Pieni lämpöily ja heikentynyt yleiskunto
Olen parikymppinen urheilullinen nuori. Aerobinen- ja lihaskunto ovat oikein hyvällä tasolla. Olen pitänyt tarpeeksi lepoa treenin lomalla, nukkunut hyvin ja syönyt tarpeeksi joten ylikuntotilasta tuskin on kyse.
Nyt n. viikon ajan olen ollut hyvin väsynyt, muita flunssan oireita ei ole kuin pienehkö lämpöily 37.0-37.2 tasolla, joka vetää silti olon selvästi kipeäksi. Syketaso on ollut välillä yli 100 levossa, jonkin ajan päästä tipahtanut n. 60-70 tasolle. Toispuolista päänsärkyä ja huimausta on esiintynyt reilu viikon ajan, buranaa olen jonkin verran syönyt vaivaan. Oikean silmän takana tuntuu särkyä ja eri suuntiin katsominen aristaa jonkin verran. Silmäluomet ovat jonkin verran turvonneet, aivan kun ne olisivat pienellä vekillä..
Lopetin viikko sitten SSRI-lääkkeet, jota söin pienellä 5mg annoksella.
Olen treenannut viimeksi 3.11. ja hinku salille olisi jo kova, mutta tila on pysynyt kokoajan samanlaisena - tunnetta paranemisesta ei ole vielä tullut millään tapaa. Otin keskiviikkona influenssarokotteen, mutta oireita oli jo ennen sitä.
Jännitysniskan oireita minulla on ja olen yrittänyt venytellä ja rullailla, mutta se ei ole auttanut. Hierojan varasin ensi viikolle.
Vatsaoireita minulla on ollut jo hyvin pitkään, ripuli on lähes jokapäiväistä, siitä mainittaessani lääkärikäynneillä siihen ei ole puututtu kummemmin. Äidilläni on chronin tauti.
Jatkuvasti kipeänä olo harmittaa, sillä treeniputket keskeytyvät ikävästi. 37 lämpöilyä on esiintynyt ennenkin.
Kilppariarvot on testattu pari vuotta sitten, uudelleen testaaminen voisi kyllä olla tarpeen... Olen myös käynyt luovuttamassa pariin otteeseen verta, syönyt kuitenkin molempien kertojen jälkeen rautakuurin.