Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##KESÄKERTTUJEN MAANANTAI##

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saar@:

eli G:MITÄ OLET HOMMANNUT VAUVALLESI VALMIIKSI?

itse:

-vaunut(yhdistelmät)

-rintareppu

-hoitopöytä

-pinnis

-vähän vaatteita (petivaatteet puuttuu vielä)

hmmm, nyt ei tule enään mieleen. laittakaas muutkin ;)

saar@ 29+5 (jee kolmekymppiä lähestyy!)

[color=red]tervetulo

toivotukset ensin belfastille♥

ja saar@lle...meiltä löytyykin kaikki ja paljon liikaakin tavaraa kun on nuo tytöt vielä niin pieniä ; janina 3.5v ja Mimosa 1v8kk

täytyy taas rientää..

krisse rv30+2

Vierailija
22/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viitsitte vastailla! Sellasta jäin miettimään, että kuinka paljon käyttöä on babysitterille?(siis onko se se kallellaan oleva " tuoli" ?)ja minkä ikäiseksi sitä tarvitsee?

Plaah, tulis jo kesä ja lämpöset ilmat niin vois nautiskella enempi pihalla kun möllöttää täällä sisällä...

taas Saar@ 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä putoilee tiskirätin kokoisia lumiräntähiutaleita=) Olen luopunut toivosta kevään edistymiseen ja yritän niin huijata paremmat kelit...

Voi että muakin kutsuisi tuo pihamaa tuolla, kunhan lumet hellittäisi. Siivousta - no en juuri innokas ole, mutta siihen vaikuttaa tällä hetkellä tuo meidän remontti. Tuntuu, että ei saa mitään näkyvää aikaiseksi, joten olen lykännyt kaiken ei niin välttämättömän tuonne toukokuulle. Muuten ois aivan ihana laittaa ja puunata ja järjestellä... Synnytyksen käynnistämiseen olen suunnitellut pettämätöntä S:ää eli matonpesua=) Sittten kun vedet hiukan lämpenee... eiköhän juhannukseen mennessä onnistune.

Täällä elellään odottavissa tunnelmissa, kun miehen pikkusiskon LA oli sunnuntaina. Tyttö on siellä turvakodissa ja toistaiseksi hyvällä mielellä. Toivotaan, että menee asiat hyvin. Mä täällä pähkään kaikkea mitä vauva tarvii.... Ei tyttö vielä tiedä. Malttamattomana odotan pienen kullanmurun näkemistä=)

Oma maha tunkee ja kiristää. On kaveri saanut päähänsä, että kylkiluiden välissä on hyvä olla poikittain --- joo kunhan vaan mahtuis. Ekat raskausarvet on sitten pongattu ja veikkaan, että niitä tulee lisää vaikka kuinka rasvaa ja öljyää. Ja sitten se kirottu närästys on alkanut tänään. Toivottavasti jäisi vaan hetkittäiseksi...

Esikoinen ei juuri karkista perusta. Johtunee suklaa ja mansikka allergiasta. Rusinoita, hedelmiä ja kaurakeksejä tykkää natustella. Sitten joskus saa tuollasen muumi rasian hedelmäkarkkeja... Ja hankittavana ois pehmeä hoitoalusta ja tuttpulloja/ vesipulloja. Vaippoja ja kosteuspyyhkeitä. Ja tietysti joku pieni vaate sitten ihan omaksi ettei tarvi siskon vanhoja vaan pitää... Ja jos tuo on poikakulta niin pitää nuo vaaleenpunaset hylätä ;)

Lytte ja Masukki 30+2

Vierailija
24/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko tulla tuulettaan kun vihdoinkin saatiin kaikki isot tavarat reilaan!Mies meinaa aina joskus olla sellanen pähkäilijä,että kaikkee joutuu miettimään niin kauan. No ihme kyllä se itse ehdotti että pitäis hakee se turvakaukalo, Sitten itse sain sen ylipuhuttua että tilataan ny ne vaunut samalla.

Turviksen sai heti mukaan. Se on ihan perus tummansininen missä on hailut valkoiset ruudun ääriviivat. Saatiin se turvallisempi malli. Riitti just ja just turvavyöt.

Ja sitten tilattiin sellaiset tummanvihreänsävyiset Teutonia Prestige-kombivaunut. Sadesuojalla,hyttyssuojalla ja hoitolaukulla. Niin ja Krossipyörillä. Ne pitäis tulla perjantaina tai sitten ens viikon alussa.

Nyt on itsekkin helpottuneempi olo kun on noi isot ostokset reilassa. Huh!

sori tuuletus! Mutta kun on ihan pakko tuulettaa!

Lilli81 32+3

Vierailija
25/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkanu tämä viikko ruusuisesti. Viiden aikaan aamusta heräsin siihen, että jotain valuu nieluun ja vertahan sitä nenästä tuli. Eikä sitten enää nukuttu ollenkaan, pyörin sängyssä kuuteen saakka ja menin sitten vasta aamupalalle. Siinä sitten kun meikkailin töitä varten, alkoi heikottamaan ja sydän hakkasi hullun lailla. Päätinpä mitata verenpaineen: 72/51. Eipä siis mikään ihme että hieman oli huono olo. Töistä lähtiessä soitin miehelle kun hän oli yrittänyt soittaa aiemmin ja selvisi, että posti oli hukannut avioliiton esteiden tutkinta kirjeen. Onneksi hokattiin kysellä sitä nyt eikä parin viikon päästä. Häät siis 29.4. Onneksi vielä ehtii uudestaan laittamaan! Noh, sit vielä soitin myöhemmin miehelle ja ehdittiin ottamaan sitten yhteen ja hän löi luurin mun korvaan. Oon taas sillä tuulella, että pidän mykkäkoulua niin kauan kuin herra itse tajuaa oman käytöksensä lapsellisuuden. On se niin ihmeellistä, että multa tulevaa kritiikkiä se ei kestä yhtään, mutta on järin valmis aina sitä itse mulle antamaan! Taitaa olla taas miehenkoulutuksen aika!?!

No se purnauksesta! Käytiin viikonloppuna katsomassa mun veljen ja sen vaimon 6 päivää vanhaa tyttövauvaa. Se oli aivan uskomattoman pieni, kun pituutta oli 48cm ja paino oli pudonnu alle kolmen kilon ennen sairaalasta lähtöä. Punertavat hiukset ja uskomattoman tumma iho! Se ei juurikaan sylissä mitään painanut!

Torstaina olis neuvolapäivä. Tai siis mulla menee melki koko päivä siellä tällä kertaa, kun aamusta aloitetaan sokerirasituksella ja sit puolen päivän jälkeen mennään vielä neuvolaan ja lääkäriin. Kirjoittelempa sitten kuulumisia sieltä. Itsestä taas tuntuu siltä, ettei painoa ole tullut taas lisää edellisestä neuvolakerrasta...

Nyt täytyy mennä pitkäkseen, kun Eppu tuolla masussa kiukuttelee, kun ei ole äippä tänään töiden jälkeen levännyt, vaan touhunnut koneen ääressä ja vielä äsken öljysin pinnasänkyä.

Venla82 ja Eppu 28+6

Vierailija
26/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin, että en palaa, mut kun tuo Lilli oli käyny hehkuttamassa.... Kyllä varmasti tuntuu hyvältä. Meillä esikon aikana hankittiin pinnis, turvakaukalo ja vaunut kerralla. Oli kanssa ihan mahtava olo sen jälkeen=)

Piti tuossa aiemmin toivotella uudet tervetulleeksi ja vanhat palanneet samaten. Tästä se kiihtyy tämä kevät ja ä-lomat alkaa ja toivottavasti kuullaan paljon kuulumisia. Ja sitten vasta toukokuussa niitä vaavi uutisia ;)

Säätiedotus oli lupaava --- huomenna ehkä kirkastuvaa lounaissuomessa...........

Jotenkin alkoi potuttamaan, mutta ei osaa eritellä mikä nyt erityisesti olisi huonosti. Raivostuttavia nämä hormoonit. Mies varmaan saa osansa kun tulee kotiin. On noissa kiekko puuhasteluissa taas koko alkuviikon. Pidemmittä valituksitta poistuen...

Lytte vaappuen

Vierailija
27/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... taas yksi rauhalllinen päivä lisää...

Ensin vastauksia:

Tytteli: Tukivyö mistä puhuin, oli lantion tukivyö, joka ei tule ollenkaan mahan puolelle. Käytännössä on oikeastaan tavallinen leveä vyö jolla vyötetään takapuoli kasaan. Sen kanssa ei voi juurikaan istua, kun valuu muuten pois paikoiltaan, mutta jos täytyy kävellä (esim. mennä kauppaan jne) niin vyöstä on apua. En löytänyt vastaavan kuvaa netistä, itse ostin sen jooga-opeltani Manipurasrta. Mutta tosiaan saman asian ajaa toukka huivi tai vastaava takapuolen ympärillä.

Odottavaparturi: Mulla on GBS (eli streptokokki) asumassa emättimessä. Hoitokäytännöt ovat ilmeisesti muuttuneet paljon viimevuosien aikana sillä itse en saanut minkäänlaista antibioottia, vaikka sairaalahoidossa supistusten takia olikin (ja asiaa kovasgti kyselin). Vastaus oli vain ettei sitä saa kuitenkaan pois ja kasvaa sitten sinne takaisin. Emättimessä olevasta streptokokista ei ole haittaa raskauden aikana. Eri asia olisi jos se eläisi pissassa, jolloin se saattaa aiheuttaa supistuksia. Streptokokki kuulemma vain asuu joillakin naisilla (kaikiltahan sitä ei edes tutkita joten varmasti suuremmalla osalla se löytyy) eikä se aiheuta mitään. Mutta vauvalle se saattaa aiheuttaa tulehduksen.

Synnnytyksessä (yli 37 viikkoisessa) ei tarvitse tehdä mitään jos strepto on positiivinen vain emättimessä ja lapsivesien menosta ei ole kauan eikä ole tulehdusoireita. Jos vedet on menneet tai strepto on asustellut jossain vaiheessa pissassa tai edellisellä lapsella on ollut streptotulehdus niin antibioottia tiputellaan 4:n tunnin välein kunnes vauva syntyy.

Vaavin tavaroista: Juuri sain vauvalle virkattua ihkaoman peiton... sellaisen, joka oli " yhteishyvä lehdessä" ja nyt on tekeillä nuttu. Pipo on jo kaapissa ja muutama paita ja potkuhousut.

Omanapa: Tänään on ihan ok olo. Aamulla taas supisteli, mutta meni ohi lämpimällä suihkulla. Iltapäivällä sitten on supistellut normaaliin tahtiin eli " no panic" .

Mies lähti sitten matkoille... jääkaappi ja pakastin on täynnä ruokaa ja kämppä siisti ja pyykkikori lähes tyhjä. (Imuroi eilen koko kämpän ja totesi vain että tulipa hiki). Sovittiin että tulee seuraavalla lennolla takaisin, jos jotain alkaa taas tapahtua masussa.

NInni rv 28+5

Vierailija
28/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo ' strepto' josta puhutaan, niin mikä se on? Miten sen tietää, et jos on se? Mitä vaivoja? Siis muita kuin supisteluja.. Vaivat ennen raskautta ja raskaana ollessa???? Kiinostaa tietää..

Hanna*

Vierailija
29/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristi ihan kivasti päästä vähän tuulettumaan :) Tuli sitte ostettua h&m:ltä yhdet äippähousut, sellaset olohousu-tyyliset, voi pitää vaikka raskauden jälkeenkin (vaikka tuskin tulee pidettyä,heh...). Imetysliivejä kattelin ja oli kyllä halpoja siellä ja tosi kivan näkösiä. Mut aattelin jos vasta ens viikolla ostais vaikka sit kahdetkin on miehellä tilipäivä. On noi rahat vähän tiukilla...Lisäks ostin pari toppia joihin masu mahtuu hyvin ja mutanaamion, vähän hemmotteelin itteeni vielä koruilla, tosin ei ollut kalliita. Miehelle löysin halvan tuoksun ja sukat ja tytölle nuken. Saapi sitte opetella vauvanhoitoa :) :)

On pikkuneiti vähän kipiä, taitaa hiukan kuumettakin olla. Luulen että johtuu rokotteesta jonka sai neuvolassa viikko sitten.

G: Siivouksesta: Mä oon kans himosiivooja, nyt oon rauhottanut tahtia hieman kun tuntuu ettei jaksa ja ollaa sovittu että siivouspäivä on lauantaisin. Sillon siis matot ulos, imurointi, pölyt pois ja lattioiden pesu. Muuten vaan imurointia ja hoidellaan se puoliksi miehen kanssa.

Vaaville ei oikeen olla hankittu mitään kun on tytön vanhoja niin paljon. Sitteri pitäis ostaa, sillä ainakin oli tytöllä käyttöä paljon. Ja oon miettinyt pitäiskö ostaa ne kaksostenrattaat? Tyttö ainakin nukkuu vielä päikkärit ulkona. Meillä on vaan vaunut ja matkarattaat mut ei olla päätetty mikä ois järkevin ratkasu. Miten teillä muilla joilla lapsilla pieni ikäero? ootteko ostanu kaksostenrattaat vai sisaristuimen vai miten on sujunut ulkoilut sun muut?

Nyt kutsuu lämmin suihku ja se mutanaamio:)

Queen rv32+3 ja neitinen 1/05

Vierailija
30/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kertoo kuinka mies on imuroinut...Joo, saisinkin tuon ukkokullan tarttumaan imuriin - tänään puhuin siitä saakka kun tultiin sisälle ulkoa, että pitäisi siivota kun huomenna tulee naapurin pojat meille hoitoon vähäksi aikaa. Mies sanoi että joo. Ja ei eväkään värähtänyt sohvalta. Syönnin päälle parkkeerasi sitten olohuoneen lattialle makaamaan ja hermoili kun poika ei antanut katsoa telkkua rauhassa. Minä tässä sitten oon koittanut saada jotain järjestystä tähän huusholliin, mutta kun energia ei riitä alkaa enää tiskien ja lelujen kumartelujen jälkeen imuroimaan, niin taitaa jäädä aamuun. Ei tässä enää voi alkaa, kun poika menee nukkumaan.

Pitäisi varmaan vain sanoa suoraaan, että minä EN JAKSA imuroida enää kaiken muun jälkeen - tai jos mies edes osallistuisi vaikka tiskeihin niin jos sitten jäisi itsellä energiaa tarttua imuriin.

Hyvä mies tuo on ja antaa minulle " omaa aikaa" näin iltaisin - leikkii pojan kanssa ja tekee iltatoimet. Mutta silti tuntuu, että saisi osallistua enemmän kotitöihin. Ennen meillä oli sellainen diili, että mies hoiti tiskit ja minä imuroin ja huolehdin yleisestä järjestyksestä - nyt kun mies on ollut töissä niin ei ole tehnyt pyytämättä mitään kotitöitä kuukausiin (minä oon siinä lapsenhoidon ja gradunteon ohessa sitten koittanut pitää taloa pystyssä)! Mikä minusta on aika kurjaa, koska sitten jos en yksinkertaisesti jaksa laittaa keittiötä kuntoon tai sellaista päivittäistä järjestelyä(kään) hoitaa, niin sitten valittaa, että on sotkuista.

Olen kyllä sanonut, jos olen ollut niin väsynyt että en ole jaksanut huolehtia.

Niin, ja nyt kun purnaamaan aloin, niin kerrompa senkin, että samaan aikaan kun kaiken pitäisi olla järjestyksessä, niin mies sitten käskee oleen tekemättä juttuja ja rauhoittumaan jos kerran supistaa tai kiristää!

Eggis 31+4

Vierailija
31/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama vika siivouksen suhteen.. Eilen illalla hihkuin vessasta et pyykki pitäs laittaa. Mitään ei tapahtunu. vähän kovemmin komensin et se tarkotti et säki laitat, sitte alko tapahtumaan... Se ei mene jakeluun ihan helposti...

Meillä on ollu puhetta et mies jossain vaiheessa(?) ottaa imuroinnin hommakseen, mut vielä kykenen siihen kunhan raivaa lelut pois... Mut tiskauksen se on ottanu hommakseen. Seki siitä johtuen et mä imuroin ja pyykkään... Kyllä yllättysin jos oma-alotteisesti jotain tapahtus... ;))))

Suhmura....

Vierailija
32/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eggikselle vastaan nyt ihan eka, ettei unohdu. Eli miehelle pitää sanoa suoraan jos jotain haluaa. Minäkin vihjailin monta vuotta, että voi auttaa siivoamisessa, mutta ei tehonnut. Sitten tajusin, että ei se vaan " ymmärrä" mitä mä halua ja aloin tekee niin, että imuroitko vai pesetkö lattian, pyyhitkö pölyt vai tiskaatko. Tämä tehoasi =). Eli miehet ei aina valitettavasti tajua tätä meidän naisten vihjailua, että " pitäisi siivota" . Toinen juttu, minkä huomasin on sellainen, että ei sille myöskään kannata kiukutella asiasta ja komentaa. Silloin ei tapahdu mitään... Meillä naisilla on vain tuo vihjailu niin luonnollista ja toinen nainen sen tajuaakin, mutta ne miehet ;).

Miten teillä muilla tämä homma menee? Vai osaako miehet oma-aloitteisesti imuroida?

Eli heippa kaikille pitkästä aikaa. En ole ehtinyt pahemmin kirjoitella tai käydä lukemassa juttuja, kun olen kooluttanut töissä sijaista ja kotona ei sitten ole jaksanut koneen ääreen parkkeerata.

Oma napa voi hyvin. Luin teidän muiden tämän päivän kuulumisia ja itselle tuli sellainen olo, että mikään ei ole huonosti. Eli ei supista tai ahista ja arvot on varmaan ihan kohdallaan, kun ei edes väsytä liikaa. Keskiviikkona on taas neuvola. Olen jo viimeiset kolme käyntiä käynyt noin kahden viikon välein.

Pikku-nyyti tuolla masussa möyhentää ja tunkee itseään navasta ulos välillä niin kauheasti, että tuntuu ilkeältä, mutta olen onnellinen että liikkuu ja ilmoittaa itsestään. Ainakin kaikki on kunnossa.

Viikonloppuna 15 kesäinen serkkutyttöni halusi kokeilla kun nyyti potkii. (Serkku ei ole koskaan oikein ollut silleen kiinnostunut vauvoista.) No nyyti sitten sattui potkimaan tytön kättä oikeen kunnolla ja serkun naama oli kuin Naantalin aurinko. Hymyilytti siinä sitten itseäkin =). Sanoi vielä, että ei hän ole koskaan tiennyt että ne liikkuu noin paljon masussa, on aina vain luullut että ne on paikallaan ja nukkuu. Olen ensimmäinen sukulainen ja läheinen kenen mahaa on saanut kokeilla.

Sitten hän vielä kysyi mun mieheltä, että onko hän tiennyt että vauvat liikkuu noin paljon... =) Aika suloista ;)

Enää kolme aamua ja alkaisi loma, josta sitten jatkan suoraan äippikselle. Odotan sitä jo kovin innokkaasti. Tänään en olisi millään jaksanut herätä enää =).

G: me saadaan suurin osa tavaroista vauvalle mun veljeltä, heillä on kymmenen kuinen vauveliini.

Itse tarvitsee ostaa vaunut ja hoitopöytä. Pöytä on, mutta vaunut vielä puuttuu. Sitten onkin kaikki tarpeellinen. Mutta vielä haluaisin hankkia matkasängyn ja mahdollisesti matkarattaat. Niin ja tietysti kaikki tuttipullot ja tutit ostan.

Miten paljon tuttipulloja tarvitaan, kun olen kuitenkin ajatellut että imetän. Niin antakaahan kokeneemmat vinkkejä, monta niitä tarvitaan?

Nyt Nyyti on kait sitä mieltä, että pitää lopettaa tämä näppäimistön hakkaaminen =). Aloitti sellainen jumpan tuolla masussa, että venyttää nahkaa...

Nyyti - 78 viikkoja 32+3