Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei miesten kokemaan ahdistelua oteta vakavasti?

Vierailija
13.11.2017 |

?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun siihen vakavasti, mutta onhan siinä omat hankaluutensa kun ympärillä olijat ei usein reagoi yhtä voimakkaasti. Kerran yritin nostaa keskustelua kun porukassani ollutta miestä oltiin ahdisteltu. Ihmiset oli lähinnä hämmentyneitä. Kai se on jotenkin niin paljon vähemmän selkeä asia kuin jos kohteena on nainen, silloin moni automaattisesti pöyristyy, mutta miehen kohdalla ei tiedetä täysin mitä tehdä.

Kohteeksi joutuneiden miesten pitäisi puhua enemmän ilmiöstä. Mua on aina ärsyttänyt ne tyypit jotka tulee vähättelemään ahdistelua tyyliin "kyllä mulle kelpais jos tollanen ahdistelis".

Vierailija
62/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen soitti ja kysyi töiden jälkeen saunomaan ja vihjasi etten välttämättä tarvi omaa pyyhettä. Postasin facebookkiin #metoo ja tein rikosilmoituksen. Kantelu ihmisoikeusasiamiehelle myös työn alla. Olo on likainen, nöyryytetty ja saastainen.

Oletko ap? Hyvä, että pystyit ilmaisemaan, että naisen lähestymisyritys ahdisti sinua. Sanoitko sen hänelle jo puhelimessa? Ellet, olisi hyvä saattaa hänen tietoonsa, että toiminta oli epätoivottua, ehkäpä hän ymmärtää sitten lopettaa.

#metoo-postaus on varmasti hyvä juttu, mutta miten poliisi suhtautui rikosilmoitukseen? Yleensä näissä tällaisissa tilanteissa todistustaakka on uhrilla. Olitko nauhoittanut puhelun? Käyttikö nainen törkeää kieltä tai esiintyikö uhkaavasti? Näistä saattaisi olla apua asian eteenpäin saattamisessa. Minkä rikoksen tunnusmerkistö tuossa täyttyy? Kerro sitten palstalla, miten tutkinta etenee. On hyvä saada tietoon ennakkotapauksia siitä, että mieskin voi kokea naisen lähestymisen uhkaavana ja ahdistavana.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei ahdistele kuin toiset miehet, ei se naisten vika ole.

Kaiken ahdistelun maailmassa tekevät miehet. Jos yksi mielenhäiriöinen nainen miljoonasta, on joskus keskiajalla käynyt miehen kiveksiin kiinni, se ei vielä muuta tuota epäsuhtaa miesten hyväksi.

Miehet on seksuaalisesti häiriintyneitä ja ahdistelijoita, naiset ei- tää on ihan tieteellinen fakta, ei mutua.

Tunnetusti yhdenmukaisus virallisen ideologian kanssa on tietellinen todiste.

Vierailija
64/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Itse yritän valistaa ihmisiä poikien kokeman ahdistelun vuoksi. Miehet ei minulle ahdistelusta puhu, joten oletan, että he hoitavat sen asian itse. Itseäni ärsyttää kun heti heitetään vitsiä, jos teinipoika joutuu vaikka vanhemman naisen tai tytön ahdistelemaksi. Odotan vain ensimmäistä kommenttia.

Vierailija
65/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllä kumma että naisteen kohdistuvasta väkivallasta ja seksuaalisesta häirinnästä ei voi koskaan puhua, aina tulee nämä miesasiamiehet sössöttämään ja taas itse ongelma (miesten tekemät ahdistelut) jäävät paitsioon ja mies esittää uhria.

Kyllä on niin naurettavaa edes verrata näitä asioita, koska tämä ei ole mikään maailmankattava ongelma, se on ongelma mitä te miehet teette muille ihmisille. Itkekääpä joskus siitä.

Vierailija
66/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä juuri eilen pyysin anteeksi ahdisteluani yhdeltä samanikäiseltä mieheltä, jota ole tuijotellut töissä. Hän on niin sairaan seksikäs, että haluaisin panna joka kerta, kun näen, siis jossain vessankopissa tms. En pysty melkein hillitsemään itseäni, jostain syystä hänellä on sellainen vaikutus minuun.

Olen itse miehiltä saamani palautteen mukaan kaunis, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa iskeä miehiä. Siksi tuijottelin niin vapautuneesti, kun ajattelin, että ehkei se häntä häiritsisi. Mutta tämän ahdistelukohu sai mut miettimään uudestaan. Menin sitten pyytämään anteeksi tuijotteluahdisteluani. Näytti muuten mies hölmistyneeltä eikä edes saanut vastatuksi siihen mitään.

Eli ap tee ihmeessä ilmoitus, jos joku sinua häiritsee seksuaalisesti. Myytit eivät muuten kumoudu ikinä.

Katsoa saa, mutta ei koskea.

Vierailija
67/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on taas ihan loistava esimerkki feministien mielenvikaisuudesta. Kaikki on miesten syytä, jopa silloin kun miehet on uhrina ahdisteluun. Sitten femspleinaillaan ja tätiselitetään ja tiedätään miehiä paremmin miten miehet AINA (tätäkin oikein korostetaan että "miehet aina näin") ajattelee, tuntee ja toimii. Kirsikkana kakun päälle vielä tää ketju varmaan poistuu kohta, niin saadaan oikein feministinen värisuora.

No mutta yleensäö kaikki ahdistelu ja murhat on miesten syytä, piruako sitä hyssyttelemään:

On se kumma että naisen pitäisi se ilolla ottaa vastaan, ja leikkiä että te miehet olette uhreja, teitä vain kaikki raiskaa ja ahdistelee, kun ei jumalauta näin ole, ja jos on, niin silloinkin se raiskaaja ja ahdistelija on toinen mies. 

uhriudupa vielä vähän enemmän, saat miesasiamiesmitalin. 

Vierailija
68/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on taas ihan loistava esimerkki feministien mielenvikaisuudesta. Kaikki on miesten syytä, jopa silloin kun miehet on uhrina ahdisteluun. Sitten femspleinaillaan ja tätiselitetään ja tiedätään miehiä paremmin miten miehet AINA (tätäkin oikein korostetaan että "miehet aina näin") ajattelee, tuntee ja toimii. Kirsikkana kakun päälle vielä tää ketju varmaan poistuu kohta, niin saadaan oikein feministinen värisuora.

No mutta yleensäö kaikki ahdistelu ja murhat on miesten syytä, piruako sitä hyssyttelemään:

On se kumma että naisen pitäisi se ilolla ottaa vastaan, ja leikkiä että te miehet olette uhreja, teitä vain kaikki raiskaa ja ahdistelee, kun ei jumalauta näin ole, ja jos on, niin silloinkin se raiskaaja ja ahdistelija on toinen mies. 

uhriudupa vielä vähän enemmän, saat miesasiamiesmitalin. 

https://yle.fi/uutiset/3-5487134

Vierailija
69/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teitä jaksa kukaan niin paljoa ahdistella. Siksi.

Vierailija
70/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös miesten kokema ahdistelu ja väkivalta tulee ottaa vakavasti. Myös silloin, kun tekijänä on nainen. Ja turha väittää, ettei sitä tapahtuisi.

Yksi juttu on, että miehen on tosi vaikea sanoa ei, jos ollaan esim. porukalla ulkona ja joku nainen änkeää iholle.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Olen itse naisena kuvitellut että miesten kokema epämiellyttävä tai sellaiseksi koettu seksuaalinen ahdistelu on pääasiassa miesten (homot tai puolisellaiset) taholta. Tosin itsekin kyllä tunnen muutaman naisen ihan lähipiiristä jotka vois hyvin kouria miehiä esim. ravintolassa. Naiset eivät ole millään tavoin kauniita mutta olen aina kuvitellut ettei tällainen touhu naisten puolelta miehiä juuri haittaa jos seksiä on tarjolla niin ottavat ilolla vastaan. Olenko siis väärässä? Itse olen kokenut tuota ahdistelua jo pienestä tytöstä asti eikä todellakaan ole mukavaa.

Jos ahdistelija on mies ja kohteena pieni poika tai nuori mies kuvittelisin että on äärimmäisen traumatisoivaa ja siitä pitäisi puhua ehdottomasti. Se on järkyttävää.

Vierailija
71/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen soitti ja kysyi töiden jälkeen saunomaan ja vihjasi etten välttämättä tarvi omaa pyyhettä. Postasin facebookkiin #metoo ja tein rikosilmoituksen. Kantelu ihmisoikeusasiamiehelle myös työn alla. Olo on likainen, nöyryytetty ja saastainen.

Oletko ap? Hyvä, että pystyit ilmaisemaan, että naisen lähestymisyritys ahdisti sinua. Sanoitko sen hänelle jo puhelimessa? Ellet, olisi hyvä saattaa hänen tietoonsa, että toiminta oli epätoivottua, ehkäpä hän ymmärtää sitten lopettaa.

#metoo-postaus on varmasti hyvä juttu, mutta miten poliisi suhtautui rikosilmoitukseen? Yleensä näissä tällaisissa tilanteissa todistustaakka on uhrilla. Olitko nauhoittanut puhelun? Käyttikö nainen törkeää kieltä tai esiintyikö uhkaavasti? Näistä saattaisi olla apua asian eteenpäin saattamisessa. Minkä rikoksen tunnusmerkistö tuossa täyttyy? Kerro sitten palstalla, miten tutkinta etenee. On hyvä saada tietoon ennakkotapauksia siitä, että mieskin voi kokea naisen lähestymisen uhkaavana ja ahdistavana.

Voimia!

Minuakin kiinnostaa miten poliisi suhtautui rikosilmoitukseen. Aikoinaan kaveri ilmoitti poliisille, kun yksi vanhempi tyyppi soitteli sille ällöttäviä vonkauspuheluita kuukausien ajan, ihan tosi uhkaaviakin sellaisia. Numeroa ei voinut vaihtaa kun oli työnumero, johon soitteli. Ei ne mitään tehneet, sanoivat vaan ettei ole syytä tutkia kun ei ole mitään todellista tehnyt, ettei puhuminen ole rikos. Onkohan tuosta ajat muuttuneet ja yksittäinen saunapyyntö johtaisi jo tutkintaan?

Vierailija
72/72 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olet edennyt tuon kantelun kanssa? Minäkin voisi harkita tekeväni sellaisen, jos näyttää, että ihmisoikeusliitossa ottautuvat tällaisiin keisseihin.

Nyt naiset ottakaa itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se miesten ahdistelu! Ettekö ymmärrä, että ihan varmasti se mies voi ahdistua, jos alatte liian aktiivisesti tehdä aloitteita. Nyt järki käteen ja kannattaa lähestyä vain sellaista miestä, joista voi jo varmaksi tietää, ettei aloite ole hänelle vastenmielinen tai traumatisoi häntä. Nollatoleranssi kaikelle ahdistelulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän