Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia olemaan välittämättä siitä, että naapurit näkevät sisään pimeällä

Vierailija
14.11.2017 |

Asun kerrostaloalueella ja näin pimeän aikaan kotiini näkee kaikista vastapäisisä asunnoista jos pidän sisällä valoja. En halua mitään synkkiä paksuja verhoja eikä kaihtimia ole nyt mahdollista asentaa, joten ainut mahdollisuus on siedättää itseni ajatukselle, että nytkin naapuritalosta ulos katsovat näkevät minut tässä sohvalla läppäri sylissä aaveeta selailemassa. Miten te muut olette toimineet, häiritseekö teitä jos olette kuin näyteikkunassa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhoja on toistakin lajia, vaaleita, mutta silti peittäviä.

Vierailija
2/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delirium tremens

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus kysymys.

Vierailija
4/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin itse kerrostaloasumisakoina, ettei muita oikeasti kiinosta mitä meillä tapahtuu.

Ja jos joku jää sitä seuraamaan, kyllästyy aika pian. Ihan tavallista ruoanlaittoa, imurointia ja sohvalla makaamista kuin muillakin.

Vierailija
5/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hanki rullaverhoa? Senhän saa päiväksi (tai milloin haluaa) vedettyä kokonaan ylös. Toisaalta tuskin kukaan naapuri viitsii ainakaan kovin kauaa seurata läppärillä istumistasi, tai jos viitsii, niin silloin vika on naapurissa eikä sinussa.

Vierailija
6/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppiikö ne pikku-ukot jo siinä kaiteella, miten on ap.

Vierailija
7/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta tai kierrätyskeskuksesta voi hankkia väliaikaiset verhot edullisesti. Maaliskuussa enää ei tarvitse.

Vierailija
8/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin itse kerrostaloasumisakoina, ettei muita oikeasti kiinosta mitä meillä tapahtuu.

Ja jos joku jää sitä seuraamaan, kyllästyy aika pian. Ihan tavallista ruoanlaittoa, imurointia ja sohvalla makaamista kuin muillakin.

Ei päinvastoin! Tuo makaaminen sohvalla kiinnostaa minua kerro lisää?

Vierailija
9/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tottunut akvaarioasumiseen, vaikka olen sitä harjoittanut jo melkein 10 vuotta. Edelleen ärsyttää se, että naapureista näkee suoraan meille, eikä takapihalle voi mennä esim. makaamaan bikineissä kesällä. Tahtoisin viimein päästä asuntoon/taloon, jossa olisi yksityisyyttä.

Vierailija
10/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosts tuli mieleen kuinka kerran lenkillä satuin vilasemaan yhen talon ikuunaa ja siellä emäntä käveli keittiössä paljain rinnoin 😀

Vierailija
11/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päinvastoin! Tuo makaaminen sohvalla kiinnostaa minua kerro lisää?

Siinäpä se, kun siitä kiinnustumisestakaan ei kannata välittää. Ei meidän elämästä isoja lööppejä saa. Pitää osata asennoitua. Ihan sama jos, joku tietää mitä katson telkkarista.

Vierailija
12/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseppä teet elämästäsi hankalaa...?

Meillä on ihan kaupasta ostetut sälekaihtimet, jotka asennetaan ikkunan karmiin, eikä sen sisäpuolelle ja valoverho, eipä näy sisälle.

Vierailija
13/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä toista kättä pimpillä. 

Vierailija
14/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostaloalueella ja näin pimeän aikaan kotiini näkee kaikista vastapäisisä asunnoista jos pidän sisällä valoja. En halua mitään synkkiä paksuja verhoja eikä kaihtimia ole nyt mahdollista asentaa, joten ainut mahdollisuus on siedättää itseni ajatukselle, että nytkin naapuritalosta ulos katsovat näkevät minut tässä sohvalla läppäri sylissä aaveeta selailemassa. Miten te muut olette toimineet, häiritseekö teitä jos olette kuin näyteikkunassa?

Häiritsee. Vaikka ei täällä mitään jännää kai tapahdu, niin haluan kuitenkin yksin kotona rentoillessani olla huomioimatta mahdollisia silminnäkijöitä tehdessäni esim. pukeutumisvalintoja. Jos ikkunoista näkyisi kaikki, jokuhan voisi vaikka kuvata ja laittaa YouTubeen, kun nakupyllynä AV-palstailen. Pitäisikö sittenkin vain olla rennosti, että "kertoo vain naapurista eikä minusta!"?

Verhoni ei ole tummat, täällä olkkarissa valkoiset kuvioinnilla. Olen aina ainakin olettanut, ettei niistä näy läpi...

Vierailija
15/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppiikö ne pikku-ukot jo siinä kaiteella, miten on ap.

Voi ei, onko sun kaverit karanneet?

Vierailija
16/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää noin,onneksi on sälekaihtimet. Tykkään hillua puolialasti kotona ja joskus voi olla sotkuista enkä halua että naapurit näkee.

Vierailija
17/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa lapsuuteni. Ihmisiä kiinnostaa tosi oikeasti tosi vähän muiden tekemiset.

Mua ei häiritse avoimet ikkunat, teen niin tavallisia asioita kotona, ettei niissä ole mitään katsomista. Jos joku haluaa tuhlata aikaansa katsellen, niin ihan vapaasti, oma on häpeänsä.

Umpeen vedetyt ikkunat ahdistavat minua 100x enemmän.

Vierailija
18/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan ku mun poikaystävä. 😀 Sitäkin ärsyttää olla mun luona "akvaariossa näytillä". Omassa asunnossaan hän pitää aina verhoja kiinni, itse taas ahdistun perinpohjaisesti jos tässä pienessä itsemurhayksiössäni en näe edes ulos. Mullakin lähin ikkunanaapuri tien toisella puolella.

Mun ja miehen ero on ajattelutavoissa. Miehen mielestä naapurit näkevät senkin kun vaihdan nopeasti paidan, itse taas ajattelen ettei ketään voi kiinnostaa tuijotella vastapäisen talon ikkunasta sisään. Mikä olisi sen tylsempää?

N25

Vierailija
19/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä luulisi. Mies alkoi kerran huvikseen kiikaroida vierashuoneen ikkunasta vastapäiseen taloon, kun olin sanonut, että mulla on sellainen tunne, että joku katsoo. Ja mitäs sieltä paljastuikaan? Heh, joku kiikaroi meille. Ja meidän vierashuoneessa ei yleensä koskaan tapahdu mitään, eikä siellä ole valoja päällä. Kaihtimet suljen visusti, kun joku tulee kylään ja yöpyy.

Tosin silloin oli ikkuna vailla peittäviä verhoja. Nyt on ohuet valoverhot ja näen kuinka silti joku istuu ikkunassaan vastapäätä ja tuijottaa. Tekee sitä silloinkin, kun lähdemme ulos asunnostamme pihalle ja vaikka autolla jonnekin. Meillä taitaa olla oma stalkkeri.

Voihan ap laittaa jonkunlaiset "salusiinit", eli peittää ainakin puolet ikkunasta, niin ei näy ihan kaikki. Tai tiheästi viherkasveja ikkunalle, laudalle taikka eteen pöydälle.

Vierailija
20/51 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se pieni vihreä mies on siinä ikkunalaudalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi