Miksei miesten kokemaan ahdistelua oteta vakavasti?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas ihan loistava esimerkki feministien mielenvikaisuudesta. Kaikki on miesten syytä, jopa silloin kun miehet on uhrina ahdisteluun. Sitten femspleinaillaan ja tätiselitetään ja tiedätään miehiä paremmin miten miehet AINA (tätäkin oikein korostetaan että "miehet aina näin") ajattelee, tuntee ja toimii. Kirsikkana kakun päälle vielä tää ketju varmaan poistuu kohta, niin saadaan oikein feministinen värisuora.
No en minä ainakaan. Se kenen kaveri ahdistelee miestäni. Kaverini tuntien ahdistelee muitakin miehiä (jopa nyt suhteessa ollessaan), mutta jostain syystä ei jää kiinni? Miehet ehkä ahdistelevat enemmän, mutta ei se tee naisten ahdistelusta yhtään sen hyväksytympää. Miesten pitää uskaltaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa lähinnä miehet kyseistä asiaa vähätellä. Ahdistelulle nollatoleranssi.
T. FeministiTää on aika paksua taas feministiltä, että tässäkin asiassa kaikki syy on miesten. Onko ihan oikeasti niin että feministi ei mitenkään kykene näkemään naisissa koskaan mitään vikaa, kaikki on aina miesten syytä?
Jokaiseen ahditelukeskusteluun tulee aina miehiä, jotka hihkuvat että heitä naiset saa kyllä ahdistella, tervetuloa vaan! YKSIKÄÄN mies ei ole sanonut tälle vähättelijämiehelle, että hänen asenteensa on pielessä. Ei ikinä.
Miksi SINÄ et ole sanonut?
Naisselittäjä (femspleinaaja) tietää taas paremmin mitä miehet tekee ja ajattelee.
Totta kai tiedän mitä miehet tekevät ja jättävät tekemättä. Minulla on silmät ja korvat.
VASTAA.
Miksi. Et. Ole. Sanonut. Mitään?
Tälle ei voi tässä vaiheessa oikeasti enää muuta kuin nauraa. Femspleinaaja tietää taas minua paremmin mitä minä olen missään sanonut. Huh, huh. Kai tuolle joku oma tautiluokitus alkais olemaan paikallaan.
En ole tuo kirjoittaja mutta kyllä minuakin kiinnostaisi tietää miksi ette laita vastaan miehille jotka vähättelee miesten seksuaalista ahdistelua. Tai naisten. Koska kyllähän se on niin määritelmällisesti että jos miehet haluaa tuomita miesten seksiaalisen ahdistelun (niin kuin kuuluu) niin samalla täytyy tuomita myös naisten. Mutta silti ketjut on täynnä sekä miesten että naisten seksuaalisen ahdistelun vähättelyä miesten toimesta eivätkä miehet puutu tähän.
miehiä ahdistelee toiset miehet.
taitavat pelätä homoleimaa, eivätkä ilmoita ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. FeministiTää on aika paksua taas feministiltä, että tässäkin asiassa kaikki syy on miesten. Onko ihan oikeasti niin että feministi ei mitenkään kykene näkemään naisissa koskaan mitään vikaa, kaikki on aina miesten syytä?
Jokaiseen ahditelukeskusteluun tulee aina miehiä, jotka hihkuvat että heitä naiset saa kyllä ahdistella, tervetuloa vaan! YKSIKÄÄN mies ei ole sanonut tälle vähättelijämiehelle, että hänen asenteensa on pielessä. Ei ikinä.
Eikö yksikään? Mistäs sinä kirjoittajien sukupuolen tiedät. Jos joku noita miehiä kritisoi niin tietenkin oletat että hän on nainen. Kirjoituksesi sisältää muutenkin tuollaista feministeille tyypillistä olettelua, kuten että minä en ole koskaan mitään siitä sanonut. Senkin tunnut tietävän. Kaikenlisäksi tuskin olet kaikki nettikeskusteluja lukenut, joten mistä tiedät ettei YKSIKÄÄN mies ole mitään sanonut. Hoh hoijaa. Tuolle on ihan oma nimityksensä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusharha
Kyllä näissä keskusteluissa keskustelijat tuovat sukupuolensa esiin. Ja miehillä on velvollisuus se tehdäkin, kun kaikki tiedostavat että miehet vähättelevät miesten kokemuksia. Kukaan mies ei ole puuttunut miesten vähättelevään asenteeseen. Miksi? Miksi miehet huutavat kuorossa, että heitä saa naiset ahdistella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että miehiin liittyy oletus aina valmiina olevana siemenlinkona. Todellisessa elämässä kaikki eivät kiihoitu kaikista eivätkä kaikissa tilanteissa edes mieluisen seuran kanssa. Miehelle tulevat tavallaan tuplapaineet eli joko pakenee ja joutuu homoteltavaksi tai haukuttavaksi tai yrittää hammasta purren mutta psyyke pistää niin kovasti hanttiin ettei veijari nouse ja pettynyt vastapuoli voi alkaa himottelemaan tai haukkumaan muulla tavalla.
Miespuolisille kavereillekaan puhumisesta ei ole hyötyä koska yleisesti halutaan pitää yllä mielikuvaa siitä, että tosimies panee vaikka auton pakoputkea. Miehelle selektiivisyys ei ole hyve kuten naisille.
Jaa. Miksi naiset sitten haukutaan lyttyyn päivittäin "selektiivisyydestä"? Naisten nirsouden syyksi laitetaan sinkkutalouksien lisääntyminen, syntyvyyden lasku, miesten mt-ongelmat, syrjäytyminen ja itsemurhat.
Ei kristus. Tästäkin aiheesta saadaan joku naisten uhriutumisketju, jossa koko ketjun varsinainen aihe halutaan sivuutta kokonaan. Niin klassista femakkoilua.
Ei helvetti. Itse lähdit viemään keskustelua sivuraiteille. Ja nyt sitten alat uhriutua. Voi helvetin HELVETTI.
Sairaudentunnottomuutesi on häkellyttävää. Kukas se siellä uhriutui syntyvyyden laskusta ynnä muusta?
Kauanko jaksat hokea samaa kommenttia?
Tässä linkki edelliseen aihetta käsitelleeseen ketjuun. Jokainen voi käydä toteamassa itse, että varsin ahkerasti siellä miehet itse seksuaalista ahdistelua vähättelevät, jopa silloin kun se kohdistuu alaikäisiin poikiin koulumaailmassa.
https://www.vauva.fi/comment/31564351
Tälle vähättelylle todellakin pitäisi tehdä jotain. Minä kaipaisin palstalle enemmän niitä miehiä, jotka osalistuisivat näihin ketjuihin ja tuomitsisivat myös toisten miesten harrastaman vähättelyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella naisena, ettei tämä aihe nostata enempää keskustelua. Jos kerran kummankin sukupuolen pitäisi olla tasa-arvoisia.
ketkäs niitä miehiä sitten ahdistelee = toiset miehet (homot ja kaappihomot).
Onko sekin naisen vika.
Älkää jaksako.Kyllä naisetkin ahdistelee miehiä.
höpöhöpö, katot liikaa amerikkalaisia tv-sarjoja.
tässä maailmassa ei muut ole seksuaalisesti sairaita kuin miehet. sekä heterot että homot ja muut vatipäät, kaikkeen käydään kiinni, eläimet, lapset, naiset miehet.. miehet tätä tekee, ei naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksikään? Mistäs sinä kirjoittajien sukupuolen tiedät. Jos joku noita miehiä kritisoi niin tietenkin oletat että hän on nainen. Kirjoituksesi sisältää muutenkin tuollaista feministeille tyypillistä olettelua, kuten että minä en ole koskaan mitään siitä sanonut. Senkin tunnut tietävän. Kaikenlisäksi tuskin olet kaikki nettikeskusteluja lukenut, joten mistä tiedät ettei YKSIKÄÄN mies ole mitään sanonut. Hoh hoijaa. Tuolle on ihan oma nimityksensä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusharha
Kyllä näissä keskusteluissa keskustelijat tuovat sukupuolensa esiin. Ja miehillä on velvollisuus se tehdäkin, kun kaikki tiedostavat että miehet vähättelevät miesten kokemuksia. Kukaan mies ei ole puuttunut miesten vähättelevään asenteeseen. Miksi? Miksi miehet huutavat kuorossa, että heitä saa naiset ahdistella?
Av-palsta femsplaining Massacre menossa näköjään. Tämäkin aloitus on miehen tekemä, mutta sinä väität, että YKSIKÄÄN mies (hieno korostus) ei tähän puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisselittäjä (femspleinaaja) tietää taas paremmin mitä miehet tekee ja ajattelee.
Totta kai tiedän mitä miehet tekevät ja jättävät tekemättä. Minulla on silmät ja korvat.
VASTAA.
Tälle ei voi tässä vaiheessa oikeasti enää muuta kuin nauraa. Femspleinaaja tietää taas minua paremmin mitä minä olen missään sanonut. Huh, huh. Kai tuolle joku oma tautiluokitus alkais olemaan paikallaan.
Miksi et ole sanonut mitään vähättelijämiehille? Pelkäät liikaa miehiä mutta naisille uskallat aukoa päätäsi?
Parasta viihdettä. Jatka samaa rataa. Älä sitten ihmettele jos ja kun feministeille nauretaan.
Olet nyt haukkunut minua kaksi sivua mutta et ole sanonut että olet uskaltanut sanoa miehille vastaan. Eli et siis ole ikinä sanonut. Kuitenkin vaadit naisia tekemään sen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VASTAA.
Miksi et ole sanonut mitään vähättelijämiehille? Pelkäät liikaa miehiä mutta naisille uskallat aukoa päätäsi?
Parasta viihdettä. Jatka samaa rataa. Älä sitten ihmettele jos ja kun feministeille nauretaan.
Olet nyt haukkunut minua kaksi sivua mutta et ole sanonut että olet uskaltanut sanoa miehille vastaan. Eli et siis ole ikinä sanonut. Kuitenkin vaadit naisia tekemään sen puolestasi.
Haukun sinua femsplainailusta niin kauan kuin sitä harrastat. Tämä ketju on minun aloittamani, mutta syytät että haluan vaieta ahdistelusta. Ei mene jakeluun, mutta sinähän tiedät näköjään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VASTAA.
En ole tuo kirjoittaja mutta kyllä minuakin kiinnostaisi tietää miksi ette laita vastaan miehille jotka vähättelee miesten seksuaalista ahdistelua. Tai naisten. Koska kyllähän se on niin määritelmällisesti että jos miehet haluaa tuomita miesten seksiaalisen ahdistelun (niin kuin kuuluu) niin samalla täytyy tuomita myös naisten. Mutta silti ketjut on täynnä sekä miesten että naisten seksuaalisen ahdistelun vähättelyä miesten toimesta eivätkä miehet puutu tähän.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on HUOMATTAVASTI vähäisempää ?
+Miehet pääsevät tilanteesta helpommin eroon fyysisen voimansa avulla ?
Niin, kukaan nainenhan ei vähättele miesten ahdistelua
Nainen soitti ja kysyi töiden jälkeen saunomaan ja vihjasi etten välttämättä tarvi omaa pyyhettä. Postasin facebookkiin #metoo ja tein rikosilmoituksen. Kantelu ihmisoikeusasiamiehelle myös työn alla. Olo on likainen, nöyryytetty ja saastainen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen soitti ja kysyi töiden jälkeen saunomaan ja vihjasi etten välttämättä tarvi omaa pyyhettä. Postasin facebookkiin #metoo ja tein rikosilmoituksen. Kantelu ihmisoikeusasiamiehelle myös työn alla. Olo on likainen, nöyryytetty ja saastainen.
Autsista. Kopsasit sitten naisen tarinan mutta jätit siitä oleellisia asioita pois, kuten sen että nainen oli kolleegasi ja vanhempiesi ikäluokkaa, ja että itse olit nuori. Mutta muuten kyllä hyvin todistit keskustelussa esitettyjä pointteja, koska tarkoituksesi oli pohjimmiltaan vähätellä ja tehdä naurettavaksi ahdistelua. Kuten naiset ovat tässäkin ketjussa kertoneet. Joten, mies, miksi vähättelet seksuaalista ahdistelua? Vähättelemällä naisten kokemaa ahdistelua vähättelet samalla myös miesten kokemaa.
Naisten kokemaa seksuaalista ahdistelua vähäteltiin aiemmin, mutta viime vuosikymmenten aikana naiset ovat tehneet siitä niin rajun jutun, että enää sitä ei samalla tavalla vähätellä. Suomessa jokaisen kohutapauksen (niin kuin se eduskunnan "kalapuikkoviiksikohu" vuosien takaa) myötä suhtautuminen on rysähtäen muuttunut vakavammaksi.
