Olisitko halunnut elää muinaisessa Egyptissä, antiikin Roomassa vai keskiajan Suomessa?
Kommentit (30)
Oisko Rooma. Keskiajan suomi nyt ainakin oli karsee. Rooma oli varmaan aika kiva jos oli roomalainen.
Valitsen keskiajan Suomen. Siitä mulla on vähiten tietoa. sic!
Antiikin Roomassa, jonkun varakkaan perheen tyttärenä. En tiedä miksi tarkalleen se aikakausi kiehtoo, tosin onhan muinainen Egyptikin kiinnostava aihe. Suomi keskiajalla, se kuulostaa synkältä elämältä jossain metsäpirtissä vaikka kaipa täälläkin varakkaat hieman paremmin elivät.
Entisissä elämissä olette voineet olla siellä.
jossain maalaiskylässä järven rannalla. kaupungin kadut oli ulosteita täynnä.
Keskiajan Suomi kuulostaa siltä, että siinä ois haastetta! Koko ajan saa pelätä oman ja muiden hengen puolesta, ja toisaalta ehkä iloita pienistä iloista?
Egyptissa, ja tuo raamatun viittaus joka on ylempana on kirjoittajansa kateelista propagandaa. Aikansa loistavin, ja mies-naissuhteiltaan tasa-arvoisin yhteiskunta.
Kaikki vapaudet ja samalla korkea moraali, eika myoskaan pervo-tuputusta, silla tuo oli uskonnolliseti tuomittua.
Melko rikas perhe saisi olla, ja paljon palvelijoita. Kantotuolikin voisi olla kiva, mutta silla kruisailu kaupungilla saattaisi tosin olla aikaa vievaa.
En ole ihan varma, oliko kantotuoli vain joitain juhlakulkueita varten
En mistään näistä vaan antiikin Kreikassa. Jossakin mukavassa poliksessa vapaana miehenä. Ihana ilmasto, hyvää ruokaa, uskolliset orjat tuomassa amforasta lisää viiniä eteeni. Ajanvietteenä istuskella torin varrella kuuntelemassa ja keskustelemassa viisaista asioista.
Kreikassa jumalalle annettuna ihmisuhrina.
v 900 eaa.
Kaukaisessa Japanissa missä ninjat, geishat ja samurait olivat tosiasioita eikä fiktiota.
Vierailija kirjoitti:
Entisissä elämissä olette voineet olla siellä.
Nykyaikana valheita myydään ihan kevyen viihteellisesti. Jälleensyntymisopin tarkastelua Raamatun valossa:
http://www.jariiivanainen.net/jalleensyntyminenvaiiankaikkinenelama.html
Vierailija kirjoitti:
Egypti.
Hesekiel 23.
http://raamattu.fi/1933,38/Hes.23.html
Paholaiselle sopii, että Raamattua luetaan noinkin. Eiköhän useimmille tule Jumalan viestin tarkoitus selväksi jo näistä jakeista:
"Sillä he ovat rikkoneet avion, ja heidän käsissään on verta; kivijumalainsa kanssa he ovat avion rikkoneet, ja myös lapsensa, jotka he olivat minulle synnyttäneet, he ovat polttaneet, ruuaksi niille. Vielä tämänkin he ovat minulle tehneet: ovat samana päivänä saastuttaneet minun pyhäkköni ja rikkoneet minun sapattini. Teurastettuaan lapsiansa kivijumalilleen he samana päivänä tulivat minun pyhäkkööni ja niin häpäisivät sen. Katso, näin he ovat tehneet keskellä minun huonettani."
Egyptissä. Kiva ilmasto, vähemmän macho yhteiskunta, lisäksi sen ajan työperiaatteen saisi tuoda takaisin- puoli vuotta yhteistä työtä ja toinen omaa aikaa.
Muinaisessa Egyptissä olisi mennyt hampaat 20 elinvuoteen mennessä. Antiikin Roomassa olisi pitänyt olla patriisi ja valtakunnan huippuaikana, jotta elämä olisi ollut mukavaa. Keskiajan Suomessa kauppiaana olisi varmaan ollut turvatuin elämä. Joskus ennen mustaa surmaa ja pahimpia aateliston välisiä kahinoita.
Suomessa, Turussa ja tietenkin aatelisena tai ainakin porvarillisena.
Tai hovineitona linnassa.
Ja taas todellisuudessa asiat oli varmaan parhaiten keskiajan Suomessa.
Ei orjia, ei kastiyhteiskuntaa, naiset määräsivät itsestään jne .
"Mut on tää niin paska mesta yhyy yhyyyy... korkeampaa kulttuuria muualla.. yhyy"
Rooma. Mielenkiitoinen kulttuuri ja siihen aikaan tapahtumien keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypti.
Hesekiel 23.
http://raamattu.fi/1933,38/Hes.23.htmlPaholaiselle sopii, että Raamattua luetaan noinkin. Eiköhän useimmille tule Jumalan viestin tarkoitus selväksi jo näistä jakeista:
"Sillä he ovat rikkoneet avion, ja heidän käsissään on verta; kivijumalainsa kanssa he ovat avion rikkoneet, ja myös lapsensa, jotka he olivat minulle synnyttäneet, he ovat polttaneet, ruuaksi niille. Vielä tämänkin he ovat minulle tehneet: ovat samana päivänä saastuttaneet minun pyhäkköni ja rikkoneet minun sapattini. Teurastettuaan lapsiansa kivijumalilleen he samana päivänä tulivat minun pyhäkkööni ja niin häpäisivät sen. Katso, näin he ovat tehneet keskellä minun huonettani."
Ystavani, rakas uskova ystavani. Olet erehtynyt, BAALIN TEMPPELI ON SYYRIASSA, Palmyrassa, jossa perimatiedon mukaan lapset karsivat. Tuo on lahella Kreikan rajaa. Baalin temppeleissa lapsia uhrattiin toki jumalalle. Homouden hyvaksyvalle jumalalle. Poltettiin. Toki on totta etta Egyptissa oli prostituutio laillista, mutta eihan tuon sinun rakkaan hezekielin tyttoset, joita han vihaa, egyptin maassa viihtyneet?
Hez.23
11. Mutta hänen sisarensa Oholiba, vaikka näki tämän, oli himossaan vielä häntäkin riettaampi ja oli haureudessaan vielä riettaampi, kuin hänen sisarensa oli ollut haureudessaan.
12. Hän himoitsi Assurin poikia, jotka olivat käskynhaltijoita, päämiehiä, naapureita, pulskasti puettuja, ratsumiehiä, hevosen selässä ajajia, komeita nuorukaisia kaikki.
13. Silloin minä näin, että hän saastutti itsensä: sama oli tie kumpaisellakin.
14. Mutta hän meni vielä pitemmälle haureudessaan; kun hän näki seinään piirrettyjä miehiä, kaldealaisten kuvia, punavärillä piirrettyjä,
15. vyö vyötettynä kupeille, päässä muhkea päähine, sankarien näköisiä kaikki, Baabelin poikain muotoisia, joiden synnyinmaa on Kaldea,
16. niin hän silmän näkemältä sai himon heihin ja lähetti lähettiläitä heidän luoksensa Kaldeaan.
17. Niin Baabelin pojat tulivat ja makasivat hänen kanssaan hekumassa ja saastuttivat hänet haureudellaan, niin että hän saastui heistä. Sitten hänen sielunsa vieraantui heistä.
............................. ............. ........... ..... ..............
37. Sillä he ovat rikkoneet avion, ja heidän käsissään on verta; kivijumalainsa kanssa he ovat avion rikkoneet, ja myös lapsensa, jotka he olivat minulle synnyttäneet, he ovat polttaneet, ruuaksi niille.
Mutta:
Ala suotta vaaristele. Egyptilaiseeen viimeiseen tuomioon kuuluu 42 jumalaa (42 truths of Maat)
Yksi naista jumalista ON LAPSI. Hannelle sielu joutuu sydanta punnittaessa sanomaan: EN OLE KAANTANYT KUUROJA KORVIA TOTUUDELLE.
Egyptissa ei ole koskaan ollut lapsiuhritemppeleita.
On totta etta Egyptilaiset hyvaksyivat muiden jumaluuksia, mutta vain siina suhteessa, kuin ne toteuttivat Egyptin lain.
Kappale 125 (book of dead) sanoo myos: "I have not committed fornication". Toinen kaannos: "I have not penetrated in to penetrator"
Ts. - En ole tehnyt pervoiluja, en ole tyontynyt tyontyjaan
Alkuperainen teksti menee: n nk-nkk-nkk: ensimmainen n on negaatio, hieroglyfi on levitetyt kadet.
Seuraava nk on kopulaatio, yhdynta foneettinen n on aaltoviiva, sita seuraa foneettinen k joka on hieroglyfina kori. nk: jalkeen seuraa ideogrammi , joka hieroglyfina on penis.
Seuraava nkk- on muuten sama mutta koraja on kaksi, lopussa on jalleen ideogrammina penis.
Viimeinen nkk sama kuin edellinen.
Gardnier kaantaa nkk-nkk kirjaimet: Homoseksuaali. Kaannos on luonteva.
On selvaa, etta pervoilijalla ei ollut asiaa puhdistumatta taivaaseen.
*pakana* qwerty-sjir
Egypti.
Hesekiel 23.
http://raamattu.fi/1933,38/Hes.23.html