Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty syömään koulun ruokalassa, muuten vatsa kipeä ja sekaisin - miten kotiruoka eroaa lounasruokaloista?

Vierailija
12.11.2017 |

Huomenna taas koulua, tuskin pystyn syömään taaskaan koululla: mitä ihmettä ne lisäävät kastikkeisiin kun ilmavaivoja yms ja vatsa kipeä? Kotiruoasta tätä ei käy joten mietityttää mitä ihmettä noihin on tungettu? Pitäisi olla laktoositonta ja gluteenitonta listan mukaan, silti vatsaongelmaa

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija on mulla tuon aiheuttaja. Sitä on valmisruuissa ja eineksissä aika paljon.

Vierailija
2/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoiden säilöntäaine ja salaatit varmaan eniten kaasua muodostaa. Tuskin kastikkeiden vesi, maissijauhot ja mausteet niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ruoista on puolivalmisteita ja tulevat kouluille kaasuun pakattuna. Valmiiksi kuoritut perunat, salaatti, valmiiksi siivutettu kurkku ja tomaatti, leikkeleet ja juustot, valmiit lihapullat, nakit yms. kaikki tulevat suojakaasuun pakattuna että säilyvät pidempään. Itse en kestä tuota suojakaasua ollenkaan.

Vierailija
4/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on lämmitettyjä eineksiä.

Vierailija
5/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on lihaliemi, joka pistää pierien.

Vierailija
6/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulun ruoka maustettu voimakkaammin kuin ne ruoat, joita itse syöt kotonasi? Joillekin mausteet saattavat aiheuttaa vatsaongelmia.

Vierailija
7/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syy olla siinä tilassa? Ehkä vatsakipua aiheuttaa stressi ja kiireessä syöty ruoka?

Ruokalassa keitetty peruna on sama kuin kotona. Samoin ruokatehtaassa.

Suojakaasu ei aiheuta mitään. Valtaosa eineksien säilönnän pituudesta tulee nopeasta jäähdytyksestä.

Ehkä sinulla on siis toiminnallinen vatsa?

Vierailija
8/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulun ruoka maustettu voimakkaammin kuin ne ruoat, joita itse syöt kotonasi? Joillekin mausteet saattavat aiheuttaa vatsaongelmia.

Koulun ruoka on tosiaan "maustettu" erinäisillä aineilla, jotka ei ruokaan edes kuulu :)

Vierailija
9/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla päinvastoin.

Vierailija
10/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko syy olla siinä tilassa? Ehkä vatsakipua aiheuttaa stressi ja kiireessä syöty ruoka?

Suojakaasu ei aiheuta mitään. Valtaosa eineksien säilönnän pituudesta tulee nopeasta jäähdytyksestä.

On se hyvä että sinä tiedät ettei suojakaasu voi aiheuttaa yhdellekkään ihmiselle mitään vaivoja. Onneksi tuli nyt tämäkin selvitettyä!

Vierailija
11/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se syöjässä vika ole, vaan ruuassa.

Vierailija
12/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat alakoulussa ja molemmilla usein koulupäivän jälkeen vatsavaivoja. Olen ollut yhteydessä terkkariin ja keittiöön ja aina vakuutettu, että kaikki ruoka tehdään laktoosittomana ja lapsilta kun kysyn, niin vannovat ottavansa laktoositonta maitojuomaa. Ne on vielä eri paikassa kuin tavalliset, niin erehtymisen vaaraa ei ole. Olen seurannut koulun ruokalistoja ja ihan selvä yhteys on maitopohjaisiin ruokiin. Lapset itsekin ovat sanoneet, että eivät oikein tykkää syödä näitä tiettyjä ruokia. Eivät oikein osaa selittää miksi, mutta kai niistä tulee turvonnut olo... Mutta vastaavaa ei tapahdu kotona, että jotain kummallista niihin ruokiin työnnetään... :(

Vierailija
13/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ovat alakoulussa ja molemmilla usein koulupäivän jälkeen vatsavaivoja. Olen ollut yhteydessä terkkariin ja keittiöön ja aina vakuutettu, että kaikki ruoka tehdään laktoosittomana ja lapsilta kun kysyn, niin vannovat ottavansa laktoositonta maitojuomaa. Ne on vielä eri paikassa kuin tavalliset, niin erehtymisen vaaraa ei ole. Olen seurannut koulun ruokalistoja ja ihan selvä yhteys on maitopohjaisiin ruokiin. Lapset itsekin ovat sanoneet, että eivät oikein tykkää syödä näitä tiettyjä ruokia. Eivät oikein osaa selittää miksi, mutta kai niistä tulee turvonnut olo... Mutta vastaavaa ei tapahdu kotona, että jotain kummallista niihin ruokiin työnnetään... :(

Einekset on kummallisia aineita täynnä.

Vierailija
14/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää, mikä vaiva on. Me maikat ja muut työntekijät syömme samaa ruokaa oireetta. Ja meidän koulussa se on jopa maukasta! Joskus kunta kustantaa opettajien suunnittelupäivänä noutopöydän, joka kelpaisi ravintolaan!

Vierailija
15/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalan kastike esmes on tölkistä otettua jauhetta, mikä voi sisältää soijaa, hiivajauhetta, hernejauhetta ja kaikenlaisia lisäaineita joitten nimiä ja numeroita en jaksa luetella. Kotona kun teet soosin itse, näistä mitään tuskin tulee laitettua sekaan. Mulle riittää salaattibaarin mausteena tarjottu sipulirouhe - järkyttävät pierut seurauksena. Syön kyllä sipulia muuten paljonkin eikä siitä mitään ongelmia tule.

Vierailija
16/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kouluruoasta vatsakatarrin kun opetusharjoittelussa söin.

Pahimmat oireet tuli raasteista ja kasvispihveistä. Perunaa en voinut ayödä ollenkaan.

Jotain säilöntäainetta epäilen, raasteet esim koostumukseltaan outoja ja kummallisen etikkaisia.

Vierailija
17/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihmetyttää, mikä vaiva on. Me maikat ja muut työntekijät syömme samaa ruokaa oireetta. Ja meidän koulussa se on jopa maukasta! Joskus kunta kustantaa opettajien suunnittelupäivänä noutopöydän, joka kelpaisi ravintolaan!

Joo, ABC:lle,  sielläkin tarjotaan einestä.

Vierailija
18/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä että sinä tiedät ettei suojakaasu voi aiheuttaa yhdellekkään ihmiselle mitään vaivoja. Onneksi tuli nyt tämäkin selvitettyä!

Ole hyvä! Kysy lisää lääkäriltä.

Vierailija
19/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun ruoka on tosiaan "maustettu" erinäisillä aineilla, jotka ei ruokaan edes kuulu :)

Ei muuten ole. Paprikajauhe on sama on se suurtalouspurkissa tai kaupan maustepurkkikoossa.

Samoin lihapullat tulee samasta eläimestä teet sen kotona tai tekee sen tehdas.

Vierailija
20/36 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Paprikajauhe on sama on se suurtalouspurkissa tai kaupan maustepurkkikoossa.

Samoin lihapullat tulee samasta eläimestä teet sen kotona tai tekee sen tehdas.

Ok, et näköjään edes tajunnut lainaamaasi viestiä :)