Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASmurujen maanantai

10.04.2006 |

huomenta kaikille tasapuolisesti!!!

täällä taas hyvissä ajoin herätty,kun on töihin meno.

tänä aamuna jopa " pakotin" itseni syömään kunnon aamupalan ,terveellistä ja vähä rasvata(kun neuvolassa jo alkoivat luennoida mun painosta,esikoisen aikaan tuli 20kg,ja jäljellä ovat,ettei tällä kertaa tulis yhtä paljon)

vaan oikein hyvää ja voimia antavaa maanantaita!

t.toukokuunäiti 9+4

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tervetuloa kaikille marraskuun odottajille mukaan Yahoon suljetulle ja aktiiviselle keskustelupalstalle!

Seuraavasta osoitteesta löydät palstan:

http://groups.yahoo.com/group/marrasmurut06/

T E R V E T U L O A mukaan ja kaikille oikein hyvää odotuksen jatkoa!

Vierailija
2/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kirjoittamaan kuulumisia tässä välissä, kun on pieni hetki aikaa ennen lasten herättämistä. Viimeinen rutistus käynnissä jäähallilla, sitten on sekä harkat, että jääshow' t ohitse.

Ne lapset ovat ihania siellä. Heistä saa helposti hymyn irti, he ovat pyytteettömiä. Kun kumarrut sitomaan luistimet, alkaa pieni suu heti puhua unelmista, äidistä, kodista, kivasta harrastuksesta. Ei oikeastaan väliä mistä he pääsevät juttelemaan, kunhan vain voivat puhua heille tärkeistä asioista.

Vahinko, että olin koko ajan kiinni toisaalla, enkä nähnyt yhtään esitystä, en edes kenraalia lauantaina, koska piti niitä lavasteita tehdä. Mutta pienen pätkän näin; ja se näytti hienolle. Tilasin kyllä DVD:n esityksestä, jotta myös minä näkisin sen myöhemmin.

Maha kasvaa pikku hiljaa ja kumpu alavatsalla on jo selvästi isompi. Lisäksi olen saanut sellaisia pahan olon puuskia välillä, että tekisi mieli juosta vessaan ja uittaa päätään pöntössä. Minulla on kuitenkin luontainen vastenmielisyys oksentamista kohtaan, joten ei ole mitään ongelmia pidättää luonnollisia haluja. Yöks.

Nyt täytyy varmaankin mennä. Hyviä päivänjatkoja kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin hereillä...on pojan kerhopäivä ja tytön neuvola.

Jee mullaki eka neuvola huomenna, alkaa jo pikkuhiljaa jännittään :)

Oloon ollut todella hyvä, pikkuriikkistä pahoinvointia lukuunottamatta mut se on niin vähäistä et tuskin sitä enää huomaakaan.

Nopsaan on aika mennyt, sillon kun varasin neuvolan niin tuntu et siihen on ikuisuus ja nyt se onki jo huomenna!!

Mä odotan enskuutakin ku kuuta nousevaa ku pääsee alottaan remontin uuteen kotiin ja sit alkaa varmasti jo oleen kevätkin, ärsyttää toi lumi ja loska..

Joo o eipä tässä kaikummempia, hauskaa viikonalkua kaikille!!

Tuuli

Vierailija
4/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vaan ja joka päivä tuntuu, että yhä enemmän. Syynä kyllä on varmasti myös tämä kohta 3 viikon työputki. Jokapäivä ollut töitä, kun tänne ei viitsitä palkata ekstraa... Ja kun yksi on sairaana niin tietäähän sen sitten....

Omassa navassa ei mitää erikoista. Painon tunnetta ja turvotusta on vieläkin. Maha kasvaa ja ei mahdu työhousuissa enää nappi kiinni :) Täytyy soittaa ompelijalle, että saa alkaa tekemään minulle äitiyshousuja :) Kävin viikonlopun aikana uudistamassa alusvaate varastoa suuremmilla rintaliiveillä. :) Mies kyllä tykkää ;)

Nopeasti nämä raskauden oireet/ihanuudet minulla näkyy. Mites teillä muilla? Minkälaisia oireita on tässä vaiheessa raskautta ollut?

Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola lääkäri. Meinaan sen kyllä pakottamaan kuuntelemaan noita sydänääniä. :) Ultrassahan tuo sydän näkyi, mutta nyt haluan tietää, että siellä tullaan vielä mukana.

Sateista maanantaita

Heidi <3 toukka 8+4

Vierailija
5/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oli ja meni ja taas saa palata sorvin ääreen... No, tykkään kyllä työstäni, joten ei ole yhtään vastenmielistä.

Näyttää muuten vaihtelevan nuo neuvoloiden käytännöt aika paljon riippuen paikkakunnasta. -Heidi- oli jo menossa neuvolalääkärille, itselläni ei noilla viikoilla ollut ollut vielä edes sitä ekaa neuvolaa (oli rv 9+3) ja eka neuvolalääkäri on sitten 13+2 eli siihen on vielä parisen viikkoa.

Mutta eipäs tässä kai kummempia, oma olo on oikein hyvä, väsyttää toki mutta sen lisäksi ei mitään mikä menoa haittaisi! Rintaliiviostoksilla kävin minäkin viikonloppuna ja olin kyllä aivan tuskassa! Nyt muistuu mieleen ne edellisen raskauden ikävät kauppareissut, kun mielessä on selvänä, että millaiset liivit haluan (ihan sellaiset ns. tavalliset kaarituelliset, ei mitään toppauksia tai liikoja pitsihörhelöitä) ja mitään ei sitten löydy. Kaikissa kivoissa malleissa loppuu koot C-kuppiin, D-kupeissa sitten kaikki joko aivan älyttömän topattuja (häh, eikö D ole sitten tarpeeksi iso?), hirmuisia push uppeja (niin että tissit on kaulassa ja kupit niin seksyn niukat, että nännit vilkkuu ja rinnat pullahtaa ulos, kun vähän kumartaa, tosi käytännölliset näin arkipukeutumisessa) jne.

Lopulta, sovitettuani noin 10 liivejä ja mentyäni koko valikoiman katseellani läpi löytyi YHDET miellyttävät. Topatut nämäkin, mutta jostain oli pakko tinkiä. Ja liian ohuet olkaimet, kyllä saisi olla jo vähän tukevammat kuin tällaiset nirunarut, nuo rinnat kuitenkin jo painaa aika lailla. Mutta jos näillä menisi sinne seuraavaan kokoon, sitten saakin siirtyä ISOJEN tyttöjen liiveihin ja silloin valikoimat paranee huomattavasti! On tukevat olkaimet ja muutenkin hyviä perusliivejä. Toki sitä joskus on kiva ostaa hörhelöä ja pitsiä ja epämukavia (pian pois otettaviksi tarkoitettuja ;)) rintsikoita, mutta nyt kyllä tällä mammalla käytännöllisyys ajaa edelle...

No mutta tulipa vuodatus... Onko kenelläkään muulla samoja ongelmia, vai olenko yksin tällainen outolintu, joka toivoisi hyvin istuvia, tukevia ja käytännöllisä ARKIliivejä (ja jolla ei ole varaa erikoisliikkeiden hintoihin, vaan yrittää löytää sopivat Lindexin ja KappAhlin valikoimista)?. Imetysliivit on sitten taas asia erikseen, niitähän en missään nimessä tule löytämään muista kuin erikoisliikkeistä, sillä imettäjän rinnatkaan ei saa olla isommat kuin D (jos haluaa kaarituellista. Noup.

Marrastoive rv 11+1

Vierailija
6/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kai voisin jo tänne ilmottautua, kun vihdoinkin testi näytti aivan selkeästi kahta viivaa :D Ekan kerran testasin Mammaksin testillä n. 3vkoa sitten, mutta se näytti negaa ja pettymys oli tietenkin valtaisa. Aloin kuitenkin epäilemääm testin oikeellisuutta, kun tuntui, että maha oli ihan turvoksissa joka ilta ja ajoittain päivälläkin, rinnat turvonneet, eikä kuukautisista kuulunut mitään (tosin mulla on ollu tosi epäsään. kierto, että ajattelin vaan, et no nyt tulee taas joku megapitkä väli)... Mutta sitten kävin perjantaina apteekista ostamassa apteekin oman testin ja lauantaiaamulla unenpöppöröisenä testailin ja MITÄÄÄHH.... kaksi ihan selkeää punaista viivaa!! Oi, sitä iloa ja onnea tai oikeastaan ei sitä oikein osannut uskoa todeksi, kun on niin monta negatestiä takana.

Näitten sivujen vauvalaskurin perusteella meillä sitten olis la 11. marraskuuta... ja nyt soitan neuvolaan... :)

Vierailija
7/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni taas... Ja paluu arkeen alkoi :) Nop, mulla ei kauheasti vaikuta onko viikonloppu (no silloin mieskin tietenkin kotona :)) vai arki, kotona kun olen vielä hoitelemassa kuopusta...

Marrastoive kyseli rintaliivi pulmasta:

Itselläni on todellakin tiedossa nämä rintojen tukemisongelmat :) Ei erikoisesti nyt raskaana, tai ei ainakaan vielä näytä tuo rintavarustus mitenkään suuremmalta, mutta ihan yleisesti kylläkin... Itsellä normaalisti n. C-kuppi (imettäessä D-kuppi) ja ikävä kyllä ei ole rinnat enää niin kimmoisat kun nuorempana :) Ja tosiaan valikoimat... Aikoinaan löysin ihanan mallin juuri Lindexin mallistosta, jotka täyttivät kriteerit; tukevat (ts. leveähköt olkaimet ja kaksi-kolme hakasta takana), kaarituelliset, EI MISSÄÄN NIMESSÄ TOPATUT ja neutraalin väriset. Tykästyin niihin niin kovasti, että niitä tuli ostettua pari vuotta samaa mallia :) Pettymys ole järkyttävä, kun muutama kuukausi sitten kyselin myyjältä mallia ja kävi ilmi, että malli oli jotenkin uudistettu. Joo, arvatkaa oliko uudistus positiivinen?! NO EI... Nyyh... No, siiten kun alkaa rinnat pomppimaan uhkaavasti kupeistaan, ei auta muu kun lähteä maraton ostoksille YKSIN :)

Omassa voinnissa ei paljon muutoksia; väsyttää ja ällöttää :) Mutta eiköhän tässä jo voiton puolella olla! Ehkäpä jopa tuo masu olis aavistuksen pömpöllä :) Mutta se, onko se turvotusta vai vauvamasua on vielä arvoitus :)

Mukavaa maanantaipäivää kaikille!

Iltatähti rv 11+1

Vierailija
8/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei varsinkin marrastoive ja iltatähti.

Itse löysin aivan mahtavat C-kupin rintaliivit, tuollaiset EI topatut ja kaarituelliset leveillä olkaimilla Anttilasta!!! Ja maksoi vain 9,90 euroa!!!! Eli sinne vain tytöt ostoksille. Näytti olevan myös suurempia kuppikokojakin :)

Heidi <3 toukka 8+4

Vierailija
9/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita!

Yritän minäkin aktivoitua tällä palstalla, ahkerasti olen kyllä keskusteluja seurannut...

Käytiin viime keskiviikkona Femedassa katselemassa sydämenlyöntejä, kaikki hyvin siis :-)) Ylihuomenna eka neuvola! Tässä kun ensimmäistä odotetaan niin kaikki on uutta...

Rintaliiviasioista: joskus on ihan turha Anttilan tai Lindexin hyllyiltä sopivia etsiä - silloin kannattaa kääntyä Funky Ladyn tms. puoleen. Itselläni kuppikoko normaalisti DD75 / E75 - ja nyt ei nekään mahdu. Lisäksi isot rinnat on raskaat joten liivien täytyy olla todella laadukkaat!

Tänään pitäisi mennä liiviostoksille, masentaa jo valmiiksi kun tietää sen valikoiman. Sitäpaitsi niska- ja selkäsäryt lisääntyy mitä enemmän nämä tissit tästä vielä turpoaa, ei kiva.

Mukavaa odotusaikaa & toivottavasti päästään näistä etovista oloista pian!

Anyara rv 7+6

Vierailija
10/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai alkoi mukavasti. Ei yhtään väsytä, ei ole yhtään paha olo (mutta huomenna asia voi olla taas ihan toisinpäin).

Noista rintaliiveistä...

Itse olen kokoa 75B normaalisti joten uskon että mulle ei ole kovinkaan vaikea löytää sopivia liivejä. Nyt jo hieman turvonneet mutta luulen että vanhat liivit toimii vielä pitkälle. Esikoisen aikaan ei tarvinnut isompia ostaa ollenkaan. Muutamat imetysliivit ostin, mutta ne olivatkin sitten ihan turha ostos kun ei näistä *tankeista* saa mitään irti. Ei ainakaan sillon (pitkä juttu miksi ei). Nyt hiljaa mielessäni toivon että imetys onnistuisi ensi kerralla. Tunsin olevani hieman vajavainen äitinä (tiedän etten sitä ole kuitenkaan) kun en pystynyt imettämään, vaikka halua siihen olisi ollutkin.

Tällä viikolla onkin sitten vuorossa labra. IIK!

Uusi lista valmis, vanhempi poistukoon käytöstä.

Swehina rv 9+1

Vierailija
11/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättiin tytön kanssa vasta vähän ennen kymmentä. Mullahan unta tällä hetkellä riittäis vaikka vuorokauden ympäri, mutta nyt on tyttökin yleensä nukkunut ysiin tai puol kymppiin. Viime yönä sitten sairastui ja yö kun oli levoton, niin aamusta sitten uni maistui. Taitaa tällä viikolla kerhot ja ainakin tänään ulkoilut jäädä välistä. Pääsiäinen kun on edessä ja vieraita pitäis tulla, niin hyvähän se ois tervehtyä siksi.

Mietin myös noita erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla. Ekassa raskaudessa mullakin oli lääkärineuvola viikoilla 9+, nyt täällä toisella paikkakunnalla eka neuvola on vasta sitten ensi viikolla 9+6. Mutta sitten taitaa muutama viikko mennä nopeesti, kun on edessä sekä lääkärineuvola että np-u.

Lauantain ja sunnuntain oli suht virkku olo, mutta arvata saattaa, että nyt on sitten edessä väsymysviikko. Siivota kuitenkin pitäis jo viikolla, mies kun maalailee seiniä, niin ei oo siivousavuksi ja kun nuo jääkiekkopelit vie ajan illasta, niin täytyy yrittää päivällä jaksaa uurastaa. Mutta jospa ei vielä tänään.... taidan pätkiä koko urakan...

Sarafan rv 8+5

Vierailija
12/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ei yhtään paha olo? No, todellakin on! x) Söin aamupalaksi muroja ja kaikki tuli takas samaa tietä, miten ne sinne menikin. Pää on ollut pöntössö tiuhaan tänään...

Kohta ulos...

Toivottavasti en siellä oksentele.

Swehina

Vierailija
13/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivähän nyt jo on.

Omaa napaa: pahoinvointia/kuvotusta on ympäri vuorokauden. Viime yönäkin meinasin oksentaa ja pakko oli käydä juomassa vettä. =/ Esikoisesta tosiaan oksentelin ja kärsin pahoinvoinnista viikolle 22 asti... toivottavasti sama ei toistu.

Maha on turvoksissa jo. Näkyykö nopeammin, kun toista odottaa? Esikosta rupesi näkymään vasta viikoilla 12?? No eipä se haittaa, mutta ei olla vielä kerrottu kenellekään. Perjantaina olis tarkoitus.

neuvola on viikon päästä. Jännittää.... =)

Niin ja gallupeista: Liivejä ei ole vielä tarvinnut uusia hankkia. Ei ole turvoksissa rinnat vielä. Mulla on c-kuppi. Imetysliivien hankkiminen on hankalaa mulle, esikosta rinnat kasvoi 75b-95d. Että ei ihan pieni kasvupyrähdys. No onneksi rinnat jäi sentään kuppikokoa suuremmaksi ;)

Mitenkäs on, joko kuvottaa jotkut tietyt ruuat? kahvi tms... mulla ei ihan vielä, mutta selkeitä etoamismerkkejä on jo ilmassa.

Eipä muuta, kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!!

-Tahmasormi ja papu 8+2-

Vierailija
14/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta kertaa käyn samoja tuntemuksia läpi, mutta edelleen jaksaa ihmetyttää tää alkuraskauden olo.kuvottaa välillä kauheesti, välillä vähemmän, mutta kun nälkä iskee ruokahaluni on hurja!paino pysyy about paikoillaan mutta on hurjan turvonnut olo.silmissä vilistää,naama on harmaa ja tukka rasvoittuu.tuntuu että raskauden salaaminen ei kohta enää onnistu ja on pakko kertoa ainakin omille vanhemmille,tää kulahtanut look ei uppoo enää flunssana.olihan se niin että raskaus kukoistaa ja olo on mahtava keskiraskaudessa sitten...

T. kumiorava 7+3

Vierailija
15/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Tänään tuli sitten käytyä ultrassa. Siellä se pikkuinen 1,8 cm pituinen ihmisenalku uiskenteli pää alaspäin pienten raajojensa kanssa. Liikuttelikin niitä raajojaan jo. Sydämen syke näkyi hienosti. Koko vastasi viikkoja. Ruskuaispussikin siellä vielä oli eväänä :-).

Ihana tunne nyt kun on nähnyt, että siellä todella on jotain konkreettista.

Huono olo alkaa taas nostaa päätään. Huomenna pitäisi vielä kaiken lisäksi mennä töihinkin. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Minun on huomenna kerrottava tilanteestani töissä. Saa nähdä, miten käy minulle syksyksi luvatun jatkon...? En jaksa enää salaillakaan, kun tuota pahoinvointia on ihan riittämiin ja joudun sen vuoksi olemaan turhan usein pois töistä.

Etsin minäkin tänään liivejä. Kävin läpi Sokoksen ja Lindexin valikoimat. Sokoksella oli Triumphin pehmeät liivit, kokoa E 85. Ne tuntuivat ainakin päällä hyviltä, mutta jätin ne vielä toistaiseksi kauppaan. Normaali liivinkoko minulla on D85, mutta kyllä nyt saa heittää hyvästit D-kupille...on sen verran rinnat paisuneet. Täytyy käydä vielä paremmalla aikaa katsomassa valikoimia. Liivien osalta Lindex on joka tapauksessa poissuljettu. Löysin sieltä aivan ihanat äitiysfarkut, jotka sitten ostin pois kuleksimasta :-).

T. Kanelisokeri (8+2)

Vierailija
16/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen kun tyttö katsoo lastenohjelmia...

G: Liivejä ei ole vielä tarvinnut ostaa, en ole huomannut minkäänlaista kasvua rinnoissa. Tosin imetän edelleen en tiedä vaikuttaako asiaan.

No, nyt tyttö tuli viereen joten loppuu kirjoitus lyhyeen.

Pahoinvointi kummasti loppunut, yökötystä vielä esiintyy..nyt ei tule mitään tästä joten palaan myöhemmin, ilman apulaista :o)

Pikkuesteri rv8+5

Vierailija
17/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiiniahan tuo oli,mutta meinasin lentää pyllylleni kun kävin vaalla, oli tullut syksystä 7kg painoa lisää,apua. Tällaisia lukemia ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen.

Hb oli sentään 110,pelkäsin että vieläkin alhaisempi. Kaikki muu ok.

Sydänääniä ei saatu kuuluviin vaikka yritettiin.

Seuraava neuvola 14.5,silloin lääkäri.Tässä välissä sitten np-ultra.

G: omat rintaliivit mahtuvat,mutta sitten kun jaksan niin käyn ostamassa yhdet.

Takaisin ruuanlaittoon..

Jas 9+3

Vierailija
18/18 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä etomisesta vaan pääse eroon. Painoa lähtenyt 2,5kg, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen. Huomenna on eka neuvola, ihanaa! Kerron sitten kuulumiset. Sydänäänet kiinnostaa (voiko kaksi eri ääntä erottaa?) ja hemppa myös. Laitoin esitietoihin, että sektio pelottaa (ei se operaatio, vaan sen jälkeinen olotila), katsotaan jutellaanko siitä...

Maha se vaan kasvaa. Ekassa raskaudessa pieni kumpu tuli rv14 ja äitiyshousut laitoin jalkaan rv16. Luulen, ettei nytkään mitään näkyisi, jos olisi vain yksi siellä, mutta kaksosmasun takia vetäisin jo viime perjantaina äitiyshousut jalkaan. Pitäisi päästä ostamaan lisää niitä. H&M:n äitiyspaidat oli ihan kamalia kaapuja taas, huoh...

Alia ja tiku+taku rv10+0