Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä alkoholia jännitykseen ettei se haise tai millä hajun voi peittää?

viini?olut?
14.11.2017 |

Ihan vain lasillisen verran että pahin jännitys menee ohitse..

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi punkkua ja minikokoinen suuvesi käsilaukussa toimii mulla :D

Vierailija
2/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen? 

Jos tarkoitat yhtä alkoholiannosta eli esim. neljää senttiä kossua, niin ei se hengityksessä haise muuten kuin ihan lähikontaktissa, kun olet hampaasi pessyt ja ksylitolpastilli perään. 

Vältät vain hönkäilemästä ihan naapurin naamaan. Toki todella tarkkanenäinen voi silloinkin havaita. 

Mikä tilanne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Että joku tosissaan ottaisi alkoholia jännitykseen? Täysin vastuutonta. Ettekö koskaan ole olleet missään jännittävässä tilanteessa? Yleensä ihmiset kouliintuvat niihin pitkin elämää. Alhainen aloitus, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
4/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fisua tai pastilli-Kossua voi juoda vaikka kuinka paljon ja kukaan ei tajua mitään muusta kuin käytöksestä.

Vierailija
5/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aina (jo pari vuotta) työn viimeismpinä tunteina pari annosta alkoholia. Yleensä valkoviiniä. 

Ei kukaan mitään ole huomannut, koska työ ei vaadi naamat yhdessä tietsikan katselua. 

Eli olennaista on, kuinka lähellä joudut toimimaan. Hajuaisti yleensä ihmisillä on olematon. Viinanhajun useimmat havaitsevat vasta suurempien määrien jälkeen. 

Mutta suosittelisin jännitykseen muita keinoja. 

Vierailija
6/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä ja hanki resepti Propralia. Se on oikeasti tarkoitettu jännitykseen, alentaa pulssia ja verenpainetta jne. Kukaan ei huomaa. Se on parantanut ainakin omaa elämänlaatuani aivan älyttömästi, koska kärsin esiintymiskammosta ja työni puolesta pidän välillä esityksiä. Propralin avulla pystyn vihdoin nauttimaan esiintymistilanteista, koska voin olla rennosti eikä ääni värise. Sen kanssa ei sitten saa juoda alkoholia. 

Vierailija
7/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen: juotko siis töissä joka päivä pari lasia viiniä? 😮

Vierailija
8/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin opetustehtävissä (ylioopistollla) ollessani ihan vaan baarissa ilman mitään peittelyjä. Kukaan ei koskaan huomannut mitään. 

Ja tuo Propral - mulle ainakin oli täysin yhtä tyhjän kanssa. Se tasoitti fyysisiä jännitysoireita, mutta sen myötä kun jännitys ei purkautunut esim. tärinänä ja äänen värinänä, psyykkinen jännitys kävi entistä ahdistavammaksi. Bentsot on ainoat lääkkkeistä jotka oikeasti mulla toimivat. Mutta niitä en halunnut riippuuusriskin takia syödä.

Joten hoisin viskipaukuilla jännitysasiani kunnes totuin esiintymiseen niin etten niitä enää tarvinnut.

Vierailija
9/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä ja hanki resepti Propralia. Se on oikeasti tarkoitettu jännitykseen, alentaa pulssia ja verenpainetta jne. Kukaan ei huomaa. Se on parantanut ainakin omaa elämänlaatuani aivan älyttömästi, koska kärsin esiintymiskammosta ja työni puolesta pidän välillä esityksiä. Propralin avulla pystyn vihdoin nauttimaan esiintymistilanteista, koska voin olla rennosti eikä ääni värise. Sen kanssa ei sitten saa juoda alkoholia. 

Joillakin toimii, joillakin ei. Minulle ei toimi kovassa jännityksessä. Korjaan myös sen verran, että voi ottaa alkoholin kanssa, kunhan osaa omaa kehoa kuunnella, ettei paineet laske liiaksi. Minulle ei kuitenkaan ole ikinä aiheuttanut ongelmia jos olen joskus ottanut alkoholia samana iltana.

Vierailija
10/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin ihmeellistä tuossa on? Itse olen it-alalla ja tuommoinen on ihan tavallista. Lisäksi käytetään mm. amfetamiinijohdannaisia ADHD-lääkkeitä, mikroannoksia LSD:tä, ns. nootrooppeja joista osa on Suomessa määritelty muuntohuumeiksi (esim. Phenibut) työpaineen sietämiseen.

Vierailija
11/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin suosittelen. Propal todella on auttanut minullakin. Jännitystä se ei poista, mutta ne fyysiset oireet se poistaa, jolloin esiintymisestäkin tulee miellyttävää.

Vierailija
12/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuviinaa ja sisupastillia. Hengitys tuoksuu vaan paremmalta!

Vierailija
13/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pullollinen Vademecumia ja hengitys on kerrassaan raikaskin.

Vierailija
14/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin suosittelen. Propal todella on auttanut minullakin. Jännitystä se ei poista, mutta ne fyysiset oireet se poistaa, jolloin esiintymisestäkin tulee miellyttävää.

Mulla käy henkinen paine(jännitys) liian kovaksi vaikka toki fyysistä oireilua osittain poistaakin. 

Vierailija
15/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... viimeisinä tunteinta tylsyyteen. 

On tullut tapa ja olen odotellutkin, milloin kärähdän. Ei ole vielä näin käynyt. 

En aja työssä ja teen siis ns. paperihommia. Ne eivät edes kärsi, vaan suorastaan vauhdittuvat, kun saan vähän viinistä puhtia :D

On siis tietysti oma huone. 

Vierailija
16/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ”kukaan ei koskaan ole huomannut mitään” ja ”ihmiset eivät haista” -kommentit, hmm. Ihmiset kyllä huomaavat ja haistavat enemmän kuin kuvittelette, mutta ovat vain niin kohteliaita, välinpitämättömiä tai ällistyneitä, etteivät ilmaise havaintoaan.

Vierailija
17/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiintymisjännitys näköjään on eri ihmisillä hyvin erilaista. Itselleni on oikeastaan ihan sama väriseekö ääni, vapisenko, ja muut fyysiset oireet. Sietämätöntä on se psyykkinen sekoamisen ja pyörtymisen ja oksentamisen yms pelko joka siiinä tilanteessa tulee. Ja mulla ainakin psyykkinen oireilu vain pahenee jos sitä jännitysenergiaa ei purkaudu fyysiseen oireiluun.

Vierailija
18/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin ihmeellistä tuossa on? Itse olen it-alalla ja tuommoinen on ihan tavallista. Lisäksi käytetään mm. amfetamiinijohdannaisia ADHD-lääkkeitä, mikroannoksia LSD:tä, ns. nootrooppeja joista osa on Suomessa määritelty muuntohuumeiksi (esim. Phenibut) työpaineen sietämiseen.

Milloin phenibut on muuntohuumeksi luokiteltu? Sitä on käytettiin Neuvostoliitossa lääkkeenä 60-luvulla ja Venäjällä saa reseptillä laillisesti vieläkin.

Vierailija
19/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ”kukaan ei koskaan ole huomannut mitään” ja ”ihmiset eivät haista” -kommentit, hmm. Ihmiset kyllä huomaavat ja haistavat enemmän kuin kuvittelette, mutta ovat vain niin kohteliaita, välinpitämättömiä tai ällistyneitä, etteivät ilmaise havaintoaan.

Olkoon sitten niin. 

Jos kukaan ei valita työni laadusta ja vedä tätä pointtia, niin mitä siitä. 

-pari lasia viiniä piristää iltapäivää

Vierailija
20/58 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muuten pelottava kokemus tänään: kävin hammaslääkärillä, ja noin 50 v nais-hml haisi selvästi vanhalle viinalle. Jossain vaiheessa elämää itsekin suurkulutin joten tunnen kyllä hvyin sen vähän pidemmän juoppoputken imelähkön hajun joka on erilainen kuin yhden illan juomisen darrahaju. Vielä enemmän kävi pelottamaan kun tyypin mielestä mun suussa oli kultapaikkoja, vaikka ihan amalgaameja ovat... Onneksi olin vain tarkastuksessa, eipä olisi ollut mukava että krapulainen esim. poistaisi viisaudenhampaan.