Nyt kuin aloin miettimään, miksi helv.. suomalaiset miehet ei lähesty naisia selvin päin?
Kaikkialla muualla maailmassa näin tapahtuu, miksei Suomessa?
Kommentit (51)
Tasa-arvo. Naiset ovat ihmisiä eivätkä esineitä. Kyllähän esim. renkaita uskalletaan potkia selvinpäin.
Minä kerran lähestyin selvinpäin, sain pakit...
:(
Ei voi suositella miehille lähestymisiä selvin päin tai jurrissa, koska #metoo
Mistä olet saanut tällaisen käsityksen? Kyllä miehet lähestyvät naisia myös selvinpäin. Aivan kuten naisetkin lähestyvät miehiä.
Koska miehet on leimattu sen luokan hyväksikäyttäjiksi (ihan pienestä lähtien opetettu tuntemaan syyllisyyttä seksuaalisuudestaan) niin ei sitä tohdi. Jos ei nainen itse näytä vihreää valoa ensin itse.
Oletko koskaan ollut selvinpäin olevana miehenä yksin baarissa? Ne katseet ovat sellaisia, että ei tee mieli lähestyä
Joissakin muissa liberaaleissa Euroopan maissa lähestyminen on vielä tiukemmin säädeltyä ainakin teoriassa. Mutta voi olla, että suomalainen kulttuuri painottaa muuten yksityisyyden kunnioittamista.
Joissakin maissa ns. social circle game painottuu enemmän kuin nightclub game eli naisten iskeminen tuttavapiirin kautta on ainut mahdollisuus ja tuntemattomien lähestyminen oudoksuttua tai jopa vaarallista.
Oman kokemukseni mukaan esim.yhdistystoiminta on Suomessa vanhusvaltaista tai muuten sisäänlämpeävää. Varmaan opiskeluaika on monelle se paras SCG:a ajatellen.
Jos jossain maassa on normaalia jutella jokaiselle vastaantulijalle, on se SCG myös varmaan helpompaa pienessä kaupungissa, koska hyvän päivän tuttujen kautta voi helpommin tutustua uusiin ihmisiin ja verkostoitua sosiaalisesti.
Koska kulttuuriimme ilmeisesti kuuluu ajatus, että kännissä menee muka kontrolli ja tulee tehtyä jotain mitä ei oikeasti tarkoita. Eli jos... KUN saa pakit, voi ne kuitata sillä että oli niin kännissä. Samasta syystähän paljon vanhempaa/nuorempaa uskaltaa iskeä vapautuneemmin kuin oman ikäistä tai varattuna kuin sinkkuna ("enhän mä nyt tosissani ollut!").
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ollut selvinpäin olevana miehenä yksin baarissa? Ne katseet ovat sellaisia, että ei tee mieli lähestyä
No mut se nyt on vaan siis NIIN creepyä... XD
No kuinka paljon naiset lähestyvät miehiä selvin päin?
Sanoisin noin parin ymmenen vuoden kokemuksella seuraavaa:
- miehet hoitavat lähestymisen 90% tapauksista
- naiset eivät koskaan lähesty selvin päin, ja suurin osa suorista iskuyrityksistä tulee varatuilta
Parikymppisenä oppii ettei kannata yrittää selvänä. Kato koulussa ollaan opiskelemassa, kaupassa ruokaostoksilla, lenkillä kuntoilemassa. Baareissa sitten on enemmän toivoa "kemioista" kun nainen on vetänyt riittävästi sidukkaa ja nostattanut tunnelmaa koko illan.
Nythän ei sekään taida onnistua kun treffailu on siirtynyt Tinderiin missä muutama komistus pyörittää rinkejä.
Selvinpäin kun miehenä menet baariin yöllä kahden aikaan, niin saanti on 100% varma.
Koska naiset ei halua, että tuntemattomat miehet häiritsevät heitä arkena. Lähestyminen ei johda mihinkään, miehen kantilta täysin turhaa toimintaa.
Pitäisikö kysyä mieluummin, että mitä se kertoo sinusta, jos sinua lähestyy ainoastaan humalaiset miehet? Tai mitä se kertoo sinusta, että yleistät sen kokemasi kaikkia koskevaksi?
Lähes aina olen saanut pakit jos selvänä olen yrittänyt tehdä aloitteen. Usein vieläpä tylyt.
En tarvitse itse humalaa aloitteen tekemiseen enää nykyään, mutta naiset ovat huomattavasti suopeampia pienessä hiprakassa eivätkä nipota turhista. Pakit tulee monesti vähän lempeämmin jos tullakseen tai ainakaan siellä yökerhossa ei joudu koko kansan silmätikuksi.
Minä jätän selvinpäin lähestymisen naisille ja lähestyn jatkossakin vain kännissä.
Kaikki vokottelu on seksuaalista häirintää nykynaisten mielestä, mutta oikeuslaitos antaa sentään lievempiä tuomioita kännissä tehdyistä ehdotuksista. Siksipä on parempi vetää ensin lärvit ja vokotella vasta sitten.
Nyt jauhat paskaa!!! En Käytä mitään päihteitä jos kofeiinia ei lasketa.Ei ole paljon vaihtoehtoja, kuin lähestyä naisia selvinpäin. Onhan toki mahdollista etten ole normaali. Tämä saattaa päteä aika suureen osaan suomalaisia miehiä. Ja ehkä naisiinkin.
Olen lähestynyt naista noin sata kertaa ja saanut joka kerta pakit, koska olen epämiellyttävän näköinen. Selvin päin. Tuttuni toiselta paikkakunnalta oli ensimmäistä kertaa minun paikkakunnallani baarissa kanssani ja onnistui heti, koska hän ei ole epämiellyttävän näköinen.
Useimmat suomalaiset miehet ovat umpimielisiä ja kärsivät voimakkaasta naisvihasta. Selvinpäin ei kestä sitä tunnetta että antaisi naiselle huomiota ja vaikka sanoisi kohteliaisuuden.
Kyllä mua lähesty selvin päin 🤔
Kaikki panotki se miehen kans tapahtu niin että kumpikin selvänä. Se suhde oli ihana niin kauan ku kesti 😊