Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka lähettävät omien lastensa/lemmikin kuvan joulukorttina...

Vierailija
14.11.2017 |

Juu, varmasti Arabella ja Nico Amadeus ovat sulle tosi rakkaita, niin kuin myös Bella-puudeli ja vielä nimeämätön papukaijasi, mutta sen lisäksi että joulukortti on jo itsessään turha niiiin... Miksi ihmeessä minä saisin mitään riemua siitä, kun jääkaapin ovessa koreilevaa - lahjoen, uhkaillen ja kiristäen aikaansaamaasi -räkänokkasi/lemmikkisi kuvaa katson?

En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Eri asia vaikkapa kummilapsen kuva. Muuten ei kyllä liikuta, ilahduta tai naurata. Joutavat paperinkeräykseen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne musta kivempia kuin jotkut kaupasta valmiina ostetut kortit.

Vierailija
2/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi ihanaa saada kuvia kavereitteni lapsista, lemmikeistä ja yleensä koko perheestä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ihmisestä ja perheestä, kuva ilahduttaa. Kai oletus on, että ystävistä ja läheisistä pidetään.

Vierailija
4/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee suoraan roskiin!

Vierailija
5/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, varmasti Arabella ja Nico Amadeus ovat sulle tosi rakkaita, niin kuin myös Bella-puudeli ja vielä nimeämätön papukaijasi, mutta sen lisäksi että joulukortti on jo itsessään turha niiiin... Miksi ihmeessä minä saisin mitään riemua siitä, kun jääkaapin ovessa koreilevaa - lahjoen, uhkaillen ja kiristäen aikaansaamaasi -räkänokkasi/lemmikkisi kuvaa katson?

En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Eri asia vaikkapa kummilapsen kuva. Muuten ei kyllä liikuta, ilahduta tai naurata. Joutavat paperinkeräykseen.

Jos tuttusi tietäisivät millainen k*sipää olet, et saisi varmaan yhtään ainutta korttia, et räkänokan kuvalla etkä ilman.

Vierailija
6/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne on paljon kivempia kuin esim. kaupan valmiskortit tai jotkut itse väkerretyt. Olen aina tykännyt valokuvista. Osan säästän, osan olen heittänyt pois. Eikai siinä sen kummempaa, enkä ainakaan itse oleta että muut säilöö lasteni tai koiran joulukorttikuvaa vielä joulun jälkeenkin. 

Eli siis, sinä saat olla mitä mieltä haluat, mutta et sinä voi koko maailman puolesta päättää mitä mieltä kaikki ovat :P Itse ihmettelen miten kukaan kehtaa määritellä sitä, millaisia kortteja itselle saa lähettää ja millaisia suvaitsee vastaanottaa? Sepäs vasta itsekäs ajattelumalli. 

Vierailija
7/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielensäpahoittajalla näin loppu vuodesta ideat loppu?? Etsä ihan oikeesti patempaa keksi??

Vierailija
8/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kelle antaa. Luulisi, että sukulaiset ympäri Suomen / maan ilahtuvat, kun näkevät vähintään kerran vuodessa, "mitä kuuluu". Kyllä sellainen koskettaa paljon enemmän kuin joku Tiimarin konkurssipesästä ostettu 150 kpl tonttukortti. Tietysti on myös hienoja valmiskortteja, joita on ilo katsella ja saaja voi käyttää koristeena.

Joillakin on sellainen "jenkkiperinne", koko perheen jokavuotuinen joulukuva, jota sitten spämmitään kaikille... Tapansa kullakin. Voit laittaa sen kuvan vaikka piirongin laatikkoon.

Vierailija
9/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luuli olevansa hauska mutta pilkka osuikin omaan nilkkaan

Vierailija
10/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on parhaita. Mitä iloa jostain tusinatonttukortista kenellekään on, eikö ne mene roskiin suoraan? Kivempihan se on nähdä kuva oikeista ihmisistä tai eläimistä.

Vierailija
11/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveimpiä ovat mielestäni "söpöt" kuvat lemmikistä tonttulakki päässä. Hauska olisi esim. kortti, joss kissa syö tontun, sellaisen pienen, jonka siitä tällä hetkellä muodissa olevasta tonttuovesta oletetaan tulevan.

Vierailija
12/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, joko on ketju tähän liittyen, kuinka lapsettomuudesta kärsivät mielensä pahoittavat näistä kuvista? On se niin väärin, kun toisilla on lykästänyt lapsihommissa ja itsellä on ruuti märkää.

Vierailija
13/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanati jaanati jaanati jaa. Joka vuosi sama laulu. Hittoako ap täällä kitiset, sen kun ilmoitat suoraan kortin lähettäjälle ettei kiinnosta.

Takaan että kortin tuleminen lakkaa.

Vierailija
14/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki kortit jouda paperinkeräykseen? Vai säästääkö joku niitä, ja mitä varten?

Vierailija
15/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän negatiivinen ihminen? Onko lasi puoliksi tyhjä?

Vierailija
16/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulukortit ole turhia, kiva saada joskus muutakin postia kuin laskuja ja mainoksia. Itse olen "täti" ystävien lapsille,  joten ihan mielelläni pistän lapsijoulukortit jääkaapin oveen.Ap voisi  sanoa tutuilleen, ettei kaipaa "turhaa paperiroskaa", tuskin ihmisit joulukortteja kiusallaan lähettelevät.

Vierailija
17/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lasten kuvista joulukortteina, jos lähettäjänä on lähisukulainen tai läheinen ystävä.

Toisaalta myös tyyliltään vanhanaikaiset kortit jollain perinteisellä teemalla, kuten luminen maisema, joulukirkko tms., ovat kauniita. Lapsena selailin isovanhempieni saamia joulukortteja ja silloin jo ihastuin noihin perinteisiin kortteihin, kuten http://www.laitasaari.fi/wp-content/gallery/ei_nayteta/rekiajelua.jpg Niistä välittyy niin vahvasti joulun tunnelma.

Vierailija
18/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvaan on nähty vaivaa ja sen on ottanut joku joka osaa valokuvata, silloin ovat parempia kuin kaupasta ostetut tusinakortit. Jos taas ollaan länttästy joku ylivalottunut kuva jossa myös taustalla kaikkea "ylimääräistä pskaa", niin eihän ne hienojakaan ole.

Vierailija
19/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskaveri jota en ollut nähnyt vuosiin, lähetti joulukorttina valokuvan pojastaan jota en tiennyt hänellä olevan. Toivottelijoiden joukossa oli ekana lapsen nimi joka sukunimeä myöten oli tuntematon (kaverini oli ottanut miehen sukunimen.

Selvisihän se arvoitus aikanaan.

Mut tosiaan, yllättävää ehkä, mutta jos tulee valokuvia joulukortteina, niin oikeasti mieluummin kuva tutusta ihmisestä, eikä tämän lapsista. Jos ei lapsia ole koskaan edes livenä nähnyt, niin ei ne kiinnosta.

Vierailija
20/23 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei haittaa, mutta sellaista lapsikorttia en halua, jossa lapsi on sotkenut naamansa ruoalla, tai jossa on jotain muita vastaavia ällöttävyyksiä. Lemmikkikortit ovat yleensä hauskoja ja lapsikortitkin usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän