Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näläntunteen kestäminen

maitorasva
13.11.2017 |

Kestättekö nälkää? tuntuu että nykyään joka välissä pitää mussuttaa keksiä,vähän leipää, pala kakkua.
Tämä tullu huomattua töissä missä suurin osa aina syö jotain jokaisella tauolla.

Sanomattakin selvää että nämä kaikki tuhdissa kunnossa. Diabetes ei ole syy syödä kakkupalaa pari kerta päivässä yms....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ruokaohjeet joiden mukaan pitää syödä vähintään kolmen tunnin välein, eikä yölläkään paasto saa venyä mielellään yli yhdeksän tunnin. Eli töissä jos olisin niin jotain pitäisi syödä suunnilleen joka tauolla. Ei tietenkään kakkua, mutta jotain välipalaa. Onhan se ärsyttävää joutua kokoajan mietimään syömistä mutta ei voi mitään.

Päättääkö joku ulkopuolinen sinun syömisistä? Miksi et itse päätä?

Oikeastaan sisäpuolinen, tunnen jonkinlaista vastuuta sisälläni kasvavasta vauvasta. Ja jos ruokavaliolla pystyn välttämään insuliinipiikit niin olen valmis hetken kärsimään säännöllisestä ruokailusta.

Vierailija
22/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ruokaohjeet joiden mukaan pitää syödä vähintään kolmen tunnin välein, eikä yölläkään paasto saa venyä mielellään yli yhdeksän tunnin. Eli töissä jos olisin niin jotain pitäisi syödä suunnilleen joka tauolla. Ei tietenkään kakkua, mutta jotain välipalaa. Onhan se ärsyttävää joutua kokoajan mietimään syömistä mutta ei voi mitään.

Oletko jotenkin tyhmä? Eiköhän tuo kirjoittaja ole saanut ohjeet ihan lääkäriltä.

Eiku niin, olisihan se kamalaa, jos joku ulkopuolinen päättäisi lääkityksestäni! Minä itse päätän mitä lääkkeitä otan ja milloin!

Ai niin, eipä tullut taas mieleen, että lääkärihän se on jumalasta seuraava :D

Sinulla on ilmeisesti jokin periaate, että KUKAAN ei päätä mitään sinun puolestasi, ei vaikka jonkun toisen antamat ohjeet parantaisivat oloasi. Ei kai niitä lääkärin ohjeita ole pakko noudattaa, jos ne eivät auta, mutta missä tuo lainaamasi kirjoittaja sanoi, että ne eivät auta? Mutta ai niin, ei SAA syödä noin usein, kun sinua ärsyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan sisäpuolinen, tunnen jonkinlaista vastuuta sisälläni kasvavasta vauvasta. Ja jos ruokavaliolla pystyn välttämään insuliinipiikit niin olen valmis hetken kärsimään säännöllisestä ruokailusta.

Ok, älä silti sekoita säännöllistä syömistä usein syömiseen. Säännöllisesti voi syödä, vaikka ruokailisi harvoin.  Mutta onnea odotukseen ja syö hyvin :)

Vierailija
24/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näläntunne tuttu.

Naisilla tuntuu tuo syöminen olevan harvinaisen hyvin hukassa. Ei syödä KUNNON ateroita ja tarpeeksi proteiinia. Jollain salaatilla ja muulla liian kevyellä kituutellaan, illalla toki menee Fazerin suklaalevy kokonaan.

Vierailija
25/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempaakin tekemistä kuin kytätä muiden painoja ja syömisiä. 

Itse syön 5 kertaa päivässä: aamiainen, aamupäivällä välipala koska syön lounaan yleensä myöhään (n.14-15 maissa), kotiin tultua pieni välipala ja ilta-ateria joka on yleensä kevyt. Ei ole enää nälkä kun on aiemmin syönyt hyvin. Kun verensokeri pysyy tasaisena, ei myöskään tee mieli napostella eivätkä herkut himota.

Työpäivän aikana syön siis "joka tauolla" kun nuo välipalat syödään sinä aikana. Tällainen aamupainotteinen ruokarytmi on minulle paras. 

Ylipainoa kyllä on, mutta kiloni olen kerryttänyt ennen kun siirryin tähän malliin. Siihen aikaan kun lihoin, kuittasin usein aamiaisen kahvilla ja jollain omenalla, koitin syödä kevyen lounaan...ja illalla oli aivan hirveä heikotusnälkä. Nyt painoni on ollut jo muutaman vuoden hitaassa laskussa. Niin että kyllä huvittaisi kaltaisesi kyylä joka katsoisi taukosyömisiäni ja miettisi sitten että on se lihava kun kehtaa syödä ravintonsa päiväsaikaan...

Vierailija
26/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempaakin tekemistä kuin kytätä muiden painoja ja syömisiä. 

Itse syön 5 kertaa päivässä: aamiainen, aamupäivällä välipala koska syön lounaan yleensä myöhään (n.14-15 maissa), kotiin tultua pieni välipala ja ilta-ateria joka on yleensä kevyt. Ei ole enää nälkä kun on aiemmin syönyt hyvin. Kun verensokeri pysyy tasaisena, ei myöskään tee mieli napostella eivätkä herkut himota.

Työpäivän aikana syön siis "joka tauolla" kun nuo välipalat syödään sinä aikana. Tällainen aamupainotteinen ruokarytmi on minulle paras. 

Ylipainoa kyllä on, mutta kiloni olen kerryttänyt ennen kun siirryin tähän malliin. Siihen aikaan kun lihoin, kuittasin usein aamiaisen kahvilla ja jollain omenalla, koitin syödä kevyen lounaan...ja illalla oli aivan hirveä heikotusnälkä. Nyt painoni on ollut jo muutaman vuoden hitaassa laskussa. Niin että kyllä huvittaisi kaltaisesi kyylä joka katsoisi taukosyömisiäni ja miettisi sitten että on se lihava kun kehtaa syödä ravintonsa päiväsaikaan...

Minä en ole aloittaja mutta mitä ihmettä sä sekoilet? Sinusta on tullut ylipainoinen kun olet syönyt epäsäännöllisesti, huonoa ravintoa ja mässäilly illalla. Kukaan ei tässä ketjussa ole kehottanut noin tekemään, on varmasti epäterveellistä.

Vierailija
27/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloittaja sama tyyppi, joka vaahtoaa palstalla siitä, miten kamalaa on, kun toiset kantavat vesipulloa mukana?

Vierailija
28/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin tyhmä? Eiköhän tuo kirjoittaja ole saanut ohjeet ihan lääkäriltä.

Eiku niin, olisihan se kamalaa, jos joku ulkopuolinen päättäisi lääkityksestäni! Minä itse päätän mitä lääkkeitä otan ja milloin!

Sinulla on ilmeisesti jokin periaate, että KUKAAN ei päätä mitään sinun puolestasi, ei vaikka jonkun toisen antamat ohjeet parantaisivat oloasi. Ei kai niitä lääkärin ohjeita ole pakko noudattaa, jos ne eivät auta, mutta missä tuo lainaamasi kirjoittaja sanoi, että ne eivät auta? Mutta ai niin, ei SAA syödä noin usein, kun sinua ärsyttää...

Syömisestähän tässä oli kyse, ei muusta. Ja todella, osaan ihan itse päättää omat syömiseni, jopa paremmin kuin lääkäri, minähän oman kroppani tunnen ja tiedän millä syömisellä se voi hyvin.

Vierailija
29/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisestähän tässä oli kyse, ei muusta. Ja todella, osaan ihan itse päättää omat syömiseni, jopa paremmin kuin lääkäri, minähän oman kroppani tunnen ja tiedän millä syömisellä se voi hyvin.

Sama täällä, osaan itse päättää millaisella syömisellä voin hyvin, siksipä ei kiinnostakaan kenenkään palstahullun pahastumiset ruokailurytmini vuoksi.

Vierailija
30/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ja mun oman kokemuksen mukaan on olemassa kahdenlaista nälkätuntemusta. Silloin kun söin hiilarivoittoisesti, suurin piirtein kuten thl opastaa (paino sanoilla suurin piirtein, sillä eihän sitä pysty kukaan täydellisesti noudattamaan, koska se vaan ei toimi vaikka kovasti niin luulotellaan), mun ateriaa edeltävä nälkä oli todella inhottava tunne. Piti syödä monta kertaa päivässä jotain ja se "jotain" ei aina ollut kovinkaan järkevää. Helposti sortui kaikkeen todella huonoon, että vaan sai sen ihnottavan nälkätuntemuksen pois.

Sitten siirryin siihen tällä palstalla niin kovasti tunteita nostattavaan vhh ruokavalioon ja se ateriaa edeltävä nälkätuntemus muuttui toisenlaiseksi. Se ei ollut enää sellaista, että pitää syödä ihan mitä vaan käsiinsä saa, vaan malttoi odottaa ruoan valmistumista. Ennen söin käytännössä koko ajan. Oli aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Vhh:n myötä nuo palaruoat jäi kokonaan pois ja niiden tilalle tuli aamiainen, lounas ja illallinen. Nälkä on ennen ateriaa, mutta sen kestää ja se tuntuu jopa hyvälle.

Ei enää nälkäkiukkua.

Vierailija
31/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kestää kun ei aina ole rahaa ruokaan.

Vierailija
32/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestän, syön useimmiten kerran päivässä, mutta joskus tulee paastottua pidempäänkin. Sanoisin että jossain 4-5 päivän kohdalla alkaa henkisesti ahdistaa kun ruoka pyörii mielessä jatkuvasti, eikä av:n ruokaketjuja kestä enää lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän