Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopio?

10.04.2006 |

Asutko Kuopiossa tai lähiympäristössä?

Kerro millainen paikka Kuopio on, tai löytyykö lähikunnista kivoja paikkoja lapsiperhelle?

Kertokaa siis ko. paikkojen kaikki hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ikäni Kuopiossa oon asunut.. Läheltäkin jotain löytyy, mutta ovat sitten aikasta pieniä/hiljaisia paikkoja, vaikkaa matkaa ois vaan 25-40 km keskustaan (Siilinjärvi varmaan poikkeus tässä, mutta Karttula yms.noita hiljaisempia). Itse tykkään, että Kuopio on sopivankokoinen, ei siis liian iso, eikä liian pieni. Ja luontoakin löytyy. Jaah, kysy, jos haluat tietää jostain asiasta tarkemmin, mutta riippunee, mistä ootte muuttamassa yms. eli onko Kuopio teistä samalla tavoin sopiva kuin minusta..

Vierailija
2/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kuopiossa jonkun kerran, ja ukon sukulaisia asuu siellä, mutta ei sekään ole sanonut missä olisi lapsiperheelle hyviä asuin alueita. Itse on aikoinaa sunut Petosella, mutta kaikki muut varoittelevat että sinne ei pidä missään nimessä lasten kanssa lähteä.

Joku sellanen rivitalo-alue ois aikas mahtava jossa ois kävelymatkan päässä päiväkoti, leikkipuisto/ja, koulu, eskari ja ruokakauppa.

Lija-auto pysäkki josta pääsee keskustaan...

Muskari ja srk:n päiväkerhoon pääsisi jonnekkin suunnalle?

Särkilahtea, Puijonlaksoa ja Päivärantaa joku ehdotteli...?

Olisi kiva jos kerralla löytyisi mukava asuinpaikka ettei tarvitse olla kohta muuttamassa. Tässä on vuoden aikana saanut muuttaa jo ihan riittävästi.

Olen itse kotoisin pieneltä paikkakunnalta jossa kaikki palvelut ovat 2km. säteellä, eli kävellen pääsee sukkelaan joka paikkaan.

Tietysti erikoisemmat pitää hankkia lähikaupungeista, mutta ompahan se " ostosmatkan" oma jännitys...

Tässä pitäisi alkaa pukkailla asunto-hakemuksia ympäriinsä, mutta kun ei tiedä minnepäin uskaltaa lähetä ettei tule ikävää yllätystä..

Kiitos jos voisit kertoa lisää lapsiperheen näkövinkkelistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on asuttu yhden - kohta kahden - lapsen kanssa Petosella, ja viihdytty on, MUTTA.. täällä ei kannata mennä ainakaan kaupungin vuokra-asuntoon (ehkä osa rauhallisia, mutta yleensä kai kaikkea muutakin löytyy..). Meillä on rivari lähellä palveluja täällä (alle 1 km), ja silti hyvin rauhallista. Kaunpunkiin on tosin matkaa. Puijonlaakso ois kiva, mutta rivarit siellä kalliita... ja vanhoja.. Eli sitten kerrostaloon (ja nekin vanhoja). Päivärantaa en itse ekana suosittelisi, enkä Neulamäkeä, mutta Niirala, Särkilahti, ja keskustan lähellä olevat paikat ovat varmasti kivoja. Petonen eroaa mielestäni näistä sillä, että on kuin pieni oma kaupunginsa. Keskustaan pääsee bussillakin melko nopsaan (meiltä noin 15-20 min). Hmm.. kysele vaan lisää, jos tulee jotain, tässä taas jotain..

Vierailija
4/4 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni Kuopion seudulla ja sinne paluumuutosta haaveilen - tosin haaveeksi taitaa jäädäkin.

Minusta mukava pientaloalue on Vuorela, se on kyllä teknisesti Siilinjärven kunnan puolella, mutta ' henkisesti' minusta lähempänä Kuopiota kuin Siilinjärveä. Oma kokemukseni alueesta on kyllä 80-luvulta.

Tosi kiva alue kävelymatkan päässä keskustasta on Niirala vanhoine rintamiestaloineen, Kuopion upein puistoalue Valkeisenlampi on siinä lähellä. Kuopion ' eliittialue' on Rönönsaari, mutta siellä asuntojen hinnat ovatkin jo pääkaupunkiseuden tasoa, eikä ole palveluja. Tällä hetkellä uusi rakentaminen keskittyy Saaristokaupunkiin, Kuopion kaupungin nettisivuilla on siitä tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän