Eksä pyrkii takaisin, mitä teen?
Sain sydäntä koskettavan sähköpostiviestin ensimmäiseltä aviomieheltäni, joka hylkäsi minut nuorena toisen naisen vuoksi. "Haluan pyytää anteeksi sen nuoren miehen puolesta, joka kerran olin."
Olen itse eronnut toisesta avioliitostani. Eksä on tullut kolmannen vaimonsa jättämäksi. Olemme siis molemmat vapaita... mutta yli 70-vuotiaita.
Miehellä on useita sairauksia, mm. diabetes ja sydämentahdistin asennettu. Itse olen hyväkuntoinen.
Taloudellinen asemani on vakaa, omistusasunto ja riittävän hyvä eläke.
Asunossani olisi hyvin tilaa lasten muutetua omilleen jo vuosia sitten. Mies kertoo pystyvänsä auttelemaan pienissä omakotitalon töissä sairauksistaan huolimatta.
Ihmettelen, miksi tällainen yhteydenotto melkein puolen vuosisadan takaa.
Kommentit (12)
Kuulostaa siltä, että asunto ja rahat ovat menneet.
Voihan hän oikeastikin haluta pyytää anteeksi. Eihän se tarkoita, että hän olisi muuttamassa sinun kanssasi yhteen. Miksi ette vaikka kävisi kahvilla, ja jos on mukavaa niin näette silloin tällöin (jos siis ajatus sinusta tuntuu luentevalta)?
Omaishoitajaa ukkeli kaipailee. Tulisi luoksesi asumaan ja maksuksi riittäisi pikku nikkarointi.
Omahan on asiasi, mutta minä en vastaisi mitään. En todellakaan ottaisi jotain sairasta miestä luokseni riippakiveksi loisimaan. Eroon et enää pääse.
Otsikko ja teksti ei täsmää. Aloituksesta ei tule mitenkään ilmi se, että mies olisi pyrkimässä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ja teksti ei täsmää. Aloituksesta ei tule mitenkään ilmi se, että mies olisi pyrkimässä takaisin.
Takaisin pyrkiminen onkin vain oma arvaukseni. Mies kertoo sähköpostiviestissä monen läheisensä kuolleen ja lastensa asuvan kaukana Helsingistä. Vaikuttaa yksinäiseltä.
Vastasin lyhyesti kertomalla omat kuulumiseni. Sain vastaukseksi parin liuskan verran muisteluita lyhyen yhdessäolomme ajalta ja liitteenä meistä pari valokuvaa, joita en ollut koskaan aikaisemmin edes nähnyt.
Varmaan täytyy kiittää valokuvista, mutta muun viestittelyn jatkamisen kanssa emmin. Asun itsekin kaukana Helsingistä, joten en ole aikeissa lähteä tapaamaan.
Voittehan olla tuttavia ja vaihtaa kuulumisia toistaiseksi? Luultavasti hän on yksinäinen ja lisäksi hakee ennemminkin jotain synninpäästöä. Sairauksilla ei varmaan ole merkitystä, jos vain kirjoittelette silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että asunto ja rahat ovat menneet.
Kolme naista lähtenyt. Eiköhän jokainen ole ottanut oman osuuden joka liitosta. Kyllä se tilin kuivaksi vetää ja ehkä myös asunnon.
Jos olisitte nuorempia, sanoisin heti, että unohda koko juttu. Älä nytkään ainakaan asumaan ota, mutta voittehan tapailla, jos se molemmista tuntuu hyvältä.
Koska olet helposti hyväksikäytettävä hölmö. Kelpaat siinä vaiheessa kun mies ei kelpaa kellekkään muulle. Melkein jo luulit että oikeasti katuu lähtöään koska kaipaat ihailua. Älä nyt tuohon ansaa putoa. Vähän kritiikkiä kiitos.
NATO lankaa tontin ympäri, liiketunnistimella toimivat valonheittimet ja hirvikivääri
Pyypyy kiinnostaa aina