Moni kommunistperheen lapsi 1970 luvulta syö vieläkin makkarakeittoa ja uunimakkaraa
ja sitä ruskeaa kastiketta ja perunoita, leipää vähän päälle
hernekeittoa
sitten luksuspäivänä on makaroonilaatikkoa
makkara eli kikkelikeitto on normaalia ja uunimakkara
peritty omilta vanhemmilta vaikka olisi rahaa ja töitä syödä paremmin
itse akateemisen perheen lapsena ja työttömänä söin juuri kanttarelli - joku muu sieni keittoa jossa sulatejuustoa, porkkanaa ja pakastekasviksia, valkosipulia sekä naudan paistilihaa + kananmunia - tai oisko ollut hirvenlihaa jopa en erottanut kun olin vohkinut lihat vanhempien pakkasesta
tällaista maanantaisin
en voisi kuvetellakaan että söisin makkaraa vaikka rahaa ei oikein olekaan
toki mutsini oli niin hyvä kokkki että nyt hänen kuoltua isä valittelee että kun ei missään ole hyviä ruokia enää, kaikki valmisruoak on pahaa ja ei ole sienikeittoja eikä paisteja ja muuta herkkua joka päivä, itse ei hän osaa keitellä mitään, mulla se jäänyt vereen tuo kulinarismi
ois tietty kiva tehdä itse nuo rahat eikä hakee sossusta tukia, mutta ei tiedä mihin menisi duuniin, kun ei kehta raksallekaan
ikää 45v, mies
Kommentit (24)
Tämä demarivanhempien punaviherhippikommari diggaa ihan ryssäruuista:
borssista, seljankoista(kala, sieni), blineistä, suolakurkuista, kaalipiirakasta, salad olivieristä, turkkiin kätketystä sillistä, rahkaletuista.... Vieläpä itte tehden.
Tietysti salaiset lapsuudentraumat pukkaavat joskus päälle ja on pakko tehdä kesäkeittoa, makkarasoppaa, hernekeittoa, pannukakkua, uunilahnaa, lihapullia, mannapuuroa, karjalanpiirakoita, paistettuja silakoita, uunijuustoa, korvapuusteja...
Sitten kun sisäinen wt:yteyni laantuu, niin korjaan häpeääni ranskalaisen, italialaisen, balkanilaisen tai lähi-itäläisen keittiön hienostuneemmilla herkulla.
Mutta niin USA - vastainen olen, etten milloinkaan tee juustokakkuja, kurpitsapiiraita tai brownieita - sillä niistä en pidä.
mistähän olet tuollaisen kikkelikeiton keksinyt? heilutteleeko ap;n mies kikkeliiän keitossa ennen kuin alatte syömään?
Meillä syötiin kotona nälkäpäivänä makkarakeittoa :0. Se oli vanhempieni käsitys heikkolaatuisesta ja halvasta ravinnosta. Muistan aina ne kerrat, kun isä jäi viimeisenä pöytään ja laittoi makkarat laskiin.
Hoetaanhan täällä ihan säännöllisesti sitä 'wt'-lyhennettäkin...