Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN ' 05 vko15

10.04.2006 |

Jatkuu seuraavassa numerossa :).

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä(kään) en voi sietää itsekseen papattavia leluja. Olenkin kaikille sukulaisille ja kavereille sanonut, että Helville ei saa ostaa lahjaksi mitään itsestään leikkivää lelua, joka toimii pattereilla. Hyvin ovat toistaiseksi muistaneet.

Pottagallup: Minähän olin raskausaikana ihan innoissani " Vauvojen vaippaviestinnästä" , eli siis siitä, että vauvaa pissatetaan ja kakatetaan ihan alusta alkaen potalle tms. Oikeasti tällainen vauva+äiti -tehoyksikkö tulee kuulemma toimeen ilman vaippoja! No, vauvan synnyttyä jäi tuo vaipattomuus ajatuksista samantien, mutta olen kyllä alusta alkaen vienyt Helvin potalle/pöntölle, jos tiedän, että kakka on tulossa. Varsinkin pienenä, kun neiti teki 5-6 kakkaa päivässä, oli helpotus, jos edes yhdet kakat sai pottaan, eikä vaatteille... Nykyisin aamukakka tehdään lähes aina potalle (jos vaan äiti jaksaa nousta heti Helvin herättyä viemään toisen potalle) ja usein päivällä laitan Helvin potalle, kun menen itse vessaan ja aika usein sinne tulee kakka tai pissa. Mistään varsinaisesta potalleoppimisesta tuskin on kyse, ei Helvi itse vielä ole menossa potalle. Mutta helpottaahan tuo pottaan tehtailu äidin vaipanvaihtorutiineja!

Potalla pysytään vähän pidempään, jos saa käteensä jotain leluja (kirjaa olen yrittänyt, mutta ei vielä kiinnosta), sen sijaan kori, jossa on Helvinhoitovälineitä on joka pottareissulla ihan MUST!

Voiko näin tietokoneen kautta saada virustartunnan? Viime viikolla oli monta nuhanenäistä Huhtista ja nyt on Helvi tosi kipeä. Ei tahdo oikein uni pysyä, kun nenä vuotaa ja yskittää. Ja äitiä surettaa, kun joutuu vieressä kuuntelemaan, kuinka toista sattuu. Annoin juuri vähän Panadolia, kun ajattelin, että jos on vaikka hampaitakin tulossa, niin on ainakin yksi kipu vähemmän... Toivottavasti ei kestä tuo flunssa kauaa!

Vierailija
22/31 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas viikko vierähtänyt. Miehelläni on ollut jos jonkun näköistä kremppaa koko alkuvuoden ja taas tällä viikoilla oli tutkimuksissa. Huolestuttaa kovasti, toivottavasti syy selviää pian. Onneksi T on ollut ihan terve. Pikaista paranemista kaikille nuhanenille ja muita tauteja sairastaville.

Kovasti odotan hiekkalaatikkokauden alkamista. Mielessäni kuvittelen itseni istumaan naama auringossa ja T leikkii sopuisasti leluillaan. hauska nähdä, että mikä on totuus... Edelleenkin on kevätvaatetus hankkimatta.

Pääsiäiseksi ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia, vähän kyläilyä ja sen semmoista. toivottavasti voitaisiin olla ulkona paljon.

Mukavaa torstaita kaikille!

k&t 030405

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi varmaan pitänyt olla alusta asti selkeämpi noiden lahjatoiveiden ja -kieltojen suhteen! Olen siinä mielessä liian kiltti ja kohtelias, etten osaa enkä halua " pyytää" mitään tiettyjä juttuja, enkä myöskään suoraan sanoa mitä EI toivota. Onkohan peli jo menetetty? Täytynee jatkossa opetella olemaan jämäkämpi, sillä emme todellakaan tahdo pienestä kodistamme mitään Lauran tavarataivasta (enempää kuin mitä se nyt jo on)!!!

Me lähdetään alkuillasta ajelemaan kohti pohjanmaata, ja yritin jo aamusta lähtien pakkailla kamoja. Laura oli tietenkin toista mieltä ja halusi jatkuvaa huomiotani. Moni asia oli jälleen toisin kuin mitä hän olisi halunnut, ja kiukkukohtauksia tuli toinen toisensa perään... kevyesti rasittavaa ja säälittävää, mutta siitä se kai sitten alkaa pettymysten sietäminen : )

Mugskab (menikäö oikein?); hyvä idea toi Helvinhoitovälineiden kori pottaviihdykkeenä! Meillä katsellaan yleensä yhtä kirjaa, mutta tuntuu että se alkaa olla jo läpeensä koluttu eikä oikein enää kiinnosta.

Täytynee jatkaa pakkaamista. Hauskaa pitkää viikonloppua kaikille ja pikaista paranemista kipeille hippusille!

t. Ompunäiti

Vierailija
24/31 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten iski, Emman eka kuume=( Täällä olen lukenut miten muut hippuset sairastavat ja viimeksi eilen mietin että onneksi ei vielä meillä muuta kuin pikkuisen räkä valunut. Nuhaa on ollut vaikka kuinka aiemmin, mutta koskaan ei vielä kuumetta. Kyllä sitä tuntee itsensä voimattomaksi kun toisella ääni pois ja on ihan väsy ja tulikuuma ja yskittää pikkuista. Mitään ei voi tehdä, muuta kuin pitää sylissä missä tulee entistä kuumempi ja välillä antaa lääkettä.

Onneksi on olemassa tuo nestemäinen särkylääke vauvoille. Meillä suppojen kanssa meni ihan pelleilyksi. Ei ollenkaan pysynyt sisällä. Sitä sittén muutaman kerran yrittää tunkea ja kun ei niin ei. Hetkenpäästä äkistellään kakkan kera pois. Tuo Panadol on helppo ruiskulla vain antaa suuhun ja tyttö ihan innoissaan imee sitä, on ilmeisesti hyvänmakuistakin=)

Huomenna oli tarkoitus lähteä hartaasti odotetulle Kuopion reissulle, mutta saa nähdä. Katsellaan nyt ainakin aamuun miten sitten on lämpöä. Toivottavasti on laskenut, kun ei olla Lokakuun jälkeen päästy käymään ja siellä Kuopion mummo odottaa niin innoissaan. Ja minä haluan pitkästä aikaa mennä kiertelemään vaatekauppoja ihan kunnolla ja hartaasti. Meidän pikkukaupungissa kun ei niin hurjan iso valikoima ole ja ennen muuttoa olin lähestulkoon himoshoppaaja=) Ikävä vain tämmöinen sairastelu.

Pitkästä aikaa piti lähteä juhlimaankin Emman kummien kanssa synttäreitä (minun ja sylikummin 22v) mutta jäi sekin nyt sitten seuraavaan kertaan...

Pottailua meillä on harrastettu jo pari kk ja alusta asti on ihan tyytyväisenä istuskellut. Meillä käytössä sellainen Ortex(?) Keijatuoli joten ei ihan niin hassu istuttava kuin pelkkä peruspotta. Neiti vain tykkää heitellä pottaosan irti tuolista=( Kakka ja pissa tulee aina kun äiti jaksaa neidin potalle kiikuttaa. Kakka on niin ennakoitavissa ja jos alkaa ähinä muualla niin äkkiä vessaan..

Nyt pyykit pois koneesta ja odottelemaan Lostin alkua (johon muuten olen täysin koukussa=))

T ja kekäle-E 25.4.

Vierailija
25/31 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tuli mieleen että vihdoin kirjoitan jotain..

Haluan kiittää teitä kaikkia kun niin avoimesti ja huumorilla(kin) kerrotte elämästänne, vauvanhoidosta ja kaikkeen tähän ensimmäisen vuoden iloihin ja huoliin liittyvistä jutuista.

Olen seurannut kirjoitteluanne jo raskausajasta alkaen, ja tänään poikani täytti 1v, vieläkin saan täältä vertaistukea ja vinkkejä koti-elämään.

Oikein ihanaa syntymäpäivää kaikille hippusille ja heidän ÄIDEILLEEN ja suuret kiitokset vielä että jaksatte kirjoitella tänne.. Henkireikähän tämä on ollut monelle, itsellenikin (vaikka olen ollut lukijana).

Ehkä vielä taaperopuolellakin tulen vilkaisemaan mitä teille " tutuille" (siltä se 1,5v seuraamisen jälkeen) tuntuu.

t,Kiikura ja Pikkumies 1v Keravalta

Vierailija
26/31 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... synttärihulinan keskeltä. Ja isot onnittelut muillekin päivänsankareille!

Meillä siis tänään 1-vuotispäivät ja niitä valmistellessa aika onkin hurahtanut kuin siivillä. Tosin olin koko viikon töissä ja kotona sitten stressasin kun mitään ei saanut tehtyä. Tänä aamuna onkin sitten leivottu oikein urakalla... Iltapäivällä tulevat vieraat, noin 8 henkeä eli pienet on juhlat, mutta eipä tänne meidän postimerkin kokoiseen kotiin paljoa enempää mahtuisikaan:)

Kävelyä on nyt treenattu pääsääntöisesti päivät päästään ja nyt sitten sekin sujuu jo oikein mukavasti. Kääntyminen ei vielä onnistu, joten mennään vaan paikasta A paikkaan B ja sitten tuen kautta ympäri. Aamulla tunnekuohuissa muistelin miten pieni ja avuton Oskari olikaan vuosi sitten ja nyt tuo jo taapertaa ympäri huushollia:) Niin se aika rientää...

Lukemisesta vielä, itse rakastan lukemista ja olenkin tosi iloinen kun Oskaria kiinnostaa kovasti kirjat. Hän haluaa itse niitä selata ja sormella osoittelee kuvia. (Äidin pitää sanoa mikä mikäkin on.) Hirveän pitkäjänteistä ei tuo lukeminen vielä ole, mutta päivän aikana ehtii kyllä kirjat katsella sataan kertaan läpi. Hyvä niin, ehkä mekin Ompunäidin ja Lauran tapaan vielä joskus makoilemme sängyllä ja luemme:) Niin ja siitä puhumisesta en ole ollenkaan huolissani, vaikkei Oskari sano sanaakaan. Ymmärtää kuitenkin paljon ja meillä on lähipiirissä paljon lapsia jotka ovat vasta lähes kolmivuotiaina alkaneet ¿varsinaisesti¿ puhua ja sitten onkin pälätetty koko ajan. Joten sitä äiti-sanaa yhä kärsivällisesti odotellaan:)

Pottailusta, meillä säännöllisen epäsäännöllisesti pottaillaan, joskus saadaan saalista, useimmiten ei. Mielellään hän siinä istuu ja lukee kirjoja. Kakka tulee yleensä heti housuun kun potalta ollaan noustu pois... Mutta neuvolassa sanoivat, että ei siinä vielä ole kiirettä, kunhan tottuu siinä käymään. Vähän laiska olen häntä potalla käyttämään, unien jälkeen kyllä ollaan pissatettu ja silloin se pisu varmimmin sinne tuleekin.

Pääsiäissuunnitelmia ei siis pahemmin ole. Tänään juhlitaan ja huomenna olen töissä. Maanantaina tulee sukulaistyttö Australiasta vanhempieni luo päiväksi ja menen sinne ¿tulkkaamaan¿ kun Amanda ei puhu suomea eikä mun vanhemmat englantia:) Siinähän se pääsiäinen sitten onkin.

Hipsu81:lle onnea odotukseen! Aika monta huhtihippusta on jo saamassa sisaruksen:) Kiva että taustoilta löytyy yhä uusia hippusia, mukava on kuulla kaikkien kuulumisia:)

Vaan nyt päätän raporttini tähän ja syöksyn takaisin hellan ääreen. Toivottelen mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille ja hyvää pääsiäistä!

Miiru ja Oskari 1-v

Vierailija
27/31 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin appiukolta juuri, reissu meni ihan hyvin paitsi Antonilla alkoi viime yönä klo 03.00 oksennustauti, suru ja murhe ja ihan kuin ei se olisi riittänyt alkoi esikoinen oksentaa klo 05.00 siinä yönpimeydessä sylissä oksentava poika sanoin miehelle, joka lohdutti toista oksentavaa poikaa, että vanhemmuutta parhaimmillaan, tosi suru tuli kun katsoi toisen oksentavan, vessassa sitten imettelin 05.00 pientä. Ei paljon nukuttu ei, Anton oksensi viimeisen kerran aamulla ja sitten alkoi maito pysyä sisällä ja banaanikin maistui. Esikoinen ei nyt ole pariin tuntiin oksentanut. Autossa oli ämpärit ja kaikki jos olisi esikoisen tullut pahaolo, ei onneksi tullut. Sellaista meillä, palaan myöhemmin kirjoittamaan lisää...Onnittelut kaikille 1-vuotta täyttäneille, ainakin Miirun Oskari, Errj:N Helka ja Kentin Amanda ovat synttäri sankareita ONNEA kaikille

T:Mareila+Anton 11kk

Vierailija
28/31 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat ajatukset on meillä olleet Helvin ekan kuumetaudin kanssa. Meni kuitenkin onneksi kahden päivän kuumeilulla (ilmeisesti) ohi, nyt touhuaa jo pirtsakkana tuossa vieressä ja ruokakin maistuu.

Mareila: Voin vain kuvitella, miten surkeaa on oksennustauti perheessä. Siltä olemme onneksi välttyneet, mutta kauhulla odotan ensimmäistä mahatautia, sillä tiedän, että se vetää voimat ihan pois ja jos Helville tulee paha tauti, olen varmaan ihan huolesta soikeana.

Voimia!

Vierailija
29/31 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti voitettu, selätetty, yes, pojat ovat terveinä ainakin nyt =)

Tefarican Emmalle pikaista paranemista, tosi kurjia nuo sairaudet =( Meillä on alusta asti käytetty nestemäistä särkylääkettä Antonin kanssa, tosin Anton ei sitä halua ottaa se onkin sitten ihan toinen tarina.

MugSkap: Olin todella huolesta soikeana, eikä ihan täysillä kyllä yöllä leikannutkaan. Anton kun alkoi oksentaa, olin varma että Anton on tullut meri-sairaaksi, kun sänky jossa nukuimme kallistui sinne puolelle missä mies nukkui ja Anton kääntyili tosi levottomana siinä, kun kerroin miehelle teoriani, kysyi hän vaan " ootko vähän pimee??" Lohduttavaa, no sitten A oksensi uudestaan ja nyt olin varma, että meillä on rota-virus ja olin lähdössä viemään Antonia Jorviin (Perniöstä) kunnes onneksi tajusin, että reilun 100 km ajo oksentavan vauvan kanssa keskellä yötä ei ole fiksua, kun lähempänäkin on sairaaloita, ja samalla kyllä välähti, että rotavirukseseen liittyy kuume+ripulointi ja yhden/kahden oksennuksen jälkeen tuskin edes tekisivät mitään...Että vähän pimeetä menoa meillä...Loppu hyvin kaikki hyvin oksentelu loppui eikä hysteerinen äiti lähtenyt säntäilemään minnekkään...Nyt esikoinen tulee pyytämään minua leipomaan, eli hauskat viikonloput kaikille =) Ja onnittelut synttärisankareille

T:Mareila+Anton 11kk

Vierailija
30/31 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emman kuumeilu paljastui eilen korvatulehdukseksi=( to-pe yö meni valvoessa ja 06.00 kuumetta oli jo 39,3. Aamulla tk:een ja antibiooti ja yskänlääkereseptit mukana. Eilinen meni sylinä kun ei tyttö muualla suostunut taas nukkumaan. Toivon vain ettei tästä tule mikään korvatulehduskierre, vaan jäisi yhteen kertaan..

Nyt lähden tytsyn kanssa nukkumaan , nuhainen olo minullakin.

t&e 2504

Vierailija
31/31 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailimme Ikaalisten kylpylälomalta.. oli kivaa!

Luin tuosta korvatulehduksestanne... se on niin kurja tauti. Mutta näin lohdutuksen sanana, meidän esikoinen sairasti vajaan vuoden iässä korvatulehduksen, eikä ole sen koommin vaivasta kärsinyt. On nyt jo 3,5v. Eli jospa tekin säästyisitte kierteeltä.

Nyt laukkuja purkamaan.. Palailen matkakertomusten kanssa myöhemmin.

Lyle