Moni kommunistperheen lapsi 1970 luvulta syö vieläkin makkarakeittoa ja uunimakkaraa
ja sitä ruskeaa kastiketta ja perunoita, leipää vähän päälle
hernekeittoa
sitten luksuspäivänä on makaroonilaatikkoa
makkara eli kikkelikeitto on normaalia ja uunimakkara
peritty omilta vanhemmilta vaikka olisi rahaa ja töitä syödä paremmin
itse akateemisen perheen lapsena ja työttömänä söin juuri kanttarelli - joku muu sieni keittoa jossa sulatejuustoa, porkkanaa ja pakastekasviksia, valkosipulia sekä naudan paistilihaa + kananmunia - tai oisko ollut hirvenlihaa jopa en erottanut kun olin vohkinut lihat vanhempien pakkasesta
tällaista maanantaisin
en voisi kuvetellakaan että söisin makkaraa vaikka rahaa ei oikein olekaan
toki mutsini oli niin hyvä kokkki että nyt hänen kuoltua isä valittelee että kun ei missään ole hyviä ruokia enää, kaikki valmisruoak on pahaa ja ei ole sienikeittoja eikä paisteja ja muuta herkkua joka päivä, itse ei hän osaa keitellä mitään, mulla se jäänyt vereen tuo kulinarismi
ois tietty kiva tehdä itse nuo rahat eikä hakee sossusta tukia, mutta ei tiedä mihin menisi duuniin, kun ei kehta raksallekaan
ikää 45v, mies
Kommentit (24)
tänään otin vähän arkisemmin eli söin tuossa paistettua broilerin leikettä + kanttarelleja ja kermaa päälle + riisiä ja päälle muutama slice mangoa
ihan jees perusmöttöä, on tää työttömän arki sitten tylsää
Tämä kommari veti tänään lounaaksi kaalilaatikkoa puolukkahillolla. Tai äänestän siis sdp:ta. Hyvää ja halpaa itse tehtynä.
tarkoitatko vasemmistoa äänestäneiden duunareiden lapsi, ei suomessa ole koskaan kommareita ollutkaan, mitä se sana oikeesti edes tarkottaa, nykyään tuntuu kaikki olevan "kommareita" jotka ei oikeistoa äänestä.
Ehkä 70-luvulla oli jotain taistolaisia mitä ne oli hihhuleita, mutta turha yleistää niitä vas ja dem äänestäjiksi.
Lopettakaa se kommunismin hokeminen, se vain lisää oikeiston suosiota, ihmiset on niin tonttuja.
Nikkarin vuoka on uusi avokadopasta. Olet ihan ulalla.
Ja millainen yli nelikymppinen mies vohkii hirvenlihaa vanhempiensa jääkaapista/pakastimesta? Repesin ääneen.
Missä vaiheessa hirvenliha on muuten muuttunut tyylikkääksi? Hirvenliha kuuluu ottaa kiitellen vastaan jahtiporukalta, tunkea pakkaseen kahdeksi vuodeksi ja syöttää sitten koiralle tai heittää roskiin.
Tosi mielenkiintoinen elämäntyyli sinulla. En ikinä ole ollut niin pulassa, että nyysisin hirvenlihaa vanhemmilta. Ja kantarellit, missä vaiheessa nekin ovat muuttuneet leveilyn aiheeksi? Sieniä on metsä pullollaan, ikäni olen sienestänyt. Sienet ovat arkiruokaa. Tosi kulinaristi-äiti sinulla.
Kyllä huomaa, että olet sinkku.
Mun isä oli kommari, mutta kikkelikeittoa ei meillä syöty ikinä, vasta itse aikuisena oon sitä oppinut tekemään. Ja se on meillä suosikkisoppa! Mutsin mielestä siskonmakkaroiden puristelu on sotkuista hommaa.
Njoo meillä on varaa syödä ihan laadukkaasti, mutta on muutama ruoka jota mun vaan täytyy saada tehdä aika ajoin. Siskonmakkarakeitto ja keitinperunat valkoisella kananmunakastikkeella. Mies on Pohjois-Pohjanmaalta, häneltä opin rössypotun salat ja se on vaan niin hyvää. Ja ei olla kommareita :D
Tää ei oo kyllä sitä eilistä yhtään parempi.
..ja ovat hoikkia ja toimintakykyisiä, moni yhteiskunnallisesti valveutunut.
Mikä on sun ongelma?
Kommunistien lapset perheineen siis jonottavat noihin roskaruokaloihin?
Enemmän niitä on kyllä kasvisravintoloissa.
Eikös punavihermädättäjäituhipit syö niitä ituja?
Minä söin Äityliinin maksamakkarakeittoa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Huomenna teen herne-maissi-paprikakiisseliä kana- tai silliliemeen.
Vanhempani äänestivät 1970-luvulla Liberaalista Kansanpuoluetta, nyttemmin jo puoluekartalta kadonnutta.
Turpa kiinni faggot. perunamuusi ja uunimakkara on hyvää.
Kommunistit sitten olivat kovin keskiluokkaisia296 ainakin täällä ja työläiset sitten eivät innostuneet kulttuurista vaan Spedet ja Päätalot innosti enemmän.
Hyvän ruuan ystävä kirjoitti:
Minä söin Äityliinin maksamakkarakeittoa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Huomenna teen herne-maissi-paprikakiisseliä kana- tai silliliemeen.
Vanhempani äänestivät 1970-luvulla Liberaalista Kansanpuoluetta, nyttemmin jo puoluekartalta kadonnutta.
Hassu sattuma, minunkin vanhempani äänestivät LKP:tä. Sitä pidettiin vähän omituisena, kun asuttiin Konalassa.
En ole ikinä syönyt maksamakkarakeittoa enkä tuota kiisseliäkään. Meillä syötiin kesäkeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, kanaviillokkia, tillilihaa, pinaattilettuja, maksapihvejä ja joskus sunnuntaisin tirripaistia puolukkahillon kera. Aamuisin oli aina joko kaura- tai ruispuuroa, sunnuntaisin aika usein vispipuuroa.
Nyt olen 54-vuotias ja painan 82 kg. Nuo ajat säilyvät muistoissan elämäni loppuun saakka.
Kommarikamerillani Brjörnillä on kyllä hyvät eväät.
Ap on tyypillinen kokkare. Varastaa ruuatkin vanhempiensa kaapista. Sillä lailla.
1980 luvulla jos oli koulussa jollain pojalla punainen paita, se haukuttiin heti kommariksi
itsellä oli siniset verkkarit aina pääällä ala-asteella
ja kun tuli vappumarssi, naapurin kapitalistiperheen pojan kanssa mentiin marssin tien reunukselle huutamaan "kommarit alas kommarit alas!"
kommarit merkkasi mulle kai eniten jotain Jumalan-kieltäjää
No ae että olette niiin yläluokkaisia..