Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näläntunteen kestäminen

maitorasva
13.11.2017 |

Kestättekö nälkää? tuntuu että nykyään joka välissä pitää mussuttaa keksiä,vähän leipää, pala kakkua.
Tämä tullu huomattua töissä missä suurin osa aina syö jotain jokaisella tauolla.

Sanomattakin selvää että nämä kaikki tuhdissa kunnossa. Diabetes ei ole syy syödä kakkupalaa pari kerta päivässä yms....

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestän. Ei pidä syödä, jos ei ole nälkä.

Vierailija
2/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näläntunnetta kyllä kestän, mutta yleensä minulle iskee vapina ja heikotus ennen kuin ehdin edes tuntea nälkää, ja sitä ei todellakaan kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties sunkin pitäisi syödä useammin, ettei tarvitsisi nälissään muiden syömisiä kommentoida täällä

Vierailija
4/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän hyvin, mutta harvoin tulee oikein sellainen kaamea vatsaa kurniva näläntunne. Syön kahdesti päivässä, lounaan ja päivällisen. Paljon kasviksia, lihaa kohtuullisesti ja paljon rasvaa. Joskus jos lounaalla on tullut syötyä liian vähän, niin ennen päivällistä on jo kunnon nälkä. Kestän kyllä oikein hyvin tämän nälän tunteen, se on ihan tervettä.

Vierailija
5/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään kukaan kestä. Kaikki on niin herkkiä, että heti vapisuttaa ja pyörryttää jos ei saa sitä proteiinipatukkaa tunnin syömättömyyden jälkeen. Kumma kun ennen pystyttiin tekemään jopa raskasta fyysistä työtä ilman proteiinipatukoita.

Vierailija
6/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitorasva kirjoitti:

Kestättekö nälkää? tuntuu että nykyään joka välissä pitää mussuttaa keksiä,vähän leipää, pala kakkua.

Tämä tullu huomattua töissä missä suurin osa aina syö jotain jokaisella tauolla.

Sanomattakin selvää että nämä kaikki tuhdissa kunnossa. Diabetes ei ole syy syödä kakkupalaa pari kerta päivässä yms....

Erityisesti monet naiset näykkivät pitkin päivää välipaloja. Jugurttia, rahkaa, hedelmän, patukan, leivän tms. Heillä tuntuu olevan useimmiten kiljuva nälkä.

Vierailija
7/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näläntunnetta kyllä kestän, mutta yleensä minulle iskee vapina ja heikotus ennen kuin ehdin edes tuntea nälkää, ja sitä ei todellakaan kestä.

Se taas johtuu verensokerin heittelystä, joka korjaantuu syömisiä muuttamalla.

Vierailija
8/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan mitenkään nauti siitä, että joudun syömään usein, ettei tule huono olo, päinvastoin, v*tuttaa kun pitää syödä niin monta kertaa päivässä. Takuulla enemmän kuin sinua ärsyttää se muiden syöminen.

Vierailija
9/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maitorasva kirjoitti:

Erityisesti monet naiset näykkivät pitkin päivää välipaloja. Jugurttia, rahkaa, hedelmän, patukan, leivän tms. Heillä tuntuu olevan useimmiten kiljuva nälkä.

Ja verensokeri menee vuoristorataa koko päivän :)

Vierailija
10/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan mitenkään nauti siitä, että joudun syömään usein, ettei tule huono olo, päinvastoin, v*tuttaa kun pitää syödä niin monta kertaa päivässä. Takuulla enemmän kuin sinua ärsyttää se muiden syöminen.

Mitä sä sitten syöt, että sulla tulee huono olo jos et jatkuvasti ole syömässä? Kiinnostaa tietää. Vai onko sulla jokin sairaus joka tätä edellyttää?

Vierailija
11/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää on aina näin, että jos joku kertoo syövänsä vain muutaman aterian päivässä, ei välipaloja, ja voi näin tekemällä hyvin ja kestää nälkää, niin se on jotenkin huono ja väärin? Sitten jos joku kertoo syövänsä monta kertaa päivässä, koska sehän on todistetusti terveellistä ja vain niin voi voida hyvin, niin tätä ylistetään.

Mä ainakin ymmärrän että joku voi oikeasti voida hyvin ainoastaan niin, että syö jatkuvasti välipaloja ja pieniä aterioita. Ymmärrän myös että joku toinen voi hyvin syömällä harvemmin.

Vierailija
12/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ruokaohjeet joiden mukaan pitää syödä vähintään kolmen tunnin välein, eikä yölläkään paasto saa venyä mielellään yli yhdeksän tunnin. Eli töissä jos olisin niin jotain pitäisi syödä suunnilleen joka tauolla. Ei tietenkään kakkua, mutta jotain välipalaa. Onhan se ärsyttävää joutua kokoajan mietimään syömistä mutta ei voi mitään.

Vierailija
13/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän hyvin. Muutenkin syön vuorokaudessa vain 8 tunnin "syömisikkunan" aikana, tämä on ns. 16:8 pätkäpaasto. Lounas klo 13, välipala klo 17, päivällinen klo 21. Muuna aikana vain vettä ja mustaa kahvia. Ei ole nälkä missään välissä, kroppa menee paastotilaan sujuvasti syömättömänä aikana.

Jos joskus en ehdi lounaalle, klo 14-15 aikaan tulee pieniä näläntunteita, sellaisia kouraisuja mahassa. Mutta jos en ehdi syödä niin en syö, eikä siitä sen huonompi olo tule. Se nälkäkouristelukin menee ohi joko mustalla kahvilla tai ihan itsestään kun vaan sanoo kropalleen että ei, ruokaa ei nyt tule ennen kuin kotona illalla.

Vierailija
14/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten pitää paikkansa. Itselleni tulee nimenomaan näläntunne jos jokin, en voi sanoa kokeneeni mitään vapinaa tai suoranaista heikotusta. Joskus kun on syönyt huonosti/liian vähän, niin saattaa tulla sellainen voimaton ja kiukkuinen olo sen nälän lisäksi. Ei kuitenkaan mitään mitä en kestäisi.

Vierailija
15/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne nälkää jos teen samalla jotain. Unohtaa ihan syödä ja yleensä vasta illalla (jos silloinkaan) tajuaa ettei ole syönyt mitään.

Sikäli huono asia kun diabetes ja verensokeri laskee sitten tietenkin matalalle.

Vierailija
16/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten pitää paikkansa. Itselleni tulee nimenomaan näläntunne jos jokin, en voi sanoa kokeneeni mitään vapinaa tai suoranaista heikotusta. Joskus kun on syönyt huonosti/liian vähän, niin saattaa tulla sellainen voimaton ja kiukkuinen olo sen nälän lisäksi. Ei kuitenkaan mitään mitä en kestäisi.

Ihmiset ovat erilaisia. Itse taas en ole koskaan kokenut mitään vatsassa tuntuvaa näläntunnetta, ja minulle onkin melkoinen mysteeri mistä ihmiset näissä keskusteluissa puhuvat. Nimenomaan se heikotus kertoo minulle, että on "nälkä", jos en sitä ennen huomaa syödä.

Vierailija
17/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ruokaohjeet joiden mukaan pitää syödä vähintään kolmen tunnin välein, eikä yölläkään paasto saa venyä mielellään yli yhdeksän tunnin. Eli töissä jos olisin niin jotain pitäisi syödä suunnilleen joka tauolla. Ei tietenkään kakkua, mutta jotain välipalaa. Onhan se ärsyttävää joutua kokoajan mietimään syömistä mutta ei voi mitään.

Päättääkö joku ulkopuolinen sinun syömisistä? Miksi et itse päätä?

Vierailija
18/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin tyhmä? Eiköhän tuo kirjoittaja ole saanut ohjeet ihan lääkäriltä.

Eiku niin, olisihan se kamalaa, jos joku ulkopuolinen päättäisi lääkityksestäni! Minä itse päätän mitä lääkkeitä otan ja milloin!

Vierailija
19/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä voin joskus herätä kesken unien ja ennen kuin saa energiaa on turha haaveillakaan uudelleen nukahtamisesta. Toisaalta mielenkiintoinen tekemisen vuoksi syöminen voi jäädä niin pitkäksi aikaa, että verensokerin laskemisen vuoksi tuntee heikkoutta.

Vierailija
20/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin tyhmä? Eiköhän tuo kirjoittaja ole saanut ohjeet ihan lääkäriltä.

Eiku niin, olisihan se kamalaa, jos joku ulkopuolinen päättäisi lääkityksestäni! Minä itse päätän mitä lääkkeitä otan ja milloin!

Ai niin, eipä tullut taas mieleen, että lääkärihän se on jumalasta seuraava :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän