Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun mies lahjoo lapset tekemään kotitöitä

Vierailija
13.11.2017 |

Mies ei jaksa ikinä tehdä kotitöitä. Hän lahjoo aina lapset tekemään ne puolestaa! Meillä on jaettu esimerkiksi siivousvuorot niin, että maanantaina siivoan minä, keskiviikkona lapset ja lauantaina mies. Mies maksaa aina lapsille, ettei joudu imuroimaan, pyyhkimään pintoja, tamppaamaan olohuoneen mattoa ja moppaamaan. Ruuanlaitosta minä taas olen yksin vastuussa, kun muut eivät osaa, sama pyykkien kanssa. Mies tosin joskus tilaa kotiin jotakin ruokaa.

Vessojen peseminen tapahtuu joka päivä. Ma, ti minä pesen. Ke, to, pe lapset. La, su mies. Ja sama lahjonta toistuu. Yleensä mies maksaa lapsille 20 euroa, jotta ei joudu itse tekemään mitään. Ei minulla ole varaa lahjoa lapsia, kun minulla on pieni palkka. Olen kysynyt mieheltä, että miksi minä en saa palkkaa kotitöistä, johon mies vain nauraa, ”ettet sinä aikuinen ihminen tarvitse”.

Minua alkaa tympimään tämä järjestely. Mies laiskistuu eikä takalisto nouse sohvalta kuin ruokapöytään, ja onneksi työpaikalle (sentään). Ja lapset saavat väärän kuvan kotitöistä, pitäähän heidän tulevaisuudessa niitä tehdä omatoimisesti. Mutta olenko minä nyt sitten turhasta valittaja vai miten te tekisitte?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jos ei ala osuuttaan hoitamaan kotitöistä, voi etsiä uuden majapaikan itselleen.

Vierailija
2/37 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siis lapset raatavat 2/3 kotitöistä. Tuosta saattaa joku tehdä lasun, jos lapsille kohdistetaan kohtuuton taakka.

Vierailija
4/37 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies. Miten olet tuollaisen löytänyt? Vai oletko passannut niin hyvin, että ukko on oppinut tuollaiseksi madoksi?

Vierailija
5/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päättää, mitä pitää tehdä ja kuinka usein? Ja toinen kysymys, miten jäätte yhteiset kulut? Ikävä sanoa mutta tilanne näyttää siltä että sinä olet siivousfriikki ja mies toisaalta pääsee taloudellisesti turhan helpolla.

Miten lapset suhtautuvat tähän? Toisaalta hyvä että oppivat kotitöitä ja saavat taskuraa. Mutta silti ei näytä hyvältä tuo teidän dynamiikka.

Vierailija
6/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pestään vessa? Olet itse vissiin keksinyt näitä älyttömyyksiä ja itket, kun muut eivät ”tanssi pillisi mukaan”.

Vierailija
7/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia sottapyttyjä te oikein olette, jos pitää siivota kolme kertaa viikossa? Ei kuulosta ihan normaalilta touhulta, jos vessakin pitää pestä joka päivä. 

Vierailija
8/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa riittää imurointi ja vessanpesu ihan hyvin normaaleissa perheissä. Jos olet noin siivousfriikki ja kontrollonhaluinen, niin sun kuuluu asua yksin.

Vierailija
9/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ehditte siivota noin usein? Meillä juuri ja juuri kerran viikossa.. Teineille maksetaan kotitöistä, joita ovat pyykinpesu, tiskit, roskien vienti jne.

Kuulostaa, että suurin ongelma on taloudellinen epätasa-arvo parisuhteessanne. Kohtuutonta, että miehellä on enemmän käyttörahaa kuin sinulla.

Vierailija
10/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa siivoamaan yhdessä kerran viikossa. Niin meillä, ja homma toimii. Vaihdelkaa vastuualueita.

Vierailija
11/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska! Vai on joka päivä pöntön pesukin, syöttekö vessassa? Minkä kokoinen kämppä teillä on? Entä minkä kokoinen mies sinulla on? Ulkoistaako miehesi seksinkin vaikka kaverilleen, vai onko teillä seksiä enää ollenkaan nyt kun lapset ovat kerran jo tehty? Sehän on aika likaista puuhaa monin tavoin. Sitä paitsi tunnut niin kireältä, että tuskinpa olet kunnolla saanut vuosiin.. Kuinka pahat pms-oireet sinulla on? Miksi pingotat?

Vierailija
12/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kuuluu kyllä kaikille, mutta niiden määrä vaikuttaa perheessänne kohtuuttomalta. Kerran viikossa siivouspäivä johon kaikki osallistuvat, ja vastuualueet vaihtelee? Jos oma puolisoni vaatisi kolme kertaa viikossa imurointia, mattojen tamppausta, moppausta ja pölyjenpyyhintää sekä päivittäistä vessanpesua, en itsekään kovin innokkaasti jaksaisi osallistua.

Vierailija
13/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä siis lapset raatavat 2/3 kotitöistä. Tuosta saattaa joku tehdä lasun, jos lapsille kohdistetaan kohtuuton taakka.

No tuskinpa noinkaan. Kun eihän sieltä vessastakaan voi löytyä siivottavaa joka helvetin päivälle 😂

Aloittajan olisi ehkä syytä vähän relata tuon siivouksen kanssa, ei kai nyt oikeasti voi päivässä tulla niin raskaista, että pakko on siivota joka päivä. Surulliselta kuulostaa kyllä vähän tuokin, että heidän perheessään tuntuu olevan kaksi eri elintasoa.

Vierailija
14/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä VOI olla perusteena tuollaiselle siivoustahdille?

Vierailija
15/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on kouluttautunut ja hankkinut hyväpalkkaisen työn, miksei hän saisi nauttia sen hedelmistä? Taidat olla kade. Mitä jos itsekin hankkisit ammatin, meet vaikka lähihoitajaksi, saat omaa taskurahaa.

Vierailija
16/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi on kouluttautunut ja hankkinut hyväpalkkaisen työn, miksei hän saisi nauttia sen hedelmistä? Taidat olla kade. Mitä jos itsekin hankkisit ammatin, meet vaikka lähihoitajaksi, saat omaa taskurahaa.

No jokainen toki taaplaa tyylillään, itse vain pidän vähän kummallisena ajatusmallia, jossa perheenjäsenillä on eri elintaso. Meillä ainakin on itsestäänselvyys, että parempituloinen maksaa enemmän menoja ja toki tilanteet voivat muuttua, mutta tällä hetkellä toinen meillä tienaa noin kaksinkertaisesti toiseen verrattuna, niin tuntuisi aika epäreilua, että toinen eläisi leveämmin ja toinen maksaisi puolet kaikesta ja lopuilla yrittäisi jotenkuten pärjätä.

Vierailija
17/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että mies, kun kerran on halukas kotitöistä maksamaan, palkkaa teille kerran viikossa siivoojan. Sen luulisi riittävän normaalin siisteystason ylläpitämiseen. Jos jollekin perheenjäsenelle ei riitä, hän siivotkoon ylimääräiset itse, vaatimasi siivousmäärä on järjetön.

Vierailija
18/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä siivoatte noin usein? Meilläkin pestään vessa vain kerran viikossa ja samalla imuroidaan ja yleensä vielä toinen kerta jossain kohtaa, kun kissoista kähtee niin tuhottomasti karvaa. Mutta että kolme kertaa pölyjen pyyhintä, lattioiden moppaus ja imurointi ja joka päivä vessan pesu? Lähtisin purkamaan teidän ongelmaanne sinun siivoushulluudestasi.

Vierailija
19/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä siivoatte noin usein? Meilläkin pestään vessa vain kerran viikossa ja samalla imuroidaan ja yleensä vielä toinen kerta jossain kohtaa, kun kissoista kähtee niin tuhottomasti karvaa. Mutta että kolme kertaa pölyjen pyyhintä, lattioiden moppaus ja imurointi ja joka päivä vessan pesu? Lähtisin purkamaan teidän ongelmaanne sinun siivoushulluudestasi.

Minusta meillä pitää siivota kolmesti viikossa. Asumme n. 200 neliön omakotitalossa, kolme lasta, minä ja mies. Kyllä sotkua aiheutuu, koko ajan tuntuu että nurkat täynnä töhnää ja pinnat pölyisiä. Vessat ovat niin kovalla käytöllä, että ne on pestävä joka päivä, muuten alkavat haista ja värjäytyä. Ei todellakaan ole liioiteltua.

Ap

Vierailija
20/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä taas helmi.