Pauluksen, Pihlan ja Kaislan sisarukselle nimi?
Heips!
Varsinpa ajattelin kysäistä hyvissä ajoin että tuleeko uusia, varteenotettavia nimi-ideoita teiltä omiin nimimakusteluihini. Eli Paulukselle, Pihlalle ja Kaislalle on tulossa sisarus kesällä, olisi kiva kuulla teiltä nimipohdintoja. En halua sanoa mitä itselläni on mielessäni pyörinyt etten rajoita mielikuvitustanne ;=). Eikä hätää ole mutta kun näitä nimiä on niin mukava aina silloin tällöin kuitenkin miettiä niin ... ;=) ja mielelläni vaikka 2 tai 3nimen yhdistelmääkin olisi kiva kuulla...
Sarjaan sopivaa, muttei liian samanlaista. Ei kovin yleistä. Pehmeää, reipasta, tunnelmallista... ;=) Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (40)
Pauluksen, Pihlan ja Kaislan sisarukselle
Solina
Sade
Alva
Alina Kerttu Eedit
Neilikka Eevi Inkeri/Neilikka Peppi Serafiina
Taika Aino Serafiina
Juudit Aino Adalmiina
Alarik
Seelim
Sameli
Niilas Ilpo Joakim
Akilles Erno Iivari/Ilmari
Peik Eevert
Jousia Otso Eliel
Otso Miikkael
Oras Aarne August/Aukusti
Otava Okko Herman
Eskil Johannes
Naattan Valo Valdemar
Havu Alvar (Alvar voisi sopia 1. nimeksikin)
Sampo
Iisai
Tiera
Mitja Okko Iivari/Aleksanteri
Julius Jouka Osvald
Kaspian Valo Vilhelm
Pouta
Natalia
Saskia Saara Jemina
kommentoinpa näitä aina erikseen. jos ei haittaa ;=).
Solina: ei kolahda
Sade: ihan kiva, muttei kutsumanimeks
Alva: ihan kiva!
Alina Kerttu Eedit: ihan kivoja nimiä. mutta ei ihan ykkösiä!
Neilikka Eevi Inkeri/Neilikka Peppi Serafiina: Inkeri kiva. Neilikka?
Taika Aino Serafiina: Taika ja Aino kivoja 2.nimeksi
Juudit Aino Adalmiina: kiva yhdistelmä!! mut Ju(u)dit ei kutsumanimeks
Alarik: hm, mitä tarkoittaa?
Seelim: hm. entäs tämä?
Sameli: hm, entäs tämä ;=)?
Niilas Ilpo Joakim: Niilas? tyhmä kyselee mistä nämä on ja merkityksiä!
Akilles Erno Iivari/Ilmari: akilles erno iivari ei. ilmari kiva!
Peik Eevert: peik? eevert ei ihan ykkönen
Jousia Otso Eliel: jousia? otso eliel kiva!
Otso Miikkael: ihan ok!
Oras Aarne August/Aukusti: oras ei! aarni paremmin! august/aukusti :)
Otava Okko Herman: ok. herman?
Eskil Johannes: eskil?
Naattan Valo Valdemar: valo? naattan? ehkä eritaval kirjoitettuna!
Havu Alvar (Alvar voisi sopia 1. nimeksikin): ei ehkä.
raamatullisia nimiä pojalle olisi kiva kuulla!
Saagaa ehdottelin jo Kaislalle yhdessä Milkan kanssa. Illuusia ei!
Sampo: ei kutsumanimeks
Iisai: tätä vois vaikka miettiäkin.enpä o tätä ajatellut
Tiera:?
Mitja Okko Iivari/Aleksanteri:mitja? iivari ei
Julius Jouka Osvald: jouka kiva!
Kaspian Valo Vilhelm: vilhelm varteenotettavin 3.nimeks
Pouta: kiva. tätä joku ehdotti jo Kaislalle
Natalia: venäläinen nimi. ehkei
Saskia Saara Jemina: saskia ei. jemina ok.
Konsti
Paulus,Pihla,Kaisla ja Konsti..oih mikä nelikko :o)!!
tulisko vielä ideoita, ehdotuksia. paljon ihania on tullutkin. tyttöjen nimistä varsinkin. entäs velipojalle (ei ole oikein kolahtanut niistä ;=)? kiitos jo kaikista tähän menneistä!
Lintu Pioni
Nuppu Emele
Venla Violetta
Outi Paola Pellava
Ulpu Vennen Tuulevi
Sella Viola Valpuri
Vella Elene
Alpa Kamilla
Alva
Lumme
Oili Vellamo
Lenka Hillevi
Olka Vellami
Louna Tooni Salvia
Kielo Mimosa Maininki
Pulmu Välke Paloma
Launo
Sampo Kaius
Oula Salko Pellervo
Kouta Lauros
Touko Laurus
Keijo
Valko Klause Miikkali
...pojille on nyt vaikeampaa..:(
Kerropa mitä tykkäät!
jäi vielä
Kainu Lumme
Luumu
Kouta Kaiku Lauros
Kelta (olisi uniikki)
suuri osa näistä oli mulle ihan outoja, en ollut aikaisemmin kuullut, ei tuntunut monikaan edes nimiltä... enkä halua lapsilleni ihan uniikkeja, tosi harvinaisia nimiä (ehkä n.100-500kantajaa?)
Lintu Pioni: lintu ei, pioni? hmm vois miettiä
Nuppu Emele: nuppu liian lempinimimäinen, emele ei
Venla Violetta: violetta kiva! venla kans kiva
Outi Paola Pellava: pellava kiva muttei kutsumanimeks!
Ulpu Vennen Tuulevi: vennen? uus tuttavuus. ei nappaa näistä mikään.
Sella Viola Valpuri: seela paremmin. viola kiva, valpuri kanssa.
Vella Elene: vella? lempinimi Venlasta. Elena mieluummin
Alpa Kamilla: alpa? tääkin uus tuttavuus. Kamilla?kamomilla paremmin.
Alva: malva ehkä paremmin
Lumme: ? tulee sukunimi mieleen
Oili Vellamo: Vellamo kiva. oili? ei kiitos paremmin vaikka olga
Lenka Hillevi: lenka? tämäkin uus. kiitos ei, samoin kuin hillevi
Olka Vellami: mistä sä keksit näitä? ei kiitos, tämäkään
Louna Tooni Salvia: louna ihana!! tooni salvia. ei kuulost nimeltä.
Kielo Mimosa Maininki: kielo mimosa ihan jees. maininki ei.
Pulmu Välke Paloma: ei kiitos!
Launo.ei
Sampo Kaius: ihan kiva muttei kutsumanimiksi
Oula Salko Pellervo: oula kiva! muut ei
Kouta Lauros: kouta 2.nimenä. lauros ei
Touko Laurus: touko kiva. laurus ei
Keijo: ei
Valko Klause Miikkali: Miikkali kiva.
raamatullisia pojille!
Harmi ettet pitänyt, sillä minusta tuntui, että suorastaan " kunnostauduin" nimien mietinnässä! ;) Kaikki olivat kyllä ihan annettuja nimiä, joukossa ei ollut yhtään uniikkia. Olisin tullut ehdottamaan vielä kahta, minusta aivan mielettömän kaunista nimeä, eli LOOTUS (3n/1m) ja LIIVE (1n), mutta ne lienevät myös sitten liian harvinaisia... Tässä vielä statistiikkaa:
Pioni 2n, Vennen 1n, Vella 20n, Alpa 3n/1m, Lumme 6n/1m, Lenka 14n, Vellami 1n, Tooni 1n/1m, Salvia 5n, Maininki 19n/16m, Välke 2n
(minusta aivan huippuja nimiä kaikki!)
Ja pohdiskelin näitä ihan imettäessä vauvaani, kun olin lukenut lävitse " tehtävänantosi" .:)
(Tosin luin sen huonosti, koska en huomannut raamattuaihe-painotteisuustoivettasi..) (kauhea sanahirviö!:) )
mutta se mikä toisen mielestä sopis niin taas toisen mielestä ei. makuasioita ;=)! Kiitos sinulle suuresti että " kunnostauduit" ja oikein paneuduit ajattelemaan. se on vähän rankkaa tekstiä ku vaan sanoo: ei kiitos! mutta varmasti ymmärrät pelin hengen?! ja uudet nimet kuulostavat usein alkuun erilaiselta kuin mitä sitten kun aikansa " makustelee" ... joo, itsekin katsoin noiden määriä. Lootus kuulostaa kivalta!! voit ehdotella enemmänki jos jaksat ja innostut... kiitos Sinulle!
Kannanpa minäkin korteni kekoon... Meillä myös poika nimeltään Paulus. Veljen nimi on Sakarias ja jos vielä saamme pojan, hänestä tulee todennäköisesti Aamos. Minäkin pidän raamatullisista nimistä, joten jos nämä miellyttivät, saat " meidän" nimet käyttöösi. ;)
meilläpä on samanlainen nimimaku ;=)!
itse olen ajatellut ett vois yrittää laittaa Sakariaan (Sakaria) 2. tai 3. nimeksi pojalle ku isoveljellä on 2. nimenä Jeremia niin sopis mun mielestä loistavasti. vaikkei se silleen tarvi sopia tai trimmata erityisemmin. Aamos on yks kivoista raamatullisista nimistä. mutta mulla tulee siitä kaamos mieleen ja silleen vähän negatiivinen mut kiva kuitenkin. saako kysyä lasten toiset nimet? mitäs muita raamatullisia nimiä sinulle tulee mieleen?!
Toki kerron poikien toisetkin nimet mielelläni. Niissä on hieman " sukurasitetta" mukana, eli isoisien nimiä ympättynä yms. Elikkäs: Paulus Arvo Ilmari ja Sakarias Onni Aaron. Muita mielestäni kauniita raamatullisia nimiä ovat mm. Johannes (oli pitkään ehdolla Sakariaksen nimeksi), Matias, Elias, Markus, Joona, Tuomas ja Luukaskin. Tosin nämä nimet ovat himpun verran liian yleisiä, jotta olisivat päässeet ihan loppukilpailuun asti. ;)
Ilmari on kiva nimi! Samoin Sakarias Onni Aaron kokonaisuutena aivan huippu! ja kaikki nimet niistä kivoja. Itse olen miettinyt myös mm. Onnia tai Okkoa 2. nimeksi mutta sitten mietin että jos ed. nimi päättyy -s niin onko tyhmän kuuloinen-> Sonni/Sokko?. onko sulla tästä kokemuksia? Johanneksen (2./3.nimeksi) voisin ajatella laittavani kun on mun veljen ja isän ja papan 2. nimi, samoin kuin mieheni... Luukas on kans aivan ihana nimi! Mutta jotenkin tuntuu että sitä annetaan nykyään " liikaa" , tullut liian yleiseksi! ehkä voisin ajatella sitä vaikka 3.nimeksi? tai toiseksi jos 2.nimeä. kiitos näistä! ja jos tulee lisää mieleen semmoisia vähän harvinaisempi raamatullisia nimiä niin mielelläni kuulisin...
Kun nyt sopivasti satuimme samaan aikaan koneelle niin vielä vähän kommenttia! En ole törmännyt tähän " sonni-ongelmaan" , vaikka jossakin vaiheessa itsekin sen huomasin. Ehkä tämä johtuu siitä, että koko nimirimpsua käytetään niin harvoin. Itse olen, ehkä vähän hassuakin, tarkka siitä, että nimestä ei " käännettynä" tule mitään hassua, lapset kun sitä niin mielellään harrastavat. (tyyliin Pekka Kaikkonen - Kakka Peikkonen ;) Kauniita nimiä ovat muuten vielä Tiitus (Paavalin opetuslapsi) ja Samuel.
Tiitus on kiva nimi. mutta jokin siinä on ettei ihan täydellisesti kolahda vaikka kivoimpia raamatullisia nimiä onkin. ehkä liian " kapea" eikä ole särmää. noh miten sen nyt selittäis ;=) . Samuel oli toisena ehdokkaana Paulukselle aikoinaan. Hyvä toisena nimenä! kiitos sinulle ja edelleen saapi ehdotella ;=)!
Petrus? Sehän on myös raamatullinen nimi. Eikö Paavali ole latinaksi Paulus ja Pietari vastaavasti Petrus??
Kaivelin muistini sopukoista vielä muutaman raamatullisen pojan nimen, jotka tosin saattavat olla jo tuolla aiemmillakin listoilla. Jos näin on, niin jätä vain kommentoimatta. ;) Eli: Iisai (kuningas Daavidin isä), Joosua, Pietari ja Rafael. Itse pidän myös näistä nimistä. Onnea nimenmetsästykseen! Se on yllättävän vaikeaa mutta myös hauskaa puuhaa!
kommentointia:
körömölli: