NUVARING. Asiasta jotain tietävät!
Onko millainen käytössä? Hyvät/huonot puolet?
Kiinnostaa itseäni pillerien vaihtoehtona.
Kommentit (12)
Mulla pysyi ennen raskautta tosi hyvin paitsi kun juoksi kovasti niin silloin valahti puoliksi pois ja raskauden jälkeen ekat kuukaudet oli inhottavat kun paikat " löysät" ja " rinkula" tippui valahti helposti, mutta jumppaamalla sekin meni ohi!!! suosittelen " rinkulaa" , ite en ainakaan pillereitä muista aina ottaa!!!
Onkos kellään Nuvaringin käyttäjällä tietoa siinä olevan hormonin määrästä verrattuna e-pillereihin?
Itse olenyt käyttänyt 2 raskauden/synnytyksen jälkeen Mercilon-pillereitä muutaman kuukauden. Ja, ja... Tuntuu että halut ovat kadonneet taivaan tuuliin. Mielummin katson telkkaria tai nukun= ) Nuorinkin on jo 1 v 4 kk.... Voiko johtua pillereistä, ja onko tossa renkaassa enemmän/vähemmän hormoneja? Meinasin että jos vaihtais tuohon renkaaseen.
Oikeastaan huono puoli on vaan se että en tykkää pitää sitä yhdynnän aikana eli joudun aina poistamaan sen siksi aikaa. Alapää on tullut seksin jälkeen todella kipeäksi jos rengas on ollut sisällä.
pillereitä en lähde aloittamaan.. en todella muista ottaa niitä.
Varmaan tähän päädytään. kiitos
ap4
Minä poistan sen aina yhdynnän ajaksi, koska se häiritsee minua. Kuten joku edellä mainitsikin, että lievää kipua/kirvelyä esiintyi kun jätin renkaan seksin ajaksi paikalleen.
Suurin käytössä näkyvä haitta on lisääntynyt valkovuoto. Minulla se on valmiiksi runsasta, ja renkaan käyttöön oton jälkeen se on vain lisääntynyt. Ei siitä onneksi ole kauheaa haittaa, pitää vaan pitää parempaa huolta hygieniasta.
eikä mitään ongelmia ole ollut!
pysyy hyvin sisällä, yhdynnässä ei tunnu mulla eikä miehellä.
välillä otan pois yhdynnän ajaksi, varsinkin jos tiedän että mennään pidemmän kaavan mukaan! ;)
menkatkin ovat niukentuneet ja kestää vaan 3 pvää...
ihan ok hintainenkin, itse ostan aina yhden kerrallaan.
suosittelen kokeilemaan, osta ensin vaikka se kolmen kuukauden satsi ja
jos ei tunnu hyvältä niin vaihda toiseen ehkäisyyn...
ei ole niin matalahormoninen kuin jotkut pillerit eli ei voi käyttää jos imettää, mutta sisältää vähemmän hormoonia kuin jotkut pillerit.
Mulla ei tunnu ja pysyy paikoillaan.
Itse olen synnyttämätön nainen ja käytin Nuvaringia kun vielä seurustelin :)
Pysyi hyvin sisällä. Jopa niin hyvin, että piti aina välillä poikaystävän tarkistaa sen olemassaolo. Ei tarvinut joka päivä muistaa ottaa pilsua. Kätevää.
Miinukset: kallis hinta ja renkaan hankkiminen apteekista :/ Säilyvyys oliko 4kk
Ei mitään sivuoireita, ja tosi huoleton. Pysyy hyvin paikoillaan, en ota pois rakastelussakaan. Kuten geishapallojen käytössäkään ei samanaikaisesti ongelmia. Suosittelen!
ja käytin sitä ennen lapsia, joten alapääni löysyydestä tuskin oli kyse.
muuten kuulostaa loistavalta vaihtoehdolta!
ap
Päinvastoin, hankaluuksia joskus saada sitä pois. Miestäkään ei kuulemma häiritse yhtään yhdynnässä (tarvittaessahan sen saa siksi aikaa poistaakin). Itse aluksi " tunsin" sen yhdynnässä, mutta nykyään ei häiritse minuakaan. Ja olen synnyttänyt 2 vuotta sitten. Kaikki olemme siis yksilöitä anatomialtamme, mutta suosittelen kokeilemaan!