Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä alkoholia jännitykseen ettei se haise tai millä hajun voi peittää?

viini?olut?
14.11.2017 |

Ihan vain lasillisen verran että pahin jännitys menee ohitse..

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavaa, että ihmiset ottavat alkoholia jännitykseen. Alkoholistit.

Olen joutunut ”ryhdistäytymään” alkoholiannoksella tilanteessa jossa olin sitoutunut osallistumaan esitykseen ja perheessäni sattui kuolemantapaus sen päivän aamuna. Hoidin homman ja menin kotiin romahtamaan.

Alkoholia on helposti saatavilla mutta rauhoittavien lääkkeiden hakeminen on aikaa vievä prosessi.

Vierailija
42/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasia viiniä tai viinaa ei haise niin paljoa että ketään haittaisi. Ja mitä se haittaa vaikka se hieman haiseekin. Ei se muita kiinnosta. Anna haista vaan. Eletään jokainen tavallamme. Pääasia että voit nauttia tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se alkoholi ole tehty juotavaksi. Älä pelkää hajuja. Juo vaan sen verran mikä auttaa mutta pysy kohtuudessa ettei men töppäilyksi.

Vierailija
44/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää. Että joku tosissaan ottaisi alkoholia jännitykseen? Täysin vastuutonta. Ettekö koskaan ole olleet missään jännittävässä tilanteessa? Yleensä ihmiset kouliintuvat niihin pitkin elämää. Alhainen aloitus, ei voi muuta sanoa.

Mites tää nyt noin pahasti meni sun tunteisiin? :D Ventovieraiden ihmisten elämää.

Vierailija
45/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen viinin ja oluen voit unohtaa, jos hajua pelkäät. Varsinkin punaviini löyhkää todella. Kirkas viina on paras, kun sen blandaa sopivasti esim. maustettuun kivennäisveteen.

Vierailija
46/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se viini olisi sen pahempi kuin jatkuva lääkitys? 

Siksi, että sitä ei tarvitse vetää jatkuvasti. Kyllä minä ainakin olen mieluummin suurimman osan aikaa oma itseni ilman kemikaaleja, mutta "hätätapauksissa" käytän vaikka sitä alkoa (tai bentsoa) kestämään tilanteen, kuin että olen 24/7 jonkun mömmön vaikutuksen alainen.

Eihän niitä lääkkeitäkään oteta jatkuvasti vaan tarvittaessa.

Vierailija
47/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eläkeikää join töissä iltapäiväsin säännöllisesti pienen leijonapullon eli n. 4 annosta alkoholia.

Oma huone siis kuten muillakin työpaikkajuopoilla. En työstäni saanut kuin kiitosta. Asiantuntijatyö ja ainoastaan luovuus parani vireystilan nousulla.

En todellakaan suosittele kenellekään tästä huolimatta.

Pari kertaa oli ikävä tilanne, kun olisi ollut autonajon paikka. Selvisin tuurilla näistä eli toinen ilmoittautui, että hän voi mielellään hoitaa.

Vierailija
48/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin joskus vetäissyt jännitykseen pari lasia viiniä ja vahvaa purkkaa päälle. Tai voihan sen yrittää peittää vaikka valkosipulilla.

Vierailija
49/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskele tuoretta persiljaa 

Vierailija
50/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se viini olisi sen pahempi kuin jatkuva lääkitys? 

Lääkefirmat ei myy viiniä.

Myytiinhän apteekeissa kieltolain aikaan viiniä ja muita alkoholijuomia.

Vierailija
51/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ”kukaan ei koskaan ole huomannut mitään” ja ”ihmiset eivät haista” -kommentit, hmm. Ihmiset kyllä huomaavat ja haistavat enemmän kuin kuvittelette, mutta ovat vain niin kohteliaita, välinpitämättömiä tai ällistyneitä, etteivät ilmaise havaintoaan.

Olkoon sitten niin. 

Jos kukaan ei valita työni laadusta ja vedä tätä pointtia, niin mitä siitä. 

-pari lasia viiniä piristää iltapäivää

Pari lasia viiniä siis tylsistyttää mielesi siinä määrin ettet kykyne enää tunnistamaan omaa tilaasi.

Vierailija
52/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistim tyttärenä kommentoin: sitä viinan hajua on turha yrittää peittää. Haisee silti.

Vierailija
53/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä virhettä! Minulla on siitä karvaat kokemukset; alkoholisoiduin ja elämästäni meni pitkä aika (15v.) hukkaan. Nykyään olen täysin raitis ja onnellinen. Vaikka tietyissä tilanteissa jännitän, pärjään miljoona kertaa paremmin kuin viinan voimalla.

Tsemppiä sinulle! <3

Vierailija
54/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita käsidesä juuri ennen tilannetta ja sano että kylläpäs tämä haisee viinalta.

Ei se taida käsidesi siihen hengityslemuun auttaa, raitis sen haistaa vääjäämättä.

Vierailija
55/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä virhettä! Minulla on siitä karvaat kokemukset; alkoholisoiduin ja elämästäni meni pitkä aika (15v.) hukkaan. Nykyään olen täysin raitis ja onnellinen. Vaikka tietyissä tilanteissa jännitän, pärjään m

iljoona kertaa paremmin kuin viinan voimalla.

Tsemppiä sinulle! <3

Juuri noin.

Kyllä kaikkia, ainakin aluksi, jännittää tietyt tilanteet. Silloin on syytä valmistautua ja käydä tilanne mielessä läpi, viilentää mielensä ja todeta, ettei siihen todennäköisesti kuole.

Koskaan ei mene niin huonosti, etteikö viinan 'voimalla' menisi vielä huonommin.

Vierailija
56/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turruta jännitystäsi viinalla! Jännitys on normaalia, pieni jännitys jopa suotavaa, sillä silloin esitys menee hyvin. Tässäkin pätee porttiteoria ensin pieni huikka, sitten kaksi jne. kunnes sitä viinaa pitää saada ilman esiintymistäkin.

Meillä pitäisi opettaa esiintymistä paljon enemmän hyvin nuoresta lähtien. Jo eskarissa voidaan opetella, miten mennään ryhmän eteen vaikka kertomaan omasta piirustuksestaan tms. Ja saman pitäisi jatkua koulussa alaluokilta asti.

Meillä tehdään lapsille ja nuorille karhunpalvelus, kun pitää pitää pitää esitelmä annetusta aiheesta kerran tai pari vuodessa ja lopuksi koko muu luokka ruotii opettajan johdolla esityksen. Surullista ja kamalaa. Noin kasvatetaan jännittäjiä. Jos olisi tapana usein esitellä vaikka ryhmätöiden tuloksia ARVOSTELEMATTA, kehittyisi pikkuhiljaa hyviä esiintyjiä.

Kuvaavaa liian harvoille esiintymisille oli esim. se, että eräs luokkatoveri yritti urhoollisesti aina pitää esitelmänsä, mutta säännöllisesti jännitys sai yliotteen ja hän pyörtyi joka kerta, jopa silloinkin kun hän sai  pitää esitelmänsä istualtaan. Ei hän muuten ollut mikään jännittäjä, mutta luultavasti tuo porukan arvostelu - usein teilaus - sai aikaan jännityksen ja pyörtymisen.

Vierailija
57/58 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta sykettä nostavaa liikuntaa ennen tilaisuutta.

Varaa liikkumiseen ennen tilaisuutta erillinen aika. Jos todella jännitävä tilaisuus, käy vaikkapa reippaalla lenkillä sitä ennen.

Jos vähän vähemmän jännittävä tilanne, riittää pienempikin liikunta, pieni jumppa tms.

Voi toteuttaa paikasta riippumatta. Rentouttaa. Ei tule krapulaa ja olet ajokuntoinen.

Vierailija
58/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin jännityksestä Propralin avulla. Sittemmin parin vuoden jälkeen luennoin ja esiinnyin ilman Propralia. Olin sikakova jännittämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä