Mitä teette kun ahdistaa?
Ja auttaako se?
Ahdistaessa ei jaksaisi uskoa, että joskus ei ahdista ollenkaan ja että elämä voi olla ihan siedettävääkin. Kai se kuuluu asiaan.
Kommentit (99)
5 mg Levomepromatsiinia ja kohta helpottaa.
Diapam, kannabis ja paskimpana vaihtoehtona alkoholi
Huhhuh mitä pilleripäitä koko palsta täynnä. Olen järkyttynyt, että näin moni ottaa niinkin luonnolliseen tunteeseen kuin ahdistukseen jotain rauhoittavia kahmalo kaupalla. Oikeasti, ryhdistäytykää.
Mielestäni lääkkeet voivat olla paikallaan, mutta en halua olla niistä riippuvainen niin, että annostusta joutuisi koko ajan nostamaan. Jos pärjää ilman, ei muiden syyllistäminen ole kovin rakentavaa. ap.
Helppo huudella pilleripäistä jos ei oo sairastanut ahdistuneisuushäiriöö. Ai että olis kiva kun joku noista tuomitsijoista kokis yhden, siis vain yhden mun pahimmista päivistä. Puhuttas sitten uudestaan aiheesta.
AP. Tiedän miltä ahdistus tuntuu.
Haluan ihan ensiksik kysyä Sinulta: Mikä Sinua ahdistaa?
@urinko kirjoitti:
AP. Tiedän miltä ahdistus tuntuu.
Haluan ihan ensiksik kysyä Sinulta: Mikä Sinua ahdistaa?
Ei ole niin helppoa vastata kuin kuvittelin. Osittain ehkä menneisyys pettymyksineen, toiveiden toteutumattomuus, yksinäisyys ja kuolema. Mutta ahdistuksen ollessa päällä kaikki tuntuu fyysisemmältä kuin yleensä noita asioita miettiessä. Se on vähän kuin kylmää tuskan hikeä, mutta ilman varsinaista tuskan hikeä. Sellainen kalvavan kylmä tunne, joka ei ole surua eikä masennustakaan. Masennus tuntuu erilaiselta, jopa siedettävämmältä, vaikka ei sekään pahimmillaan ole siedettävää. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Opamoxia on saatavilla?
Eikös se ole ihan samaa kuin Oxamin, jota on saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Opamoxia on saatavilla?
Eikös se ole ihan samaa kuin Oxamin, jota on saatavissa.
Kai se on. Mutta kun tällaisia näkee, tulee mieleen, että jotkut vähän provoavat eivätkä oikeasti edes käytä jotain lääkettä, jonka mainitsevat :) Toiset voi sitten luulla, että täällä pillerihörhöt vain listailevat lääkkeitään.
Mä sängyllä laitan silmät kiinni ja teen mielikuva harjoituksia, äsken muistelin viimeistä lomaa Espanjassa.
Harrastan seksia, laukeaa muutkin kuin vain ahdistus, toiminut jo vuosia.
Siivoan (itseäni auttaa siis huomattavasti jos kotini on aivan tiptop), lähden metsään kävelylle, luen, kuuntelen pod casteja/äänikirjoja, treenaan, otan kylvyn/käyn suihkussa/saunon... Kokkailen, uusien ruokien opetteleminen on hauskaa, katselen elokuvia joista tulen hyvälle mielelle.. jne.
Mä en käyty mitään pillereitä ahdistukseen
Mulle toimii liikunta: se on ollut mun pelastus viimeset 30 vee. Olen oppinut kuuntelemaan kehoani mitä se jaksaa ja mitä ei ja sen mukaan mennään😀
Toinen resepti on lukeminen : luen kirjoja dekkareita romaaneja jne monta vkossa vie ajatukset aivan muualle
Tsemppiä ja hyvää kevään odotusta🌞☀️
Mietin mikä minua tarkkaan ottaen ahdistaa. Käyn ikään kuin oikein suurennuslasin kanssa sen perimmäisen ikävän tunteen tai ajatuksen kimppuun. Rohkeutta se vaatii, mutta yleensä nämä ahdistuksen lähteet kutistuvat huomattavasti kun ne kohtaa silmästä silmään.
Olen jännittäjä ja jännitykseen minulle auttaa propral/beetasalpaajalääkitys. Olen huomannut propralin auttavan myös ahdistukseen (jos ahdistukseksi luulemani tunne sitä on - olen vähän huono nimeämään tunnetiloja).
Propral ei ole rauhoittava, vaan alentaa korkeaa sykettä ja vähentää hengenahdistusta. Monet käyttää sitä paniikkikohtauksen estolääkityksenä. Siitä ei tule fyysisesti riippuvaiseksi, henkisesti riippuvaiseksi toki mahdollista (voi alkaa jännittämään onnistuuko tietyissä tilanteissa olemaan ahdistumatta ilman propralia).
Rauhoittava lääke kun kovasti ahdistaa. Pienempiin ahdistuksiin auttaa minulla esim. Aku Ankan lukeminen ja palapelin kokoaminen. Joo olen aikuinen , nämä auttoi jo lapsena ja näköjään auttavat vieläkin.
Opamoxia naamaan ihan perhanasti. Tämä ahdistus ei lähde millään lenkillä tai terapialla.