Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##KESÄKERTTUJEN MAANANTAI##

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsinpäs sitten 5.42, kello oli soimassa vasta 6.45. Mut ei väsyttänyt. Tänään on pitkästä aikaa neuvola. Johan siitä taas neljä viikkoa on vierähtänyt. Tulen sitten iltapäivällä uudestaan kertomaan kuulumiset sieltä.

Tytteli-83 rv 30+5

Vierailija
2/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta satelee taas ja välillä muuttuu vedeksi...höh, sais se kevät jo alkaa täälläkin. Tylsää kun ei voi oikeen ulkoilla, joutuu sisällä vaan kökkimään.

Kelistä huolimatta nyt on vähän paremmat fiilikset! Ajattelin tänään lähteä shoppailemaan kun mies kotiutuu töistä. Saa sitte olla neidin kanssa ja pääsen kerrankin yksin liikenteeseen. Meinasin tässä vaiheessa vielä uudet äitiyshousut ostaa kun ei oikeen oo sopivia. En verkkareissakaan haluais liikkua koko loppuraskautta. H&M:ltä käyn myös niitä imetysliivejä tsekkaamassa joita täällä on tosi paljon kehuttu. Rintsikat kun kans on kaikki aika pieniä, parit hyvät on tytön odotusajalta jäljellä.

Vois toi shoppailukin vähänn piristää mieltä.

Ja nyt ois pääsiäisviikkokin. En kauheesti mitään järjestä. Tipuja laitan ja suklaamunia. Olis vaan viikonloppuna ihanat ilmat sitte että vois ulkoilla ja miehelläki ois pihahommia...Seinälaudotuksia pitäis paukuttaa. Olis kyllä ihanaa saada talo ulkoapäinkin näyttämään hyvältä. Täällä sisällähän me tehtiin viime kesänä täysremontti. Revittiin kaikki auki. Käytännössä vanhasta jäi vaan ulkokatto. Savupiiput sun muut meni uusiksi kaikki. Pienihän tämä on (60neliöö) mutta vielä mahdutaan ja laajennetaan sitte tulevaisuudessa jos siltä tuntuu ja rahat riittää.

Oma (.) Illalla oltiin aika vilkkaita, nyt aamulla taas hiljasempia että on jonkunlainen rytmi tullut masuasukille. Muutenkin liikkeet on jonkun verran vähentyny. Johtuu kait siitä että masussa alkaa olla ahdasta. Välillä joutuu koputtelemaan että kukkuu, onkos siellä kaikki ok?! Liikelaskentaa en oo tehnyt, oon vaan kuulustellut että siellä ssäännöllisesti liikutaan.

MUKAVAA PÄIVÄÄ KAIKILLE KERTUILLE!

Queen rv32+3 ja neiti 1/05

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täälläkin sataa räntää yök!

no pitää aloittaa järjestelemään viikonlopun sotkuja+pesee pyykkiä. Myöhemmin ajattelin lähteä lenkille (lue " vaappumaan" ) ja kirjastoon.

viikonloppu meni taas nopeasti. Likat oli eilen virpomassa ja ne oli ihan onnessaan, isompi kysyi, koska on seuraava virpomispäivä! esikoispoika palaili eilen lätkäleiriltä ja oli niin tasaraha että halusi mennä jo kahdeksalta nukkumaan! No nyt sai sitten sen ristin piirtää seinälle : ) on meinaan eka kerta 9:ään vuoteen kun poika menee nukkumaan ilman käskytystä! Tais olla aikaste rankka leiri.

oma napa voi hyvin. Eilen oli hauska katsella kun söin jäätelöä, niin vatsa alkoi heti poukkoilla ylös-alas-sivulle. Tais olla vauvelinki mielestä herkkua.

Ihanaa kun on lyhyt viikko, torstaina lähdemme kylpylään ja palaamme vasta sunnuntaina.

hauskaa viikonalkua kaikille!

Vierailija
5/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia tännekin vain.

Mä en oo nyt kyllä yhtään mukana sitten jutuissa enää, en oo käynyt pitkään aikaan ees lukemassa juttuja.

Mutta ajattelin nyt sitten tulla moikkaamaan. MOI VAAN KAIKILLE! Että mukana kuitenkin ollaan vielä, jos joku vain mut muistaa.

Me oltiin perjantaina neuvolassa, ja kaikki oli muuten hyvin mutta hemppa oli sitten laskenut 150->105 että rautakuuri alkoi täällä. Sf-mitta oli 28, terkka vain sanoi että todella kaunista ja tasaista käyrää tekee. (siis mitat siinä neuvolakortissa) Nyt sitten alkaa 2 vkon välein olemaan nuo neuvola-ajat.

Saatiin nyt sitten laput perhevalmennuksiin, mut kiva kun ajat aina sellasia että mies ei pääsis mukaan :( Sen työvuoroja kun ei pysty muuttamaankaan kun työ on sellaista. Et en sit tiiä mitä tekis...

Oma napa: Siellä se asukas vain potkiskelee, pää alaspäin hyvin pysynyt ja tuskinpa sieltä kääntyy enää kun tuo tilakin alkaa loppumaan. Peppua kovasti puskee aina tuonne sivuun, että sinne kasvaa oikea iso möykky..

Nyt tuli lähtö... kiire... mies tuli hakee ...

San ja rv 30+4

Vierailija
6/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut aktiivinen kirjoittelija, mutta lukenut sitäkin aktiivisemmin!:) Ainakin viikoittain siis. Kirjoittelin viime syksynä jonkin verran, mutta sitten opiskelukiireet ja heikko olo vei voimat myös nettisurffailulta. Tälläkin hetkellä pitäisi olla gradun kimpussa, mutta yllättäin sitä löytää parempaa tekemistä!;)

Kaikki on mennyt hyvin pieniä liitoskipuja lukuun ottamatta. Mutta lukiessa toisten supistuksista ja säryistä huomaa, että voikin todella hyvin. Verenpaine ja hemoglobiini on ollu aina alhaisia, joten sekään ei muuttunu. Toivottavasti supistuksista ym kärsivät saa edes vähän huokaista ja päästää kaikki sinne " hyville viikoille" !:)

Sukupuoli veikkauksia taidetaan keräillä tuolla esittelypinossa? Pitää siis sinne käydä laittamassa tämä tyttöarvaus!;) Kaveri sai just pojan ja oireet ym " tavanomaiset ennusmerkit" oli juuri päin vastaiset kuin mulla, joten siitä ollaan yhdessä pähkäilty, että varmaan täällä minun masussa asustaa tyttö!:) Sykkeetkin on ollu 160 hujakoilla.

Täällä tuntui olevan monella muutto/remontti edessä, niin meilläkin. Muutetaan kylläkin ihan kaupungin sisällä, mutta silti neuvola muuttuu. Saadaan kuitenkin käydä tämä aitiyspuoli vielä vanhassa tutussa paikassa ja sitten siirrytään vauvan kanssa uuteen paikkaan. Toivottavasti siellä on yhtä mukava neuvolatäti kuin tämä nykyinen!:)

Mukavaa pääsiäisviikon alkua kaikille kesäkertuille!!!

Vierailija
7/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just soittelin pikkusiskolle että tulisko se tässä nyt kesään asti ulkoilemaan tyttöjen kanssa kun mulla alkaa se masun kivistys kun yrittää liikkua enemmän...pakkohan noitten pienten on päästä edes kerran viikkoon ulos.

asukki potkiskelee mahdottoman paljon :DD

nyt alkanut jännittämään vähän tuo perätila vaan...kun kävin lukemassa synnytys puolella tuosta...

äh...kai se on vaa pakko mennä tekemään noita rästiin jääneitä kotitöitä...vaik ei yhtää huvittais...

krisse rv30+2

Vierailija
8/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näyttääkin olevan suosittu neuvolapäivä. On se kumma kun aina unohtaa kysyä siltä tädiltä asioita mitä on kotona miettinyt. Unohdin tuosta närästyksestä tarkemmin tiedustella. Rennie-paketin kyljessä kun lukee et raskausaikana käytöstä neuvoteltava lääkärin kanssa ja ei pitkäaikaiseen käyttöön... Apteekissa sanoivat kuitenkin olevan turvallinen.

Vaavia moitittiin pienikokoiseksi ja täti oli vähän miettivän oloinen. Kysyi myös minkäkokoinen minä olen ollut syntyessäni. Oon ollut pieni pallero (47 cm, 3300g) ja kun ei mun tai miehen suku ole mitään jättiläisten sukua, niin eipä kai tässä syytä huoleen. Sf-mitta oli yhä alakäyrällä, 26 cm.

Itelle painoa on tullut yhteensä 7-8 kg. Itse asiassa paino oli 200 g vähemmän kuin viimeksi. Edellisiin hurjiin lukemiin varmasti vaikutti juuri mittausta edeltänyt risteily ja seisova pöytä...

Vauvan sydänäänet olleet aina 150+, mutta nyt saatiin 145. Korttiin kirjotti tarjontaan rt, tarkoittanee raivotarjontaa. On siis kääntynyt pää alaspäin, vaikka iltaisin ja yöllä tuntuvista mojovista potkuista päätellen se oleilee enimmäkseen poikittain. Pää oli onneksi vielä korkealla. Hyvillä mielin kuitenkin kotiuduin neuvolasta!

Magpie, ei varmaan tunnu mukavalta ajatukselta olla viimeisiä hetkiä ennen la:ta ilman miestä kotona. Meilläkin miehellä olis työkeikka tiedossa ja sieltä kotiutuisi 2 vk ennen la:ta. Ei sentään ulkomailla, mutta 600 km:n päässä ilman autoa... Tälläistä ensikertalaista jännittää nyt jo kuinka loppu sujuu yksin!

Ja Amanda, täällä toinen jonka piti saada gradu melkein valmiiksi ennen vauvaa. Oon juuri ja juuri aloittanut... Ei tunnu kivalta kun koko ajan siitä udellaan ja annetaan ymmärtää että paras olis valmistua. Kun tässä on niin paljon muutakin ajateltavaa.

Riinuska 30+3

Vierailija
9/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pyykkiä pesty, kirjastoon pitäisi suunnata ja ehkä salille. Pitkiin aikoihin en ole ehtinyt tai jos olis ehtinyt niin on selkä vihoitellut. Muutenkin tuo liikunta jäänyt minimiin, lenkkeily ei sovi mun löystyville liitoksille. Viime viikolla sitten ehdin uimaan naapurikuntaan (meillä ei täällä ole juuri nyt uimahalli toiminnassa), nyt kun on päivät jo vapaat niin hyvin ehtii. Aivan ihanaa! Ei sattunut minnekään ja oli mukavan rento uimatuokio (+sauna!). Eli tästä synnytykseen käyn vähintään kerran viikossa.

Pitää nyt toivottaa oikein kovasti voimia, Ninnille ja Magpielle miehen kanssa ja Lyttelle anopin kestämiseen.

*halaus*

Meilläkin mies on pohtinut että pitäiskö lähteä poikien kanssa Ruotsiin moottoripyörällä kesäkuulla.. Joo ihan varmasti. En oikein tiedä onko tosissaan vai huudattaako vain meikäläistä.

Täällä oli puhetta vauvan kuvasta, kyllä voin ainakin meidän rääpäleestä laittaa kuvan kerttujen karttasivulle (sitähän tarkoititte?). Tod.näköisesti niitä kuviakin tulee runsaasti napsittua.

Eilen satoi täälläkin vettä, yöllä näytti tulleen lunta. Saa nähdä koska se kevät oikein lopullisesti saapuu.. *huokaus* Huvittais niin jo päästä puutarhaan kuoputtamaan.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 31+2

Vierailija
10/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen vetää matalaksi tämä tällainen kevät.Täällä myös maa valkoisena ja märkää, loskaa, kuraa..Ja sinne ulos on vaan mentävä Mimmin ja koirien kanssa vaikka tekisi mieli vetää peitto korviin.

Mrs.Marple haaveili puutarhan kuopsuttamisest.Samoin täällä, olen jo paperille tehnyt " pihasuunnitelmaa" ja miettinyt minkälaiset helppohoitoset kesäkukat laitan. Päädyin samettiruusuihin, lopeliaa ja krasseihin. Jos saan kasvimaalle lisää maata jostain, niin meinaan mahan kera tehdä myös tänä vuonna pienen kasvimaan =) Voih, odotan niin innolla..

G: siivooko kukaan joka ikinen päivä? Mie olen niin mahoton tuon siivoamisen ja järjestelemisen kanssa, että oksat pois. Siitä on tullut pakkomielle että kaikkialla pitää olla tip, top. Meillä onneksi myös pieni omakotitalo, joten ei tätä ole niin kauhian vaikea pitää siistinä..

Omassa massussa potkitaan lähinnä yöllä, kun nukkua pitäisi. Tämä on huomattavasti vilkkaampi kuin esikoinen.

Minulla on keskiviikkona Kotkassa ultra, joten palailen sitten viimestään kertomaan kuulumiset.Pitäkääs peukkuja että sykerö näyttää kumpa hän on!!!

Tuulia, Mimmi 1v ja sykerö rv28+2

Vierailija
11/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt mulla ois uus asia josta haluisin tietää onko jollain kokemusta!!!

Kävin tänään neuvolassa kun on noita supisteluja ollut ja viikko sitten lääkäri vaan totes et aha ja haukku päälle ku en ottanut sairaslomaa heti. No nyt hoitaja otti jonkun näytteen ja selitti jostai streptokokki muodosta (sano kyllä sen hienon nimen mut ei jääny muu ku toi streptokokki mieleen) jota ei hoideta raskaus aikana, jota ei voida tutkiakkaan ennen ku on viikkoja kasassa 20-22, jota hoidetaan synnytyksen aikana antibiootti-tipalla (voidaan joutua vauvaakin hoitaan antibiootilla syntymän jälkeen), voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen ja ainut hoito on lepo. Onko jollain kokemusta tälläisestä?

Saa nähä sit mikä on testien tulos ku saan ne, olikos se viikon vai 1,5 päästä.

En nyt muista mitään mitä muut oli kirjotellut ku vähän pyörii ajatukset täs " oudossa" tulehduksessa. Jos tulen katteleen uusiks vielä muitten kuulumisia myöhemmin!

Anu rv 28+?

Vierailija
12/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Kävin vasta tänään ilmoittautumassa tänne Kesäkerttusiin, vaikka aika ajoin lueskelenkin ahkeraan muiden kesämammojen kuulumisia. Nyt mammaloman alun lähestyessä on vasta aikaa paneutua enemmän tähän odotukseen ja tulevaan.. mikä onkin ihanaa, odotettua vaihtelua työhulinaan & kiireeseen!

Vatsa-asukki elää omaa vauhdikasta elämäänsä, ja " muljuilee" villisti puolelta toiselle tässä tätä kirjoitellessa. Vko 29 alkoi tänään ja juhannusvauvaa, pikkukakkosta odotellaan (LA 26/6).

Hyviä vointeja kaikille mammoille maanantaihin.

Belfast : )

Vierailija
13/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähdin aamulla neuvolassa ja kaikki ok. Painoo +700g/vko, alkupainosta 3,8kg vaan... Verenpaine 124/66, pitkästä aikaa näin matala. Sf 29... Ja kahen viikon päästä uusiks... Tuntuu et nyt vaan pyörähtää siellä ilman isompia murheita...

Poika on miehen kans päiväunille yrittämässä, tosiaanki yrittämässä :ÄITIÄITIÄITIÄITI kuuluu seinän takaa... Saa nähä pitääkö mennä itekki...

Asiaa oli mielessä paljoki mut nyt taas ei muistu mieleen... Enkä kyl lähe uusiks lukemaan just nyt...

Suhmura 31+4

Vierailija
14/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään sen ihmeempiä tänään kuulu. Ei millään meinannu päästä ylös sängystä. Mutta se ny ei ole mitään uutta!

Masuasukki: oli illalla taas vauhdissa. Tais olla energia piikki päällä ;) Nyt se on nukkunut koko aamun oikein kiltisti! Äsken tuli kunnon tujaus tohon masuun. Nyytti kääntyy aina yöksi pääalaspäin ja päivisin se lekottelee poikittain,joka tekee tosi kipeetä! Muuten olo on ihan ok.

G: siivoukseen: eilen yritin vähäsen auttaa miestä siivouksessa,mutta se piti lopettaa aika äkkiä kun alkoi supisteleen. Joten en ole siivoushullu! Kun en pysty. Muuten en osaa sanoa.

Tänään mennään sovittaan autonistuinta autoon! ja sitten tilataan vaunut. Meidän porukat lupasi,että vaunut saa viedä sinne siks aikaa kun vauveli syntyy. (mun äitillä on meinaan sellanen fiilis,että nyytti pyrkii maailmaan pääsiäisenä. Mutta hän TOIVOO olevansa väärässä)

Kylläpä odottavaaparturia koetellaan! googlella löisin tällaisen artikkelin asiasta, koita käydä lukemassa jos vaikka siitä olisi jotain apua.

http://www.kaksplus.fi/vastaanotto/?articleID=1817

Pitää jossain vaiheessa piipahtaa viikonlopun pino lukemassa kun kerkee. Meinaa muka olla kiirus vaikka ei olekkaan. OUTOA!

Lilli81 32+3

Vierailija
15/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa minäkin taas välillä pinoutumaan. Neuvolassa kaikki ok, sf-mitta oli 26cm (4vkoa sitten oli 20, että hujauksessa tuo 6cm;) ja rautaa vaan lisää tännekkin, oli laskenut 100 hujakoille.Painoa tullut hurjat 11kg!

G: kyseltiin siivoamista, niin kyllä se on nyt alkanut enempi kiinnostaa kun ennen ja kauhea hinku olisi jo asetella kaikki vauvan tilpehöörit esille, mutta kun tuo remontti meilläkin haittaa tota tavaroiden levittelyä.

Kävin tänään ostelemassa kaikkea " turhaa" uudelle tulokkaalle, esim: sellainen ihana sängynpäätyyn laitettava " verho" , oli kyllä törkeän kallis, mutta kun jotain saa päähänsä niin...

Kuinkas moni on jo laittanut kaikki vaavin tavarat esille?vieläkö on paljon hankkimatta vai alkaako kaikilla olla jo kaikki tarpeellinen?Joko täällä on ollut galluppia mitä olette hankkineet?olisi kiva vertailla jos vaikka puuttuu jotain mitä ei ole tullut ajatelleeksi!?

eli G:MITÄ OLET HOMMANNUT VAUVALLESI VALMIIKSI?

itse:

-vaunut(yhdistelmät)

-rintareppu

-hoitopöytä

-pinnis

-vähän vaatteita (petivaatteet puuttuu vielä)

hmmm, nyt ei tule enään mieleen. laittakaas muutkin ;)

saar@ 29+5 (jee kolmekymppiä lähestyy!)

Vierailija
16/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saar@Kuinkas moni on jo laittanut kaikki vaavin tavarat esille?vieläkö on paljon hankkimatta vai alkaako kaikilla olla jo kaikki tarpeellinen?Joko täällä on ollut galluppia mitä olette hankkineet?olisi kiva vertailla jos vaikka puuttuu jotain mitä ei ole tullut ajatelleeksi!?

eli G:MITÄ OLET HOMMANNUT VAUVALLESI VALMIIKSI?

itse:

-vaunut(yhdistelmät)

-rintareppu

-hoitopöytä

-pinnis

-vähän vaatteita (petivaatteet puuttuu vielä)

hmmm, nyt ei tule enään mieleen. laittakaas muutkin ;)

saar@ 29+5 (jee kolmekymppiä lähestyy!)

VASTAUKSIA:

Meillä on valmiina vaatteita jonkin verran. Ja huuto.netistä on vähän erikoisempia odotettavissa,jos voittaa huudot!

Hommattu valmiiksi:

-pinnasänky Kasattuna JEE!

-hoitopöytää alkoi appiukko vääntää eilen

- Vaunut Tilataan tänään (yhdistelmät)

-flittejä

-pussilakanoita

-auton turvakaukalo Tilataan/sovitetaan tänään

-tutti+tuttiketju

-hoitoalusta

-hoitolaukun olen saanut

-leluja

-kengät (sellaset muka kengät)

-villasukkia,tumppuja ja myssyjä

-villavaatekerta

+äppaketin tavarat tietty

Ostetaan vielä:

-babysitteri

-jumppalelu

-matkasänky mökille

-Syöttötuoli sitten joskus x2 (kotiin ja mökille)

-mobile

-soittorasia

-2xtuttipullo (1xrintamaitoon,1xkorvikkeeseen) Vesipullo on jo!

-kylpypunkka mökille

itse pitäis ommella:

-aluslakanoita

-unipussi vaunuihin

- feecehaalari pikkuselle

-sängynpeitto

Turhaa on ostettu varmaankin vaatteita vähän liikaa. Mutta kun ei voi olla ostamtta niitä pieniä söpöjä vaatteita;) Ja sitten jos niitä on oikeasti liikaan niin tiedän ainakin,että keskolassa on tosi pula pienistä vaatteista,joten voin lahjoittaa ne joskus sinne. Ne tarvii sielä 44cm-50cm vaatteita.

Unohtuikohan jotain hmm en nyt muista!

Lilli81 32+3

Vierailija
17/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Hauskaa viikonalkua kaikille ja uusille tervetuloa!! :)

[color=green] Ollaan esikoisen kanssa tultu mummilaan käymään, kun isi on töissä. Käytiin kävelemässä ja ihme, että äitin rattaat parkkeeras tiimarin eteen ja sitte ostelemaan kaikkea ' turhaa' ..Mieli virkistyy! Käytiin me kirjastossakin ja hesellä (pallomeri on ihan in!). Ja sitte takas kävely. Arvaatte varmaan millasta kipua, kivistystä ja ihania supistuksia tämä tuotti..mutta täysillä eteenpäin vaan! Ja puistossa käytiin matkalla myös. Esikoinen ei totellu yhtään ja hyppi tietty kaikissa syvissä vesilätäköissä ja uitti hanskoja yms. hauskaa. Nyt on sitten haalari vyötäröön asti märkä ja äitillä hermot pinnassa! Toivotaan, et ehtii kuivumaan kunnes tulee kotiin lähtemisen aika. Ihan ku esikoinen vaistois jotenkin, et äiti on tosi kankea ja kömpelö, että nyt voikin tehdä mitä vaan.. :) Hauskaa kuitenkin oli!

[color=blue] Masussa vaihtelee asentoa ja parkkeeraa pyllyä sivulta toiselle. Pää on alaspäin. Nyt on ruvennu tekee sitä, et oikeen työntää kantapäätä tai käsiä. Tuntuu, et tulee mahan läpi..iho venyy! Eilen isukkikin sanoi, et tulis ulos jo näyttämään naamansa :) Ei meinaa vieläkään uskoa, et pitäis olla tyttö tulossa.

[color=green] Aah, saatiin siskon kanssa vihdoin varattua meille molemmille samaan aikaan kampaamoajat. Pääsen ennen esikoisen synttäreitä vähän siistiytymään. Hiukset kasvanu mallista ulos ja väri on ollu jo kauan ihan kauhee! Oikeen kotiäiti lookki..Noh, nyt pääsee!! Jes! :) Ei vaan oo saanu aikaseksi tilata aikaa.

[color=blue] Ai niin tänään onkin muskari päivä esikoisella..muisti taas pätkii! Huomiseen!

Hanna*

Vierailija
18/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Sf-mitta oli 30cm, verenpaineet 106/72, hemoglobiini 138 ja painoa oli tullut 650g/viikko, yhteensä 4,2kg. Pissakin oli puhdas. Seuraava aika vasta kolmen viikon päästä. Mulla on ollut neuvolat yleensäkin tosi harvoin. Luulin, että tässä vaiheessa rupee jo olee kahden viikon välein, mut ei kai niitä sit tarvii olla kun kaikki on ok.

G: Vauvalle hankittu

- Yhdistelmävaunut + hoitolaukku

- Sitteri

- Turvakaukalo

- Pinnasänky

- Rintareppu

- Amme

- Hoitoalusta pesukoneen päälle

- Vaatteita aika paljon

- Leluja

- Syöttötuoli

- Tutteja, tuttipulloja

- Aurinkolasit

- Lakanoita, pyyhkeitä

ym. ym.

Siis tosiasiassa ei olla itse ostettu paljoa mitään, vaan saatiin nää siis mun isältä. Jos joku ei muista, niin mulla on se 2-v.pikkuveli ja siltä tulee kaikki tavarat meille. Meillä on jo sit polkupyräkin valmiina kunhan kasvaa. =) Säästetään kyllä pitkä penni. En tiedä miten selvittäisiin jos pitäisi oikeasti ostaa kaikki tavarat. Opiskelijabudejtti on tiukka.

Eipä muuta tältä erää, ajattelin käydä puhdistamaan valkoisia superstarejani. Alkaavat olla hieman kuraiset.

Tytteli-83 rv 30+5

Vierailija
19/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli streptokokkibakteeri positiivinen esikoista odottaessa ja se hoidettiin raskausaikana antibiooteilla. Sitten synnytyksessä sain antibiootin tipan kautta.

Tässäkin raskaudessa streptokokki on positiivinen, mutta en vielä saanut antibioottia siihen, koska nyt ei ole supistellut niin paljon kuin edellisellä kerralla. Heti jos suppareita tulee niin joudun sen kuurin syömään ja automaattisesti olen synnytyksessä tipassa, mikä hermittaa tosi paljon. Inhotti olla kaiken maailman letkuissa kiinni :/

Kuitenkin, turhat murheet pois. Ei se ole vaarallinen, kun hoidetaan antibiooteilla. Hoitamattomana juuri saattaa aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen ja tais olla vauvallekin jotain haittaa..

VAUVAN TARVIKKEISTA: Meillä on Mimmiltä (1v) kaikki tarpeellinen, joten mitään ei olla hommattu vielä. Turhin hankinta hänelle oli hoitopöytä, jota ei koskaan käytetty. Toivottavasti saadaan tietää sukupuoli, jos hän on poika, niin pojan vaatteita tarvitaan ja kaksosten rattaat..muuta ei tarvitse hankkia.

Jaahas, käsky kävi pois koneelta.. joten moi!!

Tuulia ja sykerö rv28+2

Vierailija
20/32 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö muka tässä alkaa jo vauvan tavaroita levitteleen??? ;) Kun on kaikki muukin levällään! En todellakaan ole mikään siivousintoilija - joskus (liian harvoin) saan jonku ihme virtapiikin ja puunaan koko huushollin lattiasta kattoon. Sitä tässä odottelen. Tosin ikkunanpesun taidan tänä vuonna jättää sinne toukokuun loppupuolelle tai kesäkuun alkuun. No, kyllähän nyt päivittäin tulee sen verran järjesteltyä, että mahtuu olemaan ja keittiössä jopa lakasen/pyyhin kostealla joka päivä, mutta se että saan imuroitua kerran viikossa on aika paljon!

Joku jutteli gradusta ja valmistumisesta. Minäkin päätin aikanaan kun esikoista odotin, että teen sen äitiyslomalla. Höpö höpö. AIkaahan ois kyllä ollut kun tuo esikoinen nukkui niin paljon (4-5 tunnin päiväunia ja yölläkin pisin pätkä aina sen 5h) mutta ei sitä vain osannut keskittyä mihinkään opiskelujuttuihin. Nythän sitten " tekasin" graduni taaperon kanssa hoitovapaalla - en suosittele kenellekään sellaista ratkaisua. Venyy ja venyy ja venyy. Mulla meni noin vuosi gradun tekemiseen. Tosin olin siinä välissä 4kk töissä jolloin en kauheasti saanut tehtyä.

Ja tavaragalluppiin:

Meillähän on esikoisen jäljiltä kaikki tarvittava jo olemassa:

- vaunut (Boran yhdistelmät joissa ratas- ja vaunuosa erikseen)

- pinnasänky

- hirveä määrä vaatteita - just viikonloppuna katsoin vain parhaat ja laitoin loput kirpputorille - silti on tyyliin 10 bodyä ja 10 potkuhousut + t-paitoja, kollareita, kietaisupaitoja (ihan ihan pienelle tosi käteviä) ymsymsyms sopivaksi katsomani määrä (= todennäköisesti liikaa)

-kestovaippoja on iso kasa valmiina odottamassa (pieniä kuorivaippoja pitää tilata lisää - möin rahapulassani esikon kuorivaipat eteenpäin)

- uutena hankin kantoliinan ja saatiin sitteri ja turvakaukalo kaveripariskunnalta (esikolla oli ikivanha kaukalo ja sitteri oli lainassa)

- tuttipulloja yms pikkusälää on - tosin pullotutit ja tutit pitää ostaa uudet

Sellasta. Ja esikkokin heräsi sopivasti

Eggis rv 31+4