Ne tahot, jotka ovat puhuneet naisten kokeman ahdistelun vakavuudesta, eivät ole niitä, jotka vähättelevät miesten kokemaa ahdistelua, vaan vähättelijät tapaavat olla kokonaan eri ihmisryhmä.
Ehkä siitä syystä, että miehet eivät osaa puhua omista asioistaan omina asioinaan. Puhutaan sitten mistä tahansa naista koskevasta asiasta, miehet kääntävät sen aina itseensä. Mies on kuin lapsi, joka ei kestä sisaruksen saamaa huomiota, koska se on pois itseltä. Niin kuin tässäkin ahdistelujupakassa.
Miehet eivät puhu mitään kokemastaan ahdistelusta (toisin kuin naiset: täällä av:llakin on naisten kokemasta ahdistelusta useita keskusteluja jo kauan ennen metoo-kampanjaa), mutta annas olla, kun naisten ahdistelu nousee keskiöön... No jo on miehet valittamassa, kuinka heidän kokemansa ahdistelu mitätöidään. No miten se mitätöidään, kun en ole juuri koskaan edes nähnyt miehen puhuvan ahdistelukokemuksistaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap? Erikoista että miehenä vähättelit juuri itse kokemaasi seksuaalista ahdistelua. Samalla epäsuorasti vähättelit naisten kokemaa seksuaalista ahdistelua. Todistit oikeaksi kaiken sen mitä naiset ovat tässä ketjussa teidän miesten asenteesta kirjoittaneet. Ymmärrän kyllä että olet todennäköisesti koko ketjun ajan istunut käsiesi päällä ja yritellyt pidätellä himoasi vähätellä naisiin kohdistuvaa ahdistelua. Nyt sitten lopulta et enää kestänyt, vaan keksit tällaisen "ovelan" keinon.
Käsketään aloittamaan oma kampanja. Kuinka moni teistä naisista aloitti kampanjan? Ei kukaan. Kampanja lähti Amerikasta julkisten toimesta. Kuvitteletteko, että Pertti 40v saa äänensä kuulluksi, kun kirjoittaa facebookkiinsa #minämyös? Monet miehet ehkä ajattelivat, että nyt on hyvä sauma kertoa kokemistaan seksuaalisista ahdisteluista. Ehkä heitä nyt kuunneltaisiin, eikä vähäteltäisiin. Mitä vielä. Haukutaan huomionhakuiseksi lapseksi. Sitten väitetään, että syy on miehissä pelkästään, kun heidän kokemuksiaan ei oteta tosissaan. En väitä, että syy on kokonaan naisten. Minusta oli hyvä asia, että osa miehistä uskalsi kertoa omista kokemuksistaan. #metoo:n avulla hekin tulivat paremmin kuulluksi, jolloin vähättelevät miehet ehkä muuttivat ajatuksiaan ahdistelusta.
Minäpä juuri eilen pyysin anteeksi ahdisteluani yhdeltä samanikäiseltä mieheltä, jota ole tuijotellut töissä. Hän on niin sairaan seksikäs, että haluaisin panna joka kerta, kun näen, siis jossain vessankopissa tms. En pysty melkein hillitsemään itseäni, jostain syystä hänellä on sellainen vaikutus minuun.
Olen itse miehiltä saamani palautteen mukaan kaunis, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa iskeä miehiä. Siksi tuijottelin niin vapautuneesti, kun ajattelin, että ehkei se häntä häiritsisi. Mutta tämän ahdistelukohu sai mut miettimään uudestaan. Menin sitten pyytämään anteeksi tuijotteluahdisteluani. Näytti muuten mies hölmistyneeltä eikä edes saanut vastatuksi siihen mitään.
Eli ap tee ihmeessä ilmoitus, jos joku sinua häiritsee seksuaalisesti. Myytit eivät muuten kumoudu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tässäpä jälleen kerran oivallinen esimerkki miehestä vähättelemässä seksuaalista ahdistelua. Ehkä sinä haluaisit vastata aloittajan kysymykseen ja kertoa miksi mielestäsi miehiin kohdistuva seksuaalinen ahdistelu on niin vähäpätöinen asia, että tunnet tarvetta oikein trollailla asialla?