Sosiaali- ja terveysalalla olevat! Millaiset asiakkaat ärsyttävät/harmittavat?
Kommentit (10)
- sellaiset, jotka eivät kuuntele
- sellaiset, jotka eivät noudata heille annettuja ohjeita
- sellaiset vanhemmat, jotka laiminlyövät lastensa hyvinvointia/terveyttä
Haluaako ap yksityiskohtaisempia esimerkkejä?
Sellaiset jotka puhuu lapselle tädistä/sedästä, eikä oikealla ammattinimikkeellä. :)
Sosiaalialalla tapaat paljon hankalia ja yhteistyökyvyttömiä ihmisiä joiden kanssa vain on tultava toimeen.
Niin, ja sitten on ne asiakkaatkin.
Joskus harmittaa sellaiset, jotka tulevat ajanvarauksella paikalle, mutta eivät ole noudattaneet ohjeita, vaikka tiesivät niistä ja ovat muutenkin täysin yhteistyökyvyttömiä. Miksi he edes ovat vaivautuneet tulemaan, kun kaikki on "ihan sama, ei kiinnosta".
-kyseenalaistaa kaikki asianmukaiset toimintakäytännöt ilman perusteita, luulee tietävänsä kaiken, vaikka ei tiedä ( aina ennen on saanut näin ja näin ). Joo, ja kun tasan tarkkaan tiedät ettei asia ole näin. Jos on tehnyt kyseistä työtä samassa yksikössä 20 vuotta, niin kuulen tietäväni ettei asia nyt mene niinkuin sinä tässä väität...
-syyttää yhteiskuntaa ja sotea kaikesta, mikä on itse asiassa yksilön ihan oma vika ( ei uusita reseptejä ajoissa ja sitten syytetään yhteiskuntaa kun lääkkeet yllättäen loppuu)
-yksityisen ja julkisen sektorin vertailu. No sen takiahan maksat yksityislääkäristä, että saat sinne ajan ja pääset hoidattamaan pikkuvaivojasi nopeasi. Et voi olettaa, että julkisella sektorilla asia hoituu yhtä nopeasti jos vaivasi ei ole mitenkään kiireellinen ja aulassa on 100 sinua sairaampaa ihmistä samaan aikaan ja kaksi lääkäriä. Yksityislääkärillä ei ole velvollisuutta hoitaa koko väestöä, jos ajat on loppu ne on. Julkisella hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä kaikki
-google-diagnoosit, joissa ei ole päätä eikä häntää. Itselle on tehty jo valmis hoitosuunnitelma magneettitutkimuksineen kaikkineen, mitä nyt pitäisi vähän vielä lähetettä jostain saada. Aivan...
-rokotuskriitikot (ei tarvine perustella)
Ärsyttää ne jotka tulee paljon myöhässä.
Ja sitten ne, jotka vaativat ja vaativat minulta asioita, joita minulla ei ole oikeutta tehdä (esim. hoitajalta vaativat kahden viikon sairauslomaa tms) eivätkä usko, kun sanon että lain mukaan minun ammatissa ei saa tehdä asioita joita pyydät.
Up