Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka ei anna rahaa hyväntekeväisyyteen

Vierailija
10.11.2017 |

On mielestäni itsekäs ihminen, jolle ei tule elämässään tapahtumaan mitään hyvää. Vain antamalla saa.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni antaisi jos tietäisi että raha menee 100% kohteeseen! Itse köyhyysrajalla mutta autan pikkulintuja jne talvisin, ja joskus pienillä summilla esim.Unicefia, joulupataa ja nälkäpäivää. Jos olisi enemmän rahaa, niin eläintensuojeluun ja lapsiin antaisin rahaa.

Vierailija
42/93 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut kylmiä ja itsekkäitä.

Ei, vaan järkeviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, jos ne rahat menisivät avun tarpeessa oleville, eikä hyväntekeväisyysjärjestöjän kuluihin.

Vierailija
44/93 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Heikompien pitää vain pikkuhiljaa väistyä ja näin tapahtuu myös eläinmaailmassa. Siellä loukkaantuneet tai muuten heikot eläimet joutuvat muiden lajien ruuaksi! Näin toimii luonnon kiertokulku vaikka se kamalalta näyttääkin monen mielestä!

Siksi en lahjoita kenellekään.

Vierailija
45/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Heikompien pitää vain pikkuhiljaa väistyä ja näin tapahtuu myös eläinmaailmassa. Siellä loukkaantuneet tai muuten heikot eläimet joutuvat muiden lajien ruuaksi! Näin toimii luonnon kiertokulku vaikka se kamalalta näyttääkin monen mielestä!

Siksi en lahjoita kenellekään.

Luonnon kiertokulku ei tunne myöskään lakeja, poliisia yms. Luonnossa vallitsee vain vahvimman ja röyhkeimmän oikeus. Sitäkö haluat?

Vierailija
46/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fiksu tyyppi joka ei anna koska tietää hyväntekeväisyyksien olevan silkkaa ahnetta bisnestä, hyvin harva hyväntekeväisyys pistääedes 10% tulevista rahoista itse asiaan. Useimmilla jää 1% tasolle, jolloin voinee kutsua suurin osa pörssityhtiöistäkin hyväntekeväisyysjärjestöiksi.

Mielenkiintoista. Saisiko jotain uskottavaa lähdettä varsin radikaalille väitteellesi, jota melkein 50 taulapäätä on yläpeukuttanut?

Vierailija
47/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonsuojeluun, en auta ihmisiä tippaakaan muutakuin avaamalla heille oven ja nostamalla pudonneen hansikkaan yms. Se saa riittää, meitä on liikaa, ollaan lisäännytty räjähdysmäisesti että joku kulkutauti voisi olla poikaa pikkuhiljaa.

Vierailija
48/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaisena ja resursseihin nähden ylityöllistettynä katson tekeväni hyväntekeväisyyttä jokaisena hetkenä kun olen työpaikan vaikutusalueella. Rahaa en anna keräyksiin penniäkään, sillä en ole itsekään sitä koskaan saanut/pyytänyt. (Laitapuolen kulkija tosin saa kyllä lanttinsa, kun sitä oikeaan tarkoitukseensa (kohteliaasti) pyytää.)

Vierailija
49/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas, jonka nimeä en muista, on sanonut, että varmin tapa rikastua, on perustaa joko hyväntekeväisyysyhdistys tai uskonlahko.

Vierailija
50/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus on Suomessa niin korkea että koen sen muodossa osallistuvani monenlaiseen hyväntekeväisyystyöhon. Valtio tukee verovaroista erilaisia hyväntekeväisyysjärjestöjä ja kehitysaputyötä, se riittää minulle. Suomessa on niin korkeat elinkustannukset ja minulla niin pienet tulot että en halua kokea väärää syyllisyyttä siitä että käytän rahat itseni ja perheeni hyväksi.

Vierailija
51/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut enää sen jälkeen kun sain tietooni miten avustusjärjestöt toimivat, ja kun itse jäin kaksi kertaa avutta, vaikka olin koko siihen astisen elämäni ollut antamassa kaikkiin mahdollisiin keräyksiin. Apu ei siis menekään niille kaikkein heikoimmille, vaan heitä painetaan syvemmälle kurjuuteen, ja vähemmän tarvitsevat, muta röyhkeämmät vievät avut.

Vierailija
52/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan satoja euroja (ihan normituloistani) erinäisiin hyväntekeväisyyskohteisiin vuosittain. Muiden ei ole mikään pakko, mutta toivoisin hieman rehellisyyttä näiden ”kyllähän minäkin muuten antaisin, mutta kun...”-selittelyiden sijaan. Tosiasia on, että olette kitsaita oman navan tuijottajia, eikä siinä sinänsä ole mitään merkillistä. Useimmat ovat.

Vierailija
53/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmaan anna millekään järjestölle mitään, kun kärkkyvät jo ihmisten testamenttejakin.  

Vierailija
54/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tulis mieleenkään antaa ihmisille senttiäkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa toiset ihmiset. Eläimille sentään annan aina kun vaan on joku eläimille tarkoitettu keräys. Eläimet > ihmiset.

Että ihan animääliöiden propaganda videoita tuet.

Vierailija
55/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Työssäkäyntini naurettavan pienellä palkalla (1300 kk ) on hyväntekeväisyyttä yrittäjälle "jolla ai ai on niin vaikeeta ". Lappu vaan luukulle, pomo.

Vierailija
56/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku viisas, jonka nimeä en muista, on sanonut, että varmin tapa rikastua, on perustaa joko hyväntekeväisyysyhdistys tai uskonlahko.

Ainakin scientologian isän, L. Ron Hubbardin, väitetään sanoneen, että miljoonia voi ansaita perustamalla uskonnon. Tuo on aika vaivattomasti uskottavissa.

Vierailija
57/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei anna ja antaminen onkin ihan vapaaehtoista.

Eniten v:tuttaa selittelijät: MUUTEN antaisin, mutta kun mistä sitä tietää...kaikki menee palkkoijin ja pomoille ja aseisiin jne.

Tiedot löytyy järjestöjen sivuilta: vaikka Unicef saa lapsille ja äideille 8o%. Kirkon Ulkomaanapu 84%., SPR:ää en muista tähän hätään mutta ne tekeekin paljon muuta kuin ulkomaanapua.

Noi on isoilla jörjestöillä tilintarkaatettuja tietoja vielä. Siellä näkyy samoja isoja tilintarkastusyhtiöitä kuin isoilla firmoillakin.

Niin että kyllä mä luotan. Itse pyrin lähettämään prosentin bruttopalkasta.

Vierailija
58/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan satoja euroja (ihan normituloistani) erinäisiin hyväntekeväisyyskohteisiin vuosittain. Muiden ei ole mikään pakko, mutta toivoisin hieman rehellisyyttä näiden ”kyllähän minäkin muuten antaisin, mutta kun...”-selittelyiden sijaan. Tosiasia on, että olette kitsaita oman navan tuijottajia, eikä siinä sinänsä ole mitään merkillistä. Useimmat ovat.

Kukin tyylillään. En ymmärrä miksi syyllistät muita, jokainen harkitsee itse mihin on valmis osallistumaan. Verojen muodossa osallistumme hyväntekeväisyyteen kaikki.

Vierailija
59/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, pihit ihmiset perustelevat lahjoittamattomuuttaan erinäisin selityksin. Rahaa ja tavaraa kerätään jotta saisi sisäistä turvantunnetta, muilta ihmisiltä sitä ei voi saada kun ei itsekään pystytä antamaan mitään toisille tai jos antavat niin laskimen kanssa, mullesulle, mullesulle, koskee myös muuta kuin materiaa. Kumma muuten että ne jotka sydämestään antavat myös menestyvät ja ovat onnellisimpia, sitä sopii miettiä mikä siunaus siinä on.

Vierailija
60/93 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien palkkatuloihin.

Tämä on syy miksen anna "hyväntekeväisyyteen".Raha ei mene sinne minne sen on tarkoitus mennä vaan ihan eri  bisnekseen. Ja kyllä, hyväntekeväisyys ON bisnestä enkjä  minä halua sellaista bisnestä  tukea. Maksan mielestäni veroja jo  aivan tarpeeksi  joten ei  minun tarvitse enää noita hyväntekeväisyysjärjestöjen dirikoita elätellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan