Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka te selviytyisitte / luovisitte tässä tilanteessa, johon joudun tulevana viikonloppuna?

Vierailija
12.11.2017 |

Hieman taustoja; menetin isäni sylivauvana, äiti meni pian uusiin naimisiin ja sain pikkuveljen. Isäpuoli koki minut vastenmieliseksi kai aika alkuajoista asti. Hänen äitinsä (eli mummopuoleni) piti huolta, että ymmärsin olevani eri suvusta, sanoi usein tästä tyyliin että kohtelen sinua ihan hyvin VAIKKA EMME olekaan oikeasti sukua, jne. Ikään kuin minun sietämiseni olisi ollut suuri palvelus, jota minun pitäisi ymmärtää arvostaa. Isäpuolen sisarukset inhosivat minua ja heidän puolisonsa käyttäytyivät todella epäasiallisesti minua (pientä lasta!) kohtaan. Olin isäpuolen suvun silmissä täysi hylkiö (häpeäpilkku).

Muistan edelleen, kuinka inhottavalta tuntui vatsanpohjassa mennä suvun erilaisiin tilaisuuksiin. Tiesin aina, että jotain ikävää tapahtuisi, joku kohtelisi huonosti, tölvisi, loukkaisi. Tajusin vasta paljon, paljon myöhemmin, että HE olivat moukkia ja syy ei ollut minussa (pienessä lapsessa).

No, tulevana viikonloppuna joudun taas kohtaamaan nämä ihmiset, vuosien jälkeen. Pelottaa, vanhat ikävät tunteet tulevat pintaan. Kuinka selviän.. pidän itseni kasassa, muistot kurissa? Olen melko varma, että jotain ikävää sieltä taas tulee ja mietin, miten sen kestän. En voi jättää menemättäkään.

Ideoita, mitä sinä tekisit/käyttäytyisit tilanteessani?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan näyttäisi ulospäin, jos ketuttaa tms.

Vierailija
2/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyisin ihan normaalisti ja mikäli joku käyttäytyisi minua kohtaan huonosti, antaisin "ystävällisesti " takaisin. Tsemppiä! Pahinta on jos näytät muille sen että ovat onnistuneet satuttamaan sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattelisin vitut.

Vierailija
4/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pakko se on kohdata tuollaiset rotat? Itse en menisi, ei todellakaan ole mikään pakko.

Vierailija
5/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi olla menemättä? Todella ikävää porukkaa, joten suojaisin itseäni noilta jos suinkaan mahdollista. Muutoin olisin kuin he olisivat ilmaa minulle vain, jos siis pakko mennä..

Vierailija
6/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinäkin ilmaista, että olet ollut heidän kanssaan tekemisissä vain pakosta, ettet sinäkään oikeasti välitä heistä vaan he ovat vain pakollinen paha. Vaikket sanoisi tätä ääneen, niin kyllä sen voi eleilläkin osoittaa.

Vierailija
7/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytyisin ihan normaalisti ja mikäli joku käyttäytyisi minua kohtaan huonosti, antaisin "ystävällisesti " takaisin. Tsemppiä! Pahinta on jos näytät muille sen että ovat onnistuneet satuttamaan sinua.

Mietin, että jos vastaisiin vittuiluun näin:

"On niin monia tapoja näyttää oma tyhmyytensä, sinä valitsit tällä kertaa tämän tavan." 

Ja kääntäisin selkäni.

Vierailija
8/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, miksi olisi pakko?

Vierailija
9/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia ihmisiä. Itse jättäisin menemättä, miksi sun on pakko mennä?

Vierailija
10/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin ottaa tuon mahdollisuutena käsitellä haudattuja tunteita, siis itse ja omassa päässäni. Mukavaahan se ei ole, mutta mua on auttanut tämäntyyppisissä tilanteissa se, että asetun tarkkailijan asemaan. Tarkkailen sekä muita että itseäni.

Vierailija
11/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapersu vuodattaa ja vastaa..,

Vierailija
12/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalia ihmisiä. Itse jättäisin menemättä, miksi sun on pakko mennä?

Tilaisuus on sen luonteinen, että minun on pakko olla läsnä. Mielelläni en tietenkään mene ja toivonkin, että tämä on viimeinen kerta laatuaan, kun joudun tämän klaanin kohtaamaan. 

Vierailija
13/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että jos vastaisiin vittuiluun näin:

"On niin monia tapoja näyttää oma tyhmyytensä, sinä valitsit tällä kertaa tämän tavan." 

Ja kääntäisin selkäni.

Ei toimi. Saat lisää lokaa niskaasi.

Vierailija
14/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun äitisi hautajaiset vai miksi on pakko mennä? Muuta pakkomennä tilaisuutta en keksi. Mä olen kasvanut täysin samanlaisessa ilmapiirissä mutten ole yli kahteenkymmeneen vuoteen pitänyt mitään yhteyttä heihin.

Vierailija
15/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi olla menemättä? Todella ikävää porukkaa, joten suojaisin itseäni noilta jos suinkaan mahdollista. Muutoin olisin kuin he olisivat ilmaa minulle vain, jos siis pakko mennä..

Tämä vastaus olisi voinut olla minun mummini <3 Kiitos siitä. 

Vierailija
16/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin kuolla. Säästä itsesi tuollaislta pa**alta ja jätä väliin.

Vierailija
17/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun äitisi salli tuon kohtelun?Itse en olisi missään tekemissä enään tuollaisten ihmisten kanssa, olisin katkaissut välit kokonaan aikusena.

Vierailija
18/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun äitisi salli tuon kohtelun?Itse en olisi missään tekemissä enään tuollaisten ihmisten kanssa, olisin katkaissut välit kokonaan aikusena.

Äitisi on kohtalosi, ja uusi aloitus terapeutista pystyyn😂😂😂

Vierailija
19/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Tämä tulee säilymään ikuisena mysteerinä, ei varmasti häntään osaa antaa vastausta kysymykseesi. Itse olen pohtinut paljon juuri tätä. Äitini, näennäisen fiksu, korkeasti koulutettu ihminen, salli tällaisen tapahtua ja vielä pitkälle yli vuosikymmen ajan (koko lapsuuteni). Monenlaista ehti noiden vuosien aikana tapahtua, esimerkiksi yksissä juhlissa isäpuolen veljen vaimo LÖI minua. Olin tuolloin ehkä 7-vuotias ja rikkeeni oli liian pelottavalla lelulla leikkinen niin että hänen lapsensa saattaa pelästyä (lelu oli muovinen hyönteinen). Kukaan ei puuttunut lyömiseen, joten voit kuvitella ettei myöskään henkiseen väkivaltaan puuttunut kukaan. 

Vierailija
20/29 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuuden jälkeen ilmoittaisin pahimmille, että tämän jälkeen emme toivottavasti enää ikinä tapaa ja lopettaisin kaiken yhteydenpidon. Voisin hieman vittuillen myös muistuttaa menneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän