~~VILTTIKETJU vko 15~~
Aloitankin tässä uuden viikkopinon iloisilla uutisilla. Se oli plussaa!!!!
Laskettu aika on vähän vaikea laskea kun nuo kierrot on niin heitelleet. Kuitenkin tässä kierrossa ovulaatiomerkit näytti siihen suuntaan, että kierto olisi taas palannut normaaliin 28 päivään ja jos se pitää paikkansa, niin sitten laskettu aika olisi 16.12., jouluvauva siis tulossa.
Kyllä nyt on onnellinen olo, menin jo kiertolaskuissakin sekaisin, mutta 10. tai 11. yrityskierto tämä jo oli. Mystisiä ovat nämä hedelmöitysasiat, ei tässä kierrossa mitään eri tavalla tehty, mutta niin se vaan tärppäsi. Ehkä ne sekaisin olleet kierrot ovat asiaa vaikeuttaneet, mutta ei mitään tietoa, miksi ne nyt näyttivät korjautuneen takaisin.
Vilttiketjumaista onnea kaikkien muidenkin yritykseen! Teidän kanssanne on ollut mukavaa jutustella, tässä porukassa on viihtynyt hyvin. Varmaan käyn täällä kurkkimassa vielä myöhemminkin, vaikka odotuspuolelle pikku hiljaa siirrynkin.
Kommentit (20)
voimia ja lohtuhalaus.
Täällä menossa kp24. Lämmöt ovat taas hurjan korkeella, 37,6 tässä parina aamuna. Normaalisti mulla on 36,9 tai alempikin. Muuten onkin sitten ihan normaali ennen menkkoja olotila. Tosin mua palelee ihan jatkuvasti, tämä ei ole ollut aiemmin pms-oire, joten taidan lisätä senkin sitten yhäti kasvavaan pms-oireilu " listaani" .
Ihanaa kun on muutama lomapäivä saa olla lasten kanssa kotona :o)
Maalailkaahan paljon munia ja tehkää pääsiäistaikoja ;o)
Iloista pääsiäisen aikaa toivottelen kaikille!
Vilijonkkeli
Suuret pahoittelut vielä Rialle!! Ei ole sanoja tähän tilanteesee, tosi kurja juttu teille! Eikös sulla ollu jo km ja tuulimuna takana, vai muistanko ihan metsään?? Jos oli, niin eikö nyt jotenkin tutkita juttua enemmän? Vai onko sulla jo tutkittu?
Täällä ovis on tässä pääsiäisen aikaan, kivut ja limat viittaa vahvasti siihen. Tänään olikin melko iso riita miehen kanssa. Se jäi selvittämättä, kun nyt mies on jo töissä. Jää niin paljon vaivaamaan tämmöset... Ja mies on melkein koko pääsiäisen töissä, sit on muutamia menoja. Ei varmaan jakseta/ehditä mitään " pääsiäistaikoja" tekemään -----> siis turha odottaa tärppiä tästäkään kierrosta. Mutta jäisipä sitten piinailut ja stressaamiset ja pettymys kokematta tältä kuulta, mikä olis ihan ok hermojen kannalta. Mutta piristävää on, että ihanat juhlat tiedossa huomenna ja paras ystäväni pitkän matkan päästä on täällä. Joten en jaksa murehtia juurikaan...
Ja kyllähän ensi viikollekin plussa jollekin pamahtaa =) Ketäs siellä on varteenotettavina ehdokkaina? Mites muuten siihen Vilttiketjun listaan päivittelen tämän Rian jutun? Poistanko kokonaan plussanneista, vai laitanko perään km-merkinnän =(??
[color=lime]Mutta tosiaan munarikasta ;) ja piristävää pääsiäisen aikaa kaikille Vilttiketjulaisille!!!!
[size=5]♥ [/size][color=orange]Selmiina
Hei vaan kaikille!
Tulin taas taustalta mukaan:)
Voi Ria, olipa ikävää, että kävi noin. Toivottavasti vuoto loppuu pian ja voitte aloittaa yrityksen taas puhtaalta pöydältä.
Kantrille toivon plussaa, oireet oli kyllä lupaavat vaikka yhden negan teitkin.Pidän peukkuja!
Välillä toivoisin itselleni " edes" keskenmenoa. Tiedän että on ihan hirveää edes ajatella näin, mutta kun yli vuoden aikana ei kertaakaan ole tullut ei plussaa eikä edes haamua, niin jotenkin tuntuisi ehkä keskenmenokin lohdulliselta. Tietäisin ainakin että raskautuminen on ylipäänsä mahdollista.
Tutkimuksiinkin pitäisi mennä, mutta on vähän tyhmä tilanne kun oon hukannu kelakorttini enkä viitsi hakea uutta kun häät ovat heinäkuussa ja nimi vaihtuu. Ehkä loppukeväästä häiden jälkeen sitten tutkimuksiin. Alunperin kyllä ajattelimme että meillä on jo häissä puolivuotias vauva, mutta eipä asiat mene niin kuin on toivonut.
Äh, tuli aika paljon omaa napaa. oon yksinäni gerbiilinvahtina ja mies lähti sukuloimaan lappiin niin ei oo ketään kelle jutella vauvajutuista:)
Hyvää pääsiäistä ja plussasäteitä meille kaikille!!
-beijaflor
Yöllä sitten alko menkat. Eli ei tullut meille plussaa vaikka sitä jo kovasti odoteltiin ja oireitakin oli ihan uudenlaisia. Oireet taisivat liittyä Clomeihin ja normaaliin kiertoon. En vielä oikeen ole tottunut tähän normaalin mittaiseen kiertoon ja siihen että kroppa toimii niin kun pitää niin sitten tavallisia pms oireita ajattelee raskausoireiksi. Yöllä oli mieli maassa ja aamula masensi kertoa miehelle, mutta ei auta muu kuin suunnata katse tulevaan. Laskeskelin jo mahdollista ovis päivää ja se sattuis sopivasti viikolle (mikäli on suurinpiirtein samaan aikaan kun viime kierrossa) joten touhuilua kyllä ehtii sitten harrastelemaan, kun ollaan molemmat kotosalla. Taidan ihan oman mielenterveyden kannalta olla täältä palstalta hetken pois. Palailen varmaan sitten kun taas jännitellään ja mietitään, että josko nyt olis tärpänny.
Tsemppiä, voimia ja plussaonnea teille kaikille.
Selmiina: Ota mut sieltä plussanneista pois kokonaan ja laita sinne esittelyyn tuulimuna 4/06. Sittenhän mulla on jo koko ketju kerättynä keskenmeno, kohdunulkoinen ja tuulimuna:(
Kyllä voi olla huono tuuri!
Beijaflor: Ymmärrän ton tunteen, että haluais vaik keskenmenon. Tarkoitan että sais plussan siihen testiin. Näkis että homma toimii. Toivottavasti se plussa sinnekin tulisi pian, niinkuin meille kaikille pitkään yrittäneille. Joo tosiaan ei elämässä asiat aina mene niinkuin suunnittelee:( Koskas teillä ne häät on tiedossa? Ainakin jotain mukavaa ajateltavaa vauva-kuumeen lomassa.
Tervetuloa joukkoon mukaan Kantri!!! Taitaa tulla seuraava plussa siihen osoitteeseen =) Jännältä vaikuttaa ainakin.
Rialle suuret myötätuntohalit!! Täällä kyllä toivotaan vielä, josko sittenkin olis vielä kyytiläinen matkassa. Ei voi ymmärtää, miksi toisilla vaan on tämä raskautuminen niin vaikeaa. Paljon voimia, mikäli se suuri onni pitkän odottelun jälkeen otetaankin taas pois!!! Tulethan kertomaan tuloksia, kun jaksat.
Senniina, musta tuntuu että se vilttiketjun taika ei pysty minuun kahdessakaan vuodessa... Maanantaina juttelin muuten gynen kanssa. Hän edelleen sitä mieltä, että elokuussa uudelleen. Kun meillä voisi olla mahdollisuudet raskautua, ja se olisi paras lääke endoon. Jos ei siihen mennessä ole tärpännyt, niin sitten laparoskopia jonoon, eli endoa leikkattais ja poltettais sitten pois, jonka jälkeen vois olla paremmat mahdollisuudet raskautua. Mutta mukava lääkäri hän on ja ymmärtäväinen. Ihan ok fiiliksillä täällä mennään kaikin puolin. Kaveri sai eilen pojan, hiukan kirpaisee mennä katsomaan. Tulee niin suuri vauvan kaipuu ja pelko ettei enää saa itse sitä kokea...
Selmiina kp 8/25-28 (laskin sit kuitenkin taas noi =))
Kiva keli tänään ja mieli ihan hyvä, vaikka pirskatin räkä tukkii koko pään! Aconiin pissin just ja kontrolliviiva on heikompi, joten ei piikille ainakaan tänään. Pitääkin tsekata, miten tuo terppakeskus on pääsiäisen aikaan auki. Kaipa päivystys ihan normaalisti. Limaa tuli tänään ja yksi finni ilmestynty, joten kai mussa joku hormoni vielä liikkuu.
Hitto, kun tulee niin elävästi mieleen esikoisen " tekeminen" ...se kun sattui pääsiäiseen. Kävin sillon la-aamupäivällä piikillä ja sit piti lähteä anoppilaan pääsiäisen viettoon. Mikä ajoitus, ajattelin. Ei voinut oikeen vilttejä siellä pöllytellä, joten ei ollu muuta mahdollisuutta kuin sauna=) Eipä sillä paikalla niin väliä, kun tärppi tuli silloin. Mutta se oli silloin...Ei ole odotukset kovin korkeella raskautumisen suhteen, mutta muuten ootan paria tulevaa päivää innolla. Ollaan miehen kans kaksin, laitellaan hyvää ruokaa ja otetaan vähän punkkua ja narisutetaan sänkyä=)
Nyt pitäis lähteä ruokaostoksille, joten oikein rentouttavaa pääsiäistä kaikille. Plussasäteitä Kantrille ja halauksia Rialle! Ilmoitelkaahan kaikki kuulumisia!!
Olo on edelleen samanmoinen. Tässä kovasti mietin, että millon testata. Tänään kp 27/26 -?. Teroilla siis kierto saatiin tuohon 26, mutta muuten kierto todella epäsäännöllinen. Tässä kierrossa en ole enää teroja syönyt, joten en oikeen tiiä mikä on kierron pituus enkä siiskään tiiä millon kannatais testata. Eilen tein testin iltäpäivällä ja se oli puhdas nega. Puhe on miehen kanssa ollu, että testataan huomena aamulla, mutta nyt en tidäkkään uskallanko. Elänkö vaan siinä toivossa, että olen raskaana niin kauan kun tätiä ei näy.
Äsken kun olin lenkillä tuli yhtäkkiä oksennus suuhun. Ei ollut yhtän paha oli eikä etonut. Join kyllä vähän ennen sitä. Olo meni heti ohi, eikä nyt tunnu yhtänä pahalta. Nyt sitten mieitin sitäkin, että mitäköhän se tarkoittaa. Olen tässä jo niin kovasti miettinyt asioita, että ei jaksaisi miettiä, mutta kuitenkaan ei voi olla kokoajan miettimättä. Oravanpyörä on siis valmis.
Toivottavasti teillä muilla on rauhallisempaa pääkopassa, että saatte vietettyä rentouttavan pääsiäisen.
Mäkin tosiaan plussasin viikonloppuna ja meillä on vielä sama laskettu aikakin. Meillä tärppäsi myös 10.kierrosta. Ihanaa kun saatiin lisää plussia vilttiketjuun. Kyllä tää pinon perustaminen vaan kannatti. Toivottavasti muutkin saavat pikaisesti plussan ja siirtyvät meidän mukana tuonne odotuspuolelle!!!!
Shannon rv 4+2
Aivan mahtavaa. Ajatelkaa tätä ketjua. Pitkään yrittäneet saa ykskaks plussia peräjälkeen. Uskomatonta. Ihan itkettää ilosta.
t.Ria rv6+0
Hei
Olen ollut pitkään poist tältä palstatalta ja nyt ajattelin sitten että olisi aika pinoutua johokin ja tämä vilttiketju tuntui kaikkein omimmalta paikalta. Olen 25 v ja mieheni 27v. Yritys aloitettu jo 06/04. En ole pysynyt laskuissa siitä että monesko yrityskierto on menossa. Ongelmana meillä on ollu epäsäännöllinen kierto ja ovuloimattomuuteni. Olin ihan muista syistä keskussairaalan naistentautien osastolla ja sitä kautta sitten päästiin tutkimuksiinkin. Eli onnea oli matkassa kun päästiin jonottamatta julkiselle puolelle. Nyt on takana 3 terolut kiertoa jotka tasasi kierron 26 päivään. Nyt sitten on popsittu ensimmäiset clomit ja seurantaultrassa näkyikin kaksi munarakkulaa. Ovulaation pongasin kotitestillä kp 12. Nyt menossa kp 23. Oireita on ja kovasti toivoisin olevani raskaana. Täytyy silti pitää pää kylmänä. Jos sitä keskiviikkona testaisi kun on oviksesta kaks viikkoa. Katsotaan maltanko sinne asti.
Paljon onnea Suuma plussasta! Josko sitä itse tulisi kohta perässä =)
Kantri80
Täällä kp20, muistaakseni. Väsyttää, kakkonen herätti aamutuimaan ja nyt koitan pysytellä töissä skarppina...huonolla menestyksellä...
Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!!!!
Aivan uskomatonta, nyt plussasi jo suumakin!!! Toivon todella, että tässä Vilttiketjussa olisi tärppien taikaa meille jokaiselle!!! Uskomatonta tosiaan... Mutta kumman hiljaista on pinossa ollut. Onko kaikki nyt poistuneet takavasemmalle? Tulkaahan kaikki nyt mukaan jutusteluun, tekin, jotka vaan taustailette...
Itellä olo, että nyt ei jaksa ajatella edes tulevaa ovista. Nyt en kyllä jaksa tikutella tässä kierrossa. On juhlia ja ohjelmaa perille seuraavalle viikolle tosi paljon. Hyvä niin, saa ajatuksia pois tästä suuren suuresta vauvan kaipuusta. Tulis vaan ihanat kelit vielä, että pääsis pihahommiin ja muutenkin mukavammin ulkoilemaan, niin olis paljon puuhaa ja ajankulua. Mulla tais mennä tämä kuumeilu jotenkin liian epätoivoiseksi. Nyt on tjot- asenne. Toisaata olen asennoitunut meihin nyt " vaan" kolmen hengen perheenä.
Mutta hienoa kuitenkin nähdä, miten niitä plussia tulee tänne epätoivoistenkin joukkoon.. Jatketaan samaan malliin!!!
Eli tuhannesti onnea Suumalle ja Shannonille ja vauvaliimaa litratolkulla teille. Itsellä ovis tod. näköisesti oli tuossa vkonloppuna ja kyllähän sitä taas kovasti yritettiin " lakanoita pöllytellä" ;) Oltiin tosiaan viikonloppu reissussa ja päästiin viettämään hotelliviikonloppua miehen kanssa. Mukavaa ja romanttistakin oli.
Vähän kyllä harmittaa kun tuli silloin viime keväänä jo sanottua muutamalle ystävälle, että vauvanteko on aloitettu. Nyt tuntuu siltä, että ystävät ei halua udella mutta kuiteski niitä kiinnostais, että joko on tärpänny... ja kun ei ole niin eipä paljoa viitsi vauva-asioita niiden kanssa jutella. Kukaan ei ole kyllä hienotunteisuuttaan? viitsinyt vielä kysellä mitään.
Samoilla linjoilla Selmiinan kanssa minäkin olen, että just tuossa eilen ajattelin, että ehkäpä tää meidän perhe nyt on tässä-eli kolmihenkiseksi jäädään.Pojan " taaperopyöränkin" olen myymässä. Usea vuosi sitä on säästetty, mutta nyt saa mennä.Meilläkin varmaan tjottailulla jatketaan, kai se sit tärppää jos on tärpätäkseen. En jaksa enää stressata itseäni laskemalla kiertoja sen tarkemmin.
Mutta toivossahan täälläkin vielä elellään.Jospa tämä hyvä " vauvabuumi" ja täällä " vilttiketjussa " vaikka tarttuisi !
Stiipiliina kp jotain oviksen jälkeen...
Eilen mulla oli papa-koe ja samalla lääkäri ultrasi onko sikiö oikeassa paikassa. Joo oli oikeassa paikassa, mutta tuulimuna. Otettiin verikokeet ja huomen uudelleen. Se pussi ei ollut pyöreä niinkun se normaalisti on vaan sirpin muotoinen. Joten ei tässä tosiaankaan taida toivoa olla. Soittavat mulle sitten huomenna verikokeiden valmistuttua mitä tehdään kaavitaanko. Tää on ollu ihan hirveen raskas isku, kun pitkään yritetty ja aina vaa saa pettyä. Sellanen fiilis, etten halua nähdä ketään mun raskaana olevaa tuttua tai edes puhua niiden kanssa. Vaikka eihän se niiden syy ole. Nyt vaan ei kestä mitään niiden raskausjuttuja. Toivottavasti sais tyhjäks kohdun nopeasti, että pääsis jo yrittämään vaikka jotenkin fiilis on aika hukassa. Mutta periks en anna. Ainakaan ihan vielä.
...sittenkin vielä toivoa? Ultraäänilaitteet vaihtelevat laadultaan aika paljon ja 6-viikkoisella sikiöllä ei sykettä varmuudella nähdä. Varmasti kannattaisi kontrolloida tilannetta vielä esim. viikon kuluttua. Toki s-Hcg arvo antaa viitteitä tilanteesta.
Voimia raskaaseen tilanteeseen.
Terv. Blastis, lekuri vuosimallia 2006
toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
Omanapa: kp21 muistaakseni, olotila juuri sellainen kuin tässä vaiheessa kiertoa pitääkin olla eli lyhyesti sanottuna pms.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Lomalainenkin pääsi koneelle. Säät eivät ole oikein täällä keskeisessä Suomessa suosineet ja lomanuhakin iski päälle, mutta muuten on kaikki ok. Pääasia, ettei ole tarttenut töihin lähteä=)Jänskätti niin vietävästi piinistelijöitten puolesta ja kyllä kannattikin!! Paljon onnea Shannonille ja Suumalle!! Ja Rialle voimahalit, ehkä kaikki kuitenkin vielä kääntyy parhain päin. Mä ainakin uskon siihen!
Omasta navasta sen verran, että ovis on ehkä lähestymässä. Olen aconilla testaillut parina aamuna yhden haalean ja yhden vähän vahvemman viivan. Tänään en oo vielä testannut ja toivon, että vahva ovisplussa tuliskin vasta perjantaille tai lauantaille, kun ollaan kahden. Viimeeksi en tiedä oliko ovista vai ei, enkä jaksa nytkään uskoa, että sitä välttämättä tulee. Pregnyliä en hae, jos testi ei ole vahva + . Toisaalta ei ole minkäänlaista intoa edes testailla, kun tiedän, ettei siitä mitään tulosta kuitenkaan tule. Alan pikkuhiljaa myös päästä tasapainoon sen ajatuksen kanssa, että olen yhden lapsen äiti. Surettaa vaan miehen puolesta, kun tiedän, miten paljon hän yhteistä lasta toivoo. Mun on myöskin vielä vähän vaikeeta kulkea vauvan-/mammavaateosastojen ohi kaupassa, kun tekee niin pahaa. Ehkä se tästä. Aion myös jatkaa vauvakamojen eteenpäin luovutusta. Omanlaistaan surutyötä myös se.
Clomeja saisin syödä vielä kaksi kiertoa, mutta ajattelin pitää tauon vähän aikasemmin. 6-8/06 pidän ainakin taukoa. Kesällä en aio kalenteriin tuijotella ja olishan se ihan mukavaa kesän helteissä muutama saiderikin juoda...Taka-ajatuksena myös se, että jään ensi syksyksi vuorotteluvapaalle, kun poika lähtee kouluun. Ehkä sitten jaksais vielä yrittää ja kysäistä gyneltäkin, onko mitään tehtävissä.
Tällaisia vähän alakuloiselta kuulostavia ajatuksia tänään..Ehkä tämän pinon taika tarttuu muhunkin parin vuoden sisällä=-)
Paljon onnea plussanneille ja voimia Rialle.
Itsellä on silmät ristissä vaikka lomalla olenkin. Viime yönä jouduttiin lähtemään sairaalaan, kun miehen äiti vietiin sinne sydämen takia. Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin päin.
Tänään on kp 26 eikä täti ole tullut kylään. Teroilla oli kolme kiertoa 26, mutta ennen niitä kierto heitteli paljonkin. Oireita kyllä on. Uusimpana ehkä huippaus kun nousee nopeesti ylös. Varmin on se että lämmöt on koholla, joka ei ole mulle normaalia.
Ollaan sovittu että testataan pitkäperjantaina. Ehkä tässä malttaa sinne asti, kun on paljon muutakin ajateltavaa. Toivois tosi kovasti että onni olis meidän puolella. Yritystä on jo niin kauan takana ja pettymyksiä enemmänkin. Toisaalta nyt on alotettu periaatteessa ihan uudelleen, kun alotin clomit. Ennen en siis ovuloinut ollenkaan. Mut silti en jaksais enää odottaa. Olis ihana päästä kertomaan miehen ädille, että paranis nyt ja tulis kotiin kun siitä on tulossa mummo. Mutta ei auta muu kun odottaa ja yrittää malttaa mielensä.
Kantri80
Eilen tehtiin kaavinta. Ultrattiin tietysti ennen. Ja sikiöpussi oli kasvanut ja ammotti tyhjyyttään. Nyt sitten odottelen, että pääsee taas yrittämään. Kuulema saa heti yrittää, kun vuoto loppuu. Ei tarvitse odotella yksiä menkkoja kun sillä ei kuulema ole mitään todellisuuspohjaa. Tosiaan eilen kaavinta ja tänään ei mitään kipuja eikä edes vuotoa melkein ollenkaan. Tää nyt vaan tätä omaa napaa. Olihan taas järkytys, mutta taisin jo surra pahimmat surut tässä.
Hyvää pääsiäistä!