Kyllähän jo lapset halveksivat päiväkoteja
Eihän siellä kiva ole olla. Paljon lapsia, melua. Itse lapsena oudoksuin päiväkoteja. Pidin siellä olevia hyvin säälittävinä lapsina.
Kommentit (17)
Pitäiskö niiden juosta pihalla keskenään sitten?
Kyllähän lapsen on parempi olla kotona. Siistissä ympäristössä, missä hänelle on aikuinen ja hiljaisuus eikä hirvittävää melua ja hösellystä ja sottaisia lapsia.
Olin lapsena kateellinen kun kaveri oli päiväkodissa ja itse olin kotona ja perhepäivähoidossa.
Meillä kaikki lapset ovat rakastaneet päiväkotiaan. Siellä onkin kyllä paljon kaikenlaista ohjattua toimintaa, teemaviikkoja, retkiä, esityksiä vierailijoilta ja yhteistyötä myös vanhainkodin kanssa usein ( ovat samassa kiinteistössä). Mutta myös vapaalle leikille on paljon aikaa ja kaverit ovat tärkeitä.
Toki myös perheenä teemme paljon yhdessä, pyrimme aina mahdollisuuksien mukaan järjestämään lyhyempää päivää ja lomiakin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsen on parempi olla kotona. Siistissä ympäristössä, missä hänelle on aikuinen ja hiljaisuus eikä hirvittävää melua ja hösellystä ja sottaisia lapsia.
Joka koti on siisti ja lasta varten aikuinen läsnä? Ja hiljaistakin vielä.
Pitäisi olla jotenkin karsittu päiväkoti. Esim. sisäänpääsytestit tai vastaavaa. Saisivat samanlaiset olla samanlaisten kanssa. Kuten yksityiskouluissa. Kun kaikki pannaan sekaisin, tulos on hyvin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotona ei olisi hiljaista? Ja kyllähän aikuinen on kotona, jos lapsikin on. Ja kyllä kodeissa nyt ainakin jollain tavalla siistiä lienee.
Vihasin lapsena päiväkotia.
Mieheni myös.
Lapsemme ovat olleet mahdollisimman vähän tarhassa, kukaan ei ole erityisemmin tarhaa rakastanut, vaikka ihan ok olleet..
Kyllä lapselle on parempi että vanhempi tienaa rahat sen kodin ylläpitoon ja mahdollisesti muuhunkin hänelle hyödylliseen.
Niin kyllä se vanha nimitys tarha kuvaa paremmin useita päiväkoteja vielä nykyäänkin, valitettavasti. Tästä eivät päiväkotien "tädit" kyllä yhtään tykkää, mutta totuushan se on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapselle on parempi että vanhempi tienaa rahat sen kodin ylläpitoon ja mahdollisesti muuhunkin hänelle hyödylliseen.
No hankkikoot sitten hänelle hoitajan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotona ei olisi hiljaista? Ja kyllähän aikuinen on kotona, jos lapsikin on. Ja kyllä kodeissa nyt ainakin jollain tavalla siistiä lienee.
Olla läsnä on eri asia kuin olla paikalla.
On sinulla kapea käsitys yksityiskodeista ja elämänhallinnasta.
Meidän lapset on perhepäivähoidossa. Muutama lapsi, 6 korkeintaan sillä tädillä hoidossa, eipä ole tungosta. Ja lapset tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hankkikoot sitten hänelle hoitajan kotiin.
Ei ole varaa puolellakaan ihmisiä maksaa hoitajan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsena kateellinen kun kaveri oli päiväkodissa ja itse olin kotona ja perhepäivähoidossa.
Sama. Harmitti, kun kaverit pihalla kertoi mitä kaikkea kivaa oli tehty.
Meidän lapsi oli vain 2-3 päivää viikossa päiväkodissa ja kyllä vaan kaipasi vapapäivinäkin kavereita ja pk:n tohinaa. Riippuu varmaan lapsen luonteestakin viihtyykö paremmin kodin hiljaisuudessa vai toisten lasten kanssa,
Lapset ei halveksi mitään, mutta sulle se taitaa olla elämäntapa.