Mitä tekisit jos saisit ylimääräistä rahaa 30 tonnia?
Jos tililläsi olisi nyt 30 tonnia ylimääräistä rahaa, tekisitkö hankintoja vai maksaisitko lainaa vai mitä?
Kommentit (60)
Jaa'a. Uskaltaisinko ehkä vihdoinkin ottaa miehestä eron ja hankkia uuden paremman tilalle? Tuolla summalla voisi jonkun köyhän luuseripojan vietellä. Kauankohan pysyisi nöyränä puolisona? Tosin 30000 ei ole iso summa, että se kovin kauan lämmittäisi mieltä, jos pitäisi virua sinkkuna pidemmän aikaa. Voisi sillä ehkä parit matkat tehdä. Pitäisikö tuo raha jakaa erossa? Se kyllä vituttaisi, ihan ku ei olis kupannu jo tarpeeksi hyötyä minusta, mutta olisi kiva lisäbonus, niin ehkä tappio erossa olisi luokkaa plus miinus nolla. No enpä mä tätä eroa ole miettinyt kuin vasta muutaman vuotta ja vasta toisen kerran harkinta-aika vetämässä ja kohta taas melkein vuosi täynnä enkä tiedä lähteäkö vai jäädä. Ehkä se kolmas kerta toden sanoo jos vielä kerran päätän jatkaa saamatta tästä paljon mitään iloa itselleni. En mä kyllä tiedä mitä iloa tuosta rahasta olisi minulle aviossa. Luultavasti en kertoisi miehelle tuommoisesta ekstrasta. On niin saakelin pihi ja ahne. Ja vittuilee kaikki päivät. Saiskohan tolla summalla ostettua kyrpää omalta aviomieheltä, jos vaikka satanen per pano? Saisko munaa vähän useemmin ku kerran parissa kuussa?
Ostaisin asunnon. Suunnilleen tuon verran vielä tarvitsen, että saan hankittua mieleiseni asunnon.
Maksaisin jonkin verran asuntolainaa pois ja jäisin muutaman kuukauden virkavapaalle. Lopuilla lähtisin matkalle.
En mitään, ostaisin ehkä osakkeita. Tilillä on itseasiassa rahaa mukavasti, rahastoissa ja osakkeissa. Ts. ei ole mitään semmoista, joka maksaisi 30 tonnia ja siihen ei olisi nyt rahaa. Ehkä haluaisin kartanon? Tarvis vaan muutaman millin siihen...
Tilillä on nyt noin 40.000€, mutta tiedossa on remontti ym. kuluja lähes 30.000€:n edestä, joten tuohan tasapainottaisi tilanteen. Lähtisin ehkä sittenkin joululomalla etelään, mitä en nyt raaskinut tehdä.
Sain suunnillen tuon verran. Sijoitin puolet. Nyt sitä on 40 t€. Osa käteisenä, osa rahastoissa, jotka toki veronalaisia lunastaessa.
Kylpyhuoneremonttiin ja pieneen pintaremonttiin.
Tai sitten maksaisin pois asuntolainan ja auton osamaksun, jonka jälkeen loput remonttirahastoon tai matkakassaan.
Maksaisin ehkä osan opintolainasta pois, mutta muuten laittaisin matkusteluun plus kauneushoitoihin sekä hammaslääkäriin. Pienen summan jättäisin hyvän päivän varalle.
Teettäisin kylpyhuoneremontin sijoitusasuntooni ja vaihdattaisin samalla lattiamateriaalin parkettiin
Valtaosan käyttäisin lainanlyhennykseen, vähän jättäisin vaatteisiin yms.
Maksaisin opintolainan jämät pois, korjauttaisin rinnat ja hakisin lisää lainaa asunno ostoon.
Ottaisin eron samantien ja ostaisin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin parempaa ja puhtaampaa kamaa.
Hyvä idea.
Sain vähän yli tuon. Käytiin matkalla koko perhe, teetin remonttia, ostin auton ja jotain huonekaluja. Muutaman kerran elin "leveästi", ostin mitä halusin katsomatta hintaa. Rahoja on jonkin verran jäljellä, nyt olen jo tarkempi. Haluaisin opiskella ja voisin ottaa sitten aina muutaman satasen kuussa käyttöön niin tulot pysyisi suunnilleen samoina kuin nyt. Jos nyt saisin saman summan niin maksaisin talon pois ja lähdettäis matkalle.
Laittaisin säästöön isomman asunnon ostoa varten, mikä on lähivuosina edessä.
Ostaisin yksiön perämetsän keskustasta. Puhuisin dementoituvan isän muuttamaan siihen kun ei selviä ok-talon hoidosta.
Ajankohtainen aihe; sin tosin jonkin verran alle tuon. Alkuperäinen tarkoitus oli käydä kerran miehen kanssa ulkona syömässä ja elää "leveästi" pitkä viikonloppu, ja lopuilla sitten kodinhankintoja sekä startti ulkomaille.
Meni toisin. Elettiin leveästi n. 2 vikkkoa - rahaa meni sitten kaikkeen mihin juuri ei pitänyt mennä. Jäljellä on silti enkä ole koskenut niihin. Matkailu ei kiinnosta nyt toisin kuin pennittömänä olisin vaikka juossut jaloin Hki-Vantaalle. Kodin hankintoja mietin tarkkaan, toki ostan pakolliset kun aika on mutta odotettua ostohuumaa ei koskaan tullut. Näköjään "koskaan" on paha mennä sanomaan varmaksi etukäteen, vaikka miten olisi suunnitellut. Ainakin näin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin pois Visa-velan 5000 euroa, master-velan 6000 euroa, Master II -velan 750 euroa, Ikean luottokorttivelkaa maksaisin loput eli 600 euroa, ja lisäksi pienempiä kulutusluottovelkoja maksaisin myös. Vaikka meillä on myös autovelkaa vielä 20 000 euroa, niin luultavasti en silti maksaisi autoa vielä pois, vaan käyttäisin loput matkustelemiseen. 4-henkinen perhe heittäisi 17 000 eurolla helposti pari pidempää lomaa ja muutaman Tallinnan-Tukholman reissun.
Onpa paljon velkaa. :O
Samaa katsoin. Mullain mon Visa ja pari Masteria, mutta ei mulla ole niissä ikinä velkaa. Ja kulutusluottoa en ikinä ottais mihinkään tarkoitukseen.
Muuten vain tykkäät maksella satasen tai kaksikin vuodessa korttikuluja?
Ostaisin aseita, maksaisin auton pois ja loput käsirahaksi sijoituskämppään.
En tiedä, tekisinkö mitään. Minulla on jo nyt 30 000 enkä ole tehnyt sillekään mitään.