Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen masennuksessani siinä pisteessä, etten jaksa pitää yhteyttä kehenkään. Mikä neuvoksi?

Vierailija
14.11.2017 |

Onko täällä muita masentuneita, jolla on taipumusta samaan?

Ei vaan ole minkäänlaisia voimia vastata kenenkään viesteihin tai soittoihin. Sitten tulee perheeltä huolestuneita soittoja ja viestejä, että olenko kunnossa. No en ole, mutta fyysisesti toki olen. Lähipiirini ei tiedä masennuksestani, koska olen salannut sen. Vihaan yli kaiken näitä ajanjaksoja. Keksisinpä keinon, jolla välttää näitä tilanteita. Oikeastihan se viesteihin ja puheluihin vastaamattomuus ainoastaan lisää ahdistusta, kun tulee aina vaan isompi paine vastata ja pitää sitten selitellä, miksei jaksanut vastata jo kuukausi sitten jne.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla masennus, ahdistus dg vaikeina, lisäksi vaativuuden pers.häiriö.

Mulla on just nyt sellainen kausi että ei vaan kiinnosta mikään eikä jaksaisi ketään. Sairaslomalla oon. Vaativuus ilmenee just suorittamisena ja nyt suoritan ihmisten kanssa oloa vaikka en millään jaksaisi. Pakotan itseni sosialisoimaan ja uuvun ja makaan pari päivää. Yritän esittää reipasta enkä puhu tunnoistani mitään. Ei oikein kesken keskustelun voi sanoa että haluaisin kuolla. Tuntuu syylliseltä kun on ihmisiä jotka oikeasti kuolee johonkin sairauteen.

Oon nyt miettinyt kuolemaa monta päivää. Tunnen itseni huonoksi enkä ansaitse elää. Mielessäni pyörii ilkeän entisen ystävän sanat. Hän mollasi minua tästä sairaudestani monta vuotta. Tuli mitta täyteen ja panin välit poikki.

Toisaalta tuntuu kurjalle yksinäisyys, olen menettänyt lähimmät ihmiset. Mutta toisaalta ei kiinnosta yhtään pitää yhteyttä niihin jotka on jäljellä. Ei vaan kiinnosta. Mutta yritän kuitenkin.

Vierailija
42/42 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että SSRI-lääkkeet auttoivat. 60 % käyttäjistä hyötyy niistä, joten kannattaa vähintääkin kokeilla. Nyt olen toipunut masennuksesta ja lääkkeetkin olen jo voinut lopettaa. En tiedä missä olisin ilman lääkehoitoa. Suosittelen lämpimästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla