Mieheni on juoppo.
Mieheni taitaa olla alkoholisti. Tänäkin viikonloppuna juonut kumpanakin iltana. Perjantaina oli kaverin kanssa ulkona, se on ihan ok.
Mutta sitten lauantaina homma jatkui saunakaljoista alkaen. Sammunut vaatteet päällä olohuoneeseen. Valot päällä jne.
Tätä on jatkunut jo jonkin aikaa. Olen kiltisti yrittänyt puhua, ettei ostaisi alkoholia. Sen verran teki, ettei arkisin ota. Koko viikonloppu kyllä sitten menee öisin humalassa ja päivisin krapulassa. Ei riehu tms humalassa, vaan on omissa oloissaan. Joskus yrittää jutella minulle niitä näitä, en kuitenkaan lähde keskusteluun humalaisen kanssa.
Mies on lihonut hurjasto, koska mässäilee yöllä humalassa. Lisäksi aiheuttaa sotkua ja jättää tyhjiä tölkkejä esim pihalle ja sohvan alle.
Viime viikonloppuna suutuin miehelle ja sanoin tämän olevan alkoholisti. Sanoin että otan eron juomisen vuoksi. Mies ei halunnut puhua asiasta, oli krapulassa. Tänä viikonloppuna alkoi taas juominen. Mitä teen? Onko muilla tällaista?
Ja ei, en tiennyt tällaisesta kun menimme yhteen. Mies käy töissä ja tuntui olevan kunnollinen. Sille neropatille joka kuitenkin tulee sanomaan että jotenkin valitsin vöärin ja tämä on ikäänkuin minun vikani.
Kommentit (44)
Mun exä kans ripuloi housuihinsa, ku yrjös.. ja muutenkin.. toissapäivänä vielä yritti uskotella mulle olevansa parantunut alkoholismista vaikka soitti kännissä!!! Kerroin hänelle suoraan kun minua myös haukkui, että sinähän se sankari olet, kun ämpärikännissä ja 7 v lapsi vastuulla. Lopuksi estin.
Huonolta vaikuttaa, ei elämässä välttämättä suuria, korjaamattomia ongelmia tarvita juomisen aloittamiseen, joillakin ei vain ole kykyä lopettaa, joku saa liikaa "dopamiinia" aivoihinsa ja "hyvänolon tunne vie mennessään", on ikäönkuin toisessa ulottuvuudessa. Puhuminen on aivan turhaa itsensä kiusaamista. Jos homma jatkuu, ei kannata odottaa ihmeryhdistäytymistä, sitä ei yleensä tule, menee vain samaan suuntaan, ellei pahemmaksi. Lopulta itseltä pinna palaa ja edessä on ero, ei sellaista vässykkää kukaan jaksa katsella.
Täällä myös yksi, jonka mies on alkoholisti. Ikää vasta 29v. On tämä puolisona todella rankkaa, näkyy taloudessa ja aina saa olla huolissaan. On käytetty jo nämä erokortit jne, mutta hän tosiaan yrittää nyt. Ollut jo kuukauden juomatta vahvempia. Totesi vklp että menettää kaiken jos lähden. Kun rakastaa toista, ei voi noin vain päättää että tämä oli tässä ja häipyä. Yritän olla tukena ja uskon että me selvitään tästä, kun mies itse tiedostaa ongelmansa ja haluaa parantua.
Ei tälläistä suhdetta oikeasti kukaan jaksa, eikä ansaitse. Tsemppiä ap, et ole ainoa!