Muistatteko kun Jonna Pirinen lähti soolouralle Popstarsin jälkeen, koska
riitautui Gimmelin muiden tyttöjen kanssa. Teki sitten soolourallaan biisin, jossa sanoi olevansa vain oma itsensä, joten se oikeutti kohtelemaan muita ylimielisesti ja inhottavasti.
Todellisuudessa Jonna ei ollut "vain oma itsensä" vaan ilkeä ja kateellinen muille siitä, että näillä oli parempi lauluääni ja olivat häntä kauniimpia.
Kommentit (29)
Semmosta se on kun laitetaan liian monta viirupersettä samaan läjään.
Minusta taas vaikutti siltä, että muut tytöt olivat keskenään samanlaisia "istutaan hiljaa rivissä"-tyyppisiä, ja Jonna taas oli räväkkä ja äänekäs esiintyjä-tyyppi. Muut tytöt halusivat noudattaa ohjeita ja olla juuri niinkuin käsketään, ja pelkäsivät sitten että äänekäs ja esiintymishaluinen Jonna vie kaiken huomion, kun hänelle ei riittänytkään rivitanssi ja kolmiääninen laulu. Jonnahan yritti riffailla vapaasti ja tehdä omia tanssiliikkeitä, mutta se ei sopinut formaattiin. Pitää totella.
Olen muuten itse ujo ja hiljainen, ja vähän kammoan esiintyjä-tyyppejä. Mutta artistille voi olla ihan hyväkin ominaisuus haluta huomiota ja pitää meteliä.
Onko Jenni-viha jo vanha juttu? Nytkö on sitten Jonnan vuoro? Käydäänkö kaikki Gimmel-tytöt yksitellen läpi?
Muistan kun jollekin amerikkalaiselle musiikkialan ihmiselle näytettiin jossain ohjelmassa suomalaisia laulajia niin Jonna oli heistä ainut jossa oli tämän mielestä suuren maailman tyyliä ja olisi kuulemma tosi hyvä jos vaan laulaisi englanniksi.
Jonna Pirinenhän kääntyi mormoniksi pian ekan soololevynsä jälkeen. Ilmeisesti se vaikutti negatiivisesti hänen uraansa, sillä seuraavat levynsä eivät juuri myyneet. Jos muistan oikein, niin Jonna julkaisi pari kolme vuotta sitten englanninkielisen levyn omakustanteena tms. ja asuu nykyään Jenkeissä sikäläisen miehensä kanssa. Jonna on kait tehnyt Jiput eli säveltää ja esittää nykyään vain hengellistä musiikkia.
"Joskus mua pidetään ärsyttävänä, itsekkäänä päällepäsmärinä
Sehän olen vaan mä, en haluu olla ilkeä, elän elämää omana itsenä
Entäs sä, entäs sä entäs SÄ?"
Hyi saakeli, lähtikin soimaan tämä tylyyden ylistyslaulu päässä...
Olikos Jonnalla se kappale jossa lauletaan: "kullii kullii kullii kullii" ?
"Nyt saa tää riittää, oon saanu tarpeeks tältä erää
En haluu nähdä enää ketään, en kenenkään vierestä herää
Onx kaikki jätkät kusipäitä, hyväkskäyttää sit antaa jäitä
Tätä menoo ei tuu ikinä häitä, kumpa voisin elää ilman näitä
Toisaalta en voi mä itseeni syyttää, ennen kuin niitä alan synnyttää
Ei kiinnosta perääsi kyttää, en silti voi luottaa yhtään
Ei heru, ei heru, ei heru, ei"
Voi elämä mikä "asennemuija".
Ei harmittanut yhtään että Jonna lähti Gimmelistä. Ja oli kyllä näkyvästi kateellinen bändin kauniimmille tytöille. Varsinkin Ushmalle.
Jonnahan osallistui Suomen euroviisukarsintoihin 2011 kappaleella Puppets, joka kritisoi musiikkibisnekselle tyypillistä seksillä ja paljaalla pinnalla ratsastamista. Aika lailla toiseen äärilaitaan päädytty Ei heru -ajoista :D
Vierailija kirjoitti:
"Nyt saa tää riittää, oon saanu tarpeeks tältä erää
En haluu nähdä enää ketään, en kenenkään vierestä herää
Onx kaikki jätkät kusipäitä, hyväkskäyttää sit antaa jäitä
Tätä menoo ei tuu ikinä häitä, kumpa voisin elää ilman näitä
Toisaalta en voi mä itseeni syyttää, ennen kuin niitä alan synnyttää
Ei kiinnosta perääsi kyttää, en silti voi luottaa yhtäänEi heru, ei heru, ei heru, ei"
Voi elämä mikä "asennemuija".
Oikeasti yksi maailman musiikkihistorian surkeimpia kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jenni-viha jo vanha juttu? Nytkö on sitten Jonnan vuoro? Käydäänkö kaikki Gimmel-tytöt yksitellen läpi?
Mä voisin kyllä käydä kaikki tytöt läpi, varsinkin Ushman. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei harmittanut yhtään että Jonna lähti Gimmelistä. Ja oli kyllä näkyvästi kateellinen bändin kauniimmille tytöille. Varsinkin Ushmalle.
No Jonna koki että hänet oltiin otettu mukaan siksi että hän oli oikeasti lahjakas ja Ushma vain koristeeksi siksi että saataisiin pojatkin kiinnostumaan bändistä. Tiedä sitten mikä oli totuus. Olisi siellä ollut Vesalaa ja Kanaakin mukana jotka oikeasti olisivat voineet tuoda bändiin lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Jonna koki että hänet oltiin otettu mukaan siksi että hän oli oikeasti lahjakas ja Ushma vain koristeeksi siksi että saataisiin pojatkin kiinnostumaan bändistä. Tiedä sitten mikä oli totuus. Olisi siellä ollut Vesalaa ja Kanaakin mukana jotka oikeasti olisivat voineet tuoda bändiin lahjakkuutta.
Kana olisi tuonut bändiin lahjakkuutta? Salli mun nauraa.
Siihen Gimmel-bändiin valittiin lopulta pari ihan täytejäsentä eli Jonna ja sitten se Susanna josta ei myöskään ole kukaan sittemmin kuullut mitään.
Gimmel oli paras nimenomaan kolmikkona.
No enpä muista. En seurannut Popstarsia. Muistan kyllä sen Gimmelin hittibiisin "Etsit muijaa. Muistan myös sen, että Gimmeliin kuuluivat Tea Hiilloste, Jenni Vartiainen ja Ushma Olava. Ushman kanssa olen joskus muinoin ollut samassa työpaikassa, oli mukava tyyppi. Tea Hiilloste muistuu mieleen Tytöt tykkää -hitistään ja Jenni Vartiainen myöhemmästä musaurastaan.
Muistan. Jonna vaikutti jopa minun, silloin 14-vuotiaan silmissä kateelliselta ja ylimieliseltä ihmiseltä.