulen menkkojen alkaneen. Pikkuhousunsuojat ärsyttää mun alapäätä enkä pidä siitä hengittämättömyyden tunteesta, siksi en käytä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään farkuissa-märkä-läntti-vuodosta, vaan ihan pikkareissa pysyy, vaikkakin on hieman epämiellyttävää. Useammin pikkarit vaihtoon niinä päivinä sitten vaan. Jokaisella tässäkin asiassa oma hyväksi todettu tapansa.
Runsas valkovuoto johtuu itselläni vaivasta nimeltä sytolyysi. Ei vaarallinen, mutta kiusallinen vaiva. Papa-kokeella todettiin. Pikkuhousunsuojat nykisin jokapäiväinen kaveri, mutta asian kanssa oppii kyllä elämään. :)
Runsas valkovuoto pakotti käyttämään pikkuhousunsuojia jo siihen aikaan kun menkat vasta alkoivat (14 vuotiaana).Kärsin toistuvista hiivatulehduksista jatkuvasti. Totesin käytössä että ph-suojissa on eroja. Olen todennut parhaaksi Libressen pikkuhousunsuojat. Nykyään ei hiivatulehduksia enää ole (edes raskauden aikana), mutta esim. Allwaysin pikkuhousunsuojat aiheuttavat heti parin päivän käytön jälkeen kutinan ja alkavan hiivan oireet. Aikoinaan lääkäri antoi myös hyvän neuvon:hiivatulehduksen saa vauhtiin sama asia kuin tavallisen leivontahiivankin toiminnan, eli sokeri. Ei siis suklaan ja muun makean yletöntä ahmimista, jolloin verensokeri nousee korkeaksi.
Käytän aina, mutta otan pois sillon kun tuun "lopullisesti" kotiin niin etten enää oo lähössä mihinkään (enkä siis nukkuessä käytä tai jos oon koko päivän kotona tms). Ja käytän sen takia etten halua märkää länttiä housuihin(enkä tarkota pelkästään alushousuja vaan housuhousuja esim farkkuja). Kyllä, vuodan niin paljon. Ja kyllä, olen käynyt gynellä ja mitään ei ollut vialla ja ohjeeksi sain vain pikkuhousunsuojien käytön